Zajištění a soustružení řemenice

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2290
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

3. 12. 2020, 9:34

stanik84 píše: 3. 12. 2020, 9:14 Jova: tak nějak? :wink:
Šel bych na to jako Zbýňa...
Jo takhle to vypadá od profíků :D Moje řešení je trochu jednoduší, ale v principu stejné.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 7253
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

3. 12. 2020, 9:49

kiko01 píše: 3. 12. 2020, 9:19 No ja som do tej remenice robil dieru a zaroven perodrazku takze som to vyriesil primitivne, rychlo, jednoducho a zostalo to funkcne, ale kludne dalej vymyslajte :D
Lem jsem sundaval dvakrát a už to nikdy dělat nebudu. Poprvé se mi ho tam povedlo vrátit ještě jakš takš, podruhé to byl děsný boj, zkřivil a narovnával jsem to několikrát, než jsem to dostal zpět (možná proto, že to byla menší řemenice než prvně), byl to hnus, radši jsem koupil novou řemenici a udělal to jinak.

Další nezbýňovská možnost by možná byla vytočit si trubku se světlostí obvodu toho ozubení, rozříznout na dvě půlky, obložit a upnout za ní.

Btw. u posledních dvou HTD řemenic, které jsem opracovával (vývrt), házely vrcholy zubů oproti předvrtanému důlku, radši jsem to doklepal (vycentroval) tak, aby neházely zuby, přišlo mi, že to dává větší smysl.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2203
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2020, 6:11

Thomeeque píše: 3. 12. 2020, 9:49 Btw. u posledních dvou HTD řemenic, které jsem opracovával (vývrt), házely vrcholy zubů oproti předvrtanému důlku, radši jsem to doklepal (vycentroval) tak, aby neházely zuby, přišlo mi, že to dává větší smysl.
Mě taky, u menších asi 1mm, u větších nějakou desetinu.
Já to vystředil na hodinky aby zuby byly co nejvíce v klidu a pak udělal díru.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 7253
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

4. 12. 2020, 8:07

Cjuz píše: 4. 12. 2020, 6:11 Mě taky, u menších asi 1mm, u větších nějakou desetinu.
No vida!

Cjuz píše: 4. 12. 2020, 6:11 Já to vystředil na hodinky aby zuby byly co nejvíce v klidu a pak udělal díru.
Také tak (chtěl jsem k tomu natočit i házivost důlku, ale zapomněl jsem, tak to video trochu postrádá smysl :roll:). Docela by mě zajímal výrobní postup, že tam vznikne taková nepřesnost. Ozubení jako takové vypadá vyrobené přesně.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Tom Dvk
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 7. 2018, 1:08

4. 12. 2020, 8:25

Asi se výrobci nechtělo vytáčet pakny, tak to navrtával opatrně upnuté za lem nebo chycené přes zuby obalené řemenem. :mrgreen:
Kart EMU-250, FV24
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 7253
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

4. 12. 2020, 8:43

Asi :)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2203
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2020, 10:14

Tom Dvk píše: 4. 12. 2020, 8:25 Asi se výrobci nechtělo vytáčet pakny, tak to navrtával opatrně upnuté za lem nebo chycené přes zuby obalené řemenem. :mrgreen:
Kdepak, když to číňan kopíroval nevěděl proč tam ty důlky jsou, ale když to tam ostatní mají tak je tam udělám taky, klidně ve stojanovce.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Dawe
Příspěvky: 1607
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

5. 12. 2020, 9:23

Cjuz píše: 3. 12. 2020, 7:05 Pánové praktici
- jak by šlo upnout řemenici abych mohl odsoustružit pryč červený výstupek
...
To je typicka aplikace pro soustruzeni na trnu mezi hroty.
TOS S28 Zebrak
Holzmann ZS-40HS
Prusa Mk3s+MMU2s
Markforged Mark2
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2203
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

31. 12. 2020, 4:06

jova píše: 3. 12. 2020, 8:34 Já na tohle používám jednoduchý roztahovací trn. Vezmu kulatinu potřebného průměru, v ose vyvrtám otvor na větší závit. Jedničkou závitníkem řežu až na doraz, dvojkou do půlky, trojkou jen kousek na začátek. Pak to rozříznu pilou do kříže. Po našroubování šroubu se to roztáhne a upevní obráběný díl.
Mohu potvrdit postup s trnem.
Udělal jsem ho z duralového kousku, na jedno upnutí, vnější průměr 12mm, uvnitř M10.
Rozřízl jsem to lupenkovou pilkou jen na dvě poloviny rovnou v soustruhu.
Řemeníce po dotažení běží perfektně a ani se nehne.
Díky :mrgreen:
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“