Rotace v ose Z

Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 7220
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

7. 12. 2020, 9:28

TCP by pomohlo dost, asi by se dal napsat relativně jednoduchý program, který by ten gcode načetl a potřebný kód (tj. rotaci v rozích a rotaci v průběhu oblouků) tam doplnil. Případně rovnou jednoúčelový CAM přímo s DXF na vstupu. Začal bych tím, že bych si napsal jednoduchý gcode, na kterém bych si ověřil, že je podporovaná osa A a že se chová tak, jak si představuju.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
bouhou
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2020, 3:34

7. 12. 2020, 10:57

Thomeeque píše: 7. 12. 2020, 9:28 TCP by pomohlo dost, asi by se dal napsat relativně jednoduchý program, který by ten gcode načetl a potřebný kód (tj. rotaci v rozích a rotaci v průběhu oblouků) tam doplnil. Případně rovnou jednoúčelový CAM přímo s DXF na vstupu. Začal bych tím, že bych si napsal jednoduchý gcode, na kterém bych si ověřil, že je podporovaná osa A a že se chová tak, jak si představuju.
A bylo by prosím možné trošku nasměrovat? Jakou funkci G-code použít? Díky
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 7220
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

7. 12. 2020, 11:28

Najeď do místa, kde to do ničeho nenarazí (ideálně v simulátoru) a zkus sjet toto:

Kód: Vybrat vše

%
G91 ( incremental distance mode ) 
G93 ( inverse time mode* )
G01 A180 F10 ( samotny pohyb v A tam a zpet )
G01 A-180 F10
M2 ( konec programu )
%
Ale nemám s ABC osami žádnou praktickou zkušenost, jen jsem to teď trochu nastudoval.

Jinak automatický konvertor (nebo CAM), pokud by se psal, bude muset umět určit, která strana křivky je ta správná. Dá se, pokud se dají stanovit jasná pravidla.

* http://www.manufacturinget.org/home/447 ... 3-and-g94/
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
bouhou
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2020, 3:34

11. 12. 2020, 2:19

Tak jsem se k tomu konečně dostal a mohl si s tím trošku pohrát.
Výsledek je, že se mi otáčení povedlo, ale nakonec jsem musel točit osou Z. Taky malý poznatek, robot musí mít v kódu čísla řádku, jinak to nefunguje.
%
N10 G91 ( incremental distance mode )
N20 G93 ( inverse time mode* )
N30 G01 C0 F10 ( samotny pohyb v A tam a zpet )
N40 G01 C90 F10
N50 G01 C180 F10
N60 G01 C270 F10
N70 G01 C360 F10
N80 G01 C270 F10
N90 G01 C180 F10
N100 G01 C90 F10
N110 G01 C0 F10
N120 M2 ( konec programu )
%
Mohl bych požádat o radu, jak postupovat dál?
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 7220
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

11. 12. 2020, 3:44

bouhou píše: 11. 12. 2020, 2:19 Tak jsem se k tomu konečně dostal a mohl si s tím trošku pohrát.
Výsledek je, že se mi otáčení povedlo, ale nakonec jsem musel točit osou Z.
Myslíš asi C, že? A točí se to tedy kolem špičky nástroje, jo?

bouhou píše: 11. 12. 2020, 2:19 Taky malý poznatek, robot musí mít v kódu čísla řádku, jinak to nefunguje.
To není moc dobré znamení, podle specifikace jsou nepovinné.

bouhou píše: 11. 12. 2020, 2:19 Mohl bych požádat o radu, jak postupovat dál?
Jak to je v rozích (pokud tam jsou nějaké rohy)? Může to při otáčení nástroje do něčeho narazit? Pokud ano, nemůžeš jet v rohu kolmo k dráze. To by byla další komplikace, která mě prvně netrkla.

Nicméně pro začátek můžeš zkusit toto (abychom ověřili, že to funguje podle očekávání i ve spojení s pohybem v XY):

Image7305324368120632877.jpg

Ideálně natoč video.

T.
Přílohy
lepidlo.nc
(270 bajtů) Staženo 36 x
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
bouhou
Příspěvky: 10
Registrován: 3. 12. 2020, 3:34

25. 3. 2021, 8:44

Zdravím,
moc se omlouvám za odmlku, řešil jsem jiné projekty s větší prioritou. Mezi tím se nám změnilo zadání, lepidlo budeme nanášet pomocí 3-osého manipulátoru, bez rotace v ose Z. Takže to nakonec nebude potřeba.

Moc díky všem za rady a za pomoc
Odpovědět

Zpět na „Ostatní veci kolem programovani“