HSM-kapsa kulovkou

CAM software
Odpovědět
barmak
Příspěvky: 4
Registrován: 1. 2. 2021, 5:07

10. 6. 2021, 10:22

Zdravím, lze nějak obrobit 3d kapsu kulovkou na čisto? Mám kapsu 1,5mm širokou a teď sem to dělal tak, že jedničkou koulí to hrubnu po 0,1mm a pak sem to projel rovnoměrným jedničkou koulí. V tomhle případě pokud jedu hrubování po 0,1mm tak by se stejnýma hodnotama kulovkou byl taky dostačující povrch. Ale píše to, že tahle operace nepodporuje kulový nastroj. Lze to nejak obejít? dik
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 19823
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

10. 6. 2021, 10:29

udelat to jako obecnou 3D plochu radkovanim, ohranicenou krivkou
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
barmak
Příspěvky: 4
Registrován: 1. 2. 2021, 5:07

10. 6. 2021, 1:33

úplně nevím jakou strategií do toho. přikládám obrázek konkterní situace. Nevím jak docílit buď aby to jezdilo jako kapsa postupně od zhora po vrstvách (nahoře začne a dole skončí), a nebo to bude lítat nahoru a dolu a postupně klesat na dno kapsy.
Přílohy
1.png
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3241
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

10. 6. 2021, 2:08

strategie rovnomerne
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
barmak
Příspěvky: 4
Registrován: 1. 2. 2021, 5:07

11. 6. 2021, 6:48

jasně, ale to je dokončovací a nemá možnost více hloubek, pokud vím.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3241
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

11. 6. 2021, 7:02

hloubka je dana krokem, tes jsem se poradne podival, a ty chces to modre, tam to rovnomerne jde taky, jestli mas 5 os, jestli ne, tak bych obrobek naklonil
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
barmak
Příspěvky: 4
Registrován: 1. 2. 2021, 5:07

11. 6. 2021, 8:43

nevím jestli sem natvrdlý, nebo co :D je to uvnitř formy takže to víc naklopit nemůžu kvůli hlavě, je to dělaný na 5os pod cca 20st. pokud to budu dělat jedničkou a šířka drážky bude do 2mm tak by to teoreticky šlo rovnoměrným bez předhrubování, pokud bude šířka větší, tak tam kouli nechám kvuli zbytkovému materialu uprostřed. představoval bych si to vyhrubovat jak je to na fotce s více pruchodama ale koulí, a to mi prostě nejde. Co se týče rovnoměrneho jak je na druhe fotce, to by fungovalo v případě že to bude dělat po hloubkách a klesat dolu
Přílohy
cisto.png
hrub.png
RaS
Příspěvky: 8420
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

11. 6. 2021, 4:55

Kdyz nektere strategie nejdou kouli ale jen plochou nebo toroidni frezou tak se to da obejit tim ze nadefinujes misto kulovky toroidku s polomerem skoro jak kulovka.. neni to sice uplne presne ale pokud je to predhrubovani tak to nicemu nevadi..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
zz912
Příspěvky: 737
Registrován: 25. 5. 2008, 7:16

11. 6. 2021, 5:26

No me ve fusionu nadava, ze kulovym nastrojem se nema hrubovat, ale krome te hlasky to normalne funguje. Vcetne simulace obrabeni, vcetne realneho obrabeni na masine.
LinuxCNC - MESA 7i96 - Začátečník
zz912.webnode.cz
Odpovědět

Zpět na „CAM“