Stěhování malé frézky

kdo co kam potrebuje dopravit, kdo nabizi dopravu, periodicky nekam jezdi, ostatni veci kolem dopravy
Zbýňa
Příspěvky: 1533
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

14. 11. 2013, 5:35

aleshonsa píše:Nakonec jsem vymyslel následující postup:
1. Pokud bude u prodejce možnost nechat si stroj něčím naložit (jeřáb, ještěrka, atd.), tak dle hmotnosti frézky si buďto půjčím dodávku v provedení valník, nebo si půjčíme přívěs do 750kg.
a) Varianta s přívěsem: Přichází to v úvahu u frézky jako je třeba 675P. Z frézky můžu na místě bez komplikací sundat svislou hlavu a vodorovný stůl. Tím bych mohl odlehčit tak 100kg. To jsou věci, které se mi budou vejít i dovnitř do osobního auta (4dvéřák - dal bych to k zadním sedadlům na podlahu) Ještě bych mohl teoreticky sundat i svislí stůl s celým pojezdovým ústrojím (stáhnout to z vodících rybin na sloupu), ale jelikož tomu nerozumím a nikdy jsem to neviděl tak nevím, jestli by se mi to v rozumném čase u prodejce podařilo sundat - tím bych mohl odlehčit odhadem dalších 100kg. Spíš je taky ale otázka, kam to naložit, protože do kufru se mi s tím moc nechce (bude dost zvedat předek a blbě se pak jede - už jsem tohle zažil s kufrem plným zavařenin). Možná, že kdybych dal hlavu a vodorovný stůl na sedadla tak by se to možná mohlo vejít na podlahu. Zbytek frézky by se pak měl už hmotnostně vejít na přívěs. Ideální by bylo, kdybych se dostal pod 500kg, protože přívěs na 500kg dokonce máme vlastní. Celkově můžeme podle techničáku autem táhnout 880kg.
b) Varianta s dodávkou - pro frézky kde se ani po odstrojení nedostanu na hmotnost, aby to šlo na přívěs.
2. Pokud u prodejce možnost nějakého zařízení na naložení nebude, tak bych asi sáhl po té odtahovce.

Doprava do sklepa pak bude založena na spuštěni po fošnách a brzdit to budu mechanickým zvedákem. Už jsem si udělal i kalkulaci jaká bude síla v tečném směru schodů (nakloněná rovina), včetně odhadu kolik bude brzdná síla vzniklá třením. Dokonce bych mohl schody i uměle prodloužit vypodložením fošen aby se zmenšilo stoupání. Pak dost výsledná tečná síla, kterou je třeba brzdit, klesá. Tady už samozřejmě počítám se sundáním i svislého stolu z rybin na sloupu, protože jinak stejně neprojdu skrze dveře (leda že bych sundal kliky). Pak v závislosti na konkrétním typu frézky by mohl jít i odmontovat podstavec od sloupu (myslím, že třeba u těch ruských 675P a 676P to tak jde). To by byla další oddělená kila. Dál už bych to pak asi nerozebíral.

Máte někdo prosím představu, jak komplikované je tedy sundat celý pojez se svislým stolem z rybinového vedení na sloupu?

Díky
To se bude lišit kus od kusu, třeba u té FP01 to určitě na pět minut neni, ale třeba u mojí druhé (Volman) tam bych to sundal devíti šroubama. Ono někdy se zdá že celek jde sundat snadno, ale nedostaneš se tam na šrouby atp. Evidentně ještě konkrétní kus nemáš, takže nevíš jak bude daleko a často i prodejce má nějaký možnosti dopravy a třeba jí ani nebude nutný rozebírat ve fofru. S těma vozíkama za auto a cpaním něčeho těžkýho do auta bych byl opatrnej. Na vozík jsou tak lehký vrtačky a nebo menší předválečný light soustruhy, tyhle frézky už jsou jiná váhová kategorie a za průser to nestojí. Když už tak aspoň pořádnou dodávku a kurty, ale tam může bejt větší problém s nakládáním a vykládáním. Na vozíku jsem nejtěžší vezl tu Volmanovu frézku a to ještě nadvakrát (skoro holej stojan a pak zbytek) a už bych do toho asi nešel a tipnul bych, že je lehčí než stroje po kterých jdeš. Jednou mi soustruh vezli náklaďákem s platem jak vozej zboží, to bylo luxusní najeli jsme paleťákem na plato i se strojem, zdvihli a zakurtovali a jelo se. Po dojezdu jsme to stejně složili a kdyby nebylo mínus dvacet a nezamrzala hydraulika tak to bylo luxusní :D A tim se dostávám ještě k problému počasí, který může bejt teďka už dost aktuální a řešit tyhle věci ve vánici, lijáku, krupobití, uragánu, nebo při soudným dni neni úpně ideální. Zrovna u té frézky kdybych počkal o víkend víc tak už bych jí asi neodvez (přístup k prodejci namrzlej krpál). Naložení u prodejce bych zatim neřešil, pokusil se poptat dodávku (známej, půjčovna) k tomu složení ještěrem, dál bych někde poptal odtahovku s ramenem (po domluvě o co se jedná) a dál pak třeba ten náklaďák s platem nebo s ramenem atp. Ono u ofiko dopravce by taky měla bejt záruka za přepravovaný předmět a taky by se ti nemělo stát, že máš všechno připravený a v šest ráno ti Lojza s Avií nezvedá mobil nebo rovnou píše, že včera popil a neni ničeho schopen, možná to zní úsměvně ale pozor na to.
chb
Příspěvky: 3293
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

14. 11. 2013, 11:46

jaké jsou limity přepravních služeb, frézku 150kg přepraví zhruba za 1500,- kamkoliv - přijede auto s platem, na paleťáku to naloží a složí ...
dojet na místo, dostat to na paletu (dle rozměru možná vyrobit větší paletu), očesat o drobnosti co by popadaly, přehodit plachtou, přikurtovat a nechat to na přepravní službě ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
aleshonsa
Příspěvky: 2745
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

30. 11. 2013, 2:20

Mám tady pro vás částečné rozuzlení situace.
Nakonec jsem koupil FN 22. Doprava se řešila vytěžovací službou za cca 3 500,- CZK + DPH (vzdálenost Velké Meziříčí - Praha). Už jsem jí začal i rozebírat, resp. mam jí skoro rozebranou protože jediné co zbývá sundat je svislý stůl s celým pojezdem z rybin na sloupu. Vodorovný stůl, vertikální hlava a vodorovný vřeteník (tohle jsme sundávali snad 4 hodiny, než jsme přišli na to jak, bohužel mam jen manuál pro obsluhu a ještě navíc v němčině, chtělo by to servisní příručku) jsou už dole.
Takže už jen zbývá stěhování do sklepa, a pak vyčistit, namazat a sestavit.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
vlk-čuřill team
Příspěvky: 46
Registrován: 5. 12. 2013, 8:48
Bydliště: PRAHA 10

5. 12. 2013, 9:21

Já stěhoval nedávno frézku 675P z Praha do 110km, směr Krkonoše, nakonec jsem vybral známého z odtahovkou, má ale výhodu ato, hydraulické plato, má naviják,ale nemá ruku. je to devítituna, Mercedes, vše bylo perfektní, naložení ještěrkou, k tomu dvouponk a stolní vrtačku,pozor, má asi 80kg, žádný OBI, je to TOSka, u chalupy nacouval skoro k dílně, sklopil, a podložení pár desek dřev a dva válečky. a ručně na místo, asi 5 metrů, s klukama jsme to tam šoupli, osobákem jsem měl sebou ještě tři kluky, jinak by to nešlo. frézku jsem neočesal od ničeho,tak katalogová váha je rovná tuna, s obalem o 450kg víc. mám i kompletní dokumentaci i originál dodák, z razítkama. tak docela věřím těm papírům o váze, i doplňcích. ale k ceně dopravy, bylo to za šestku bez dokladu a to jde. kluci byly zadarmo, výpomoc , já jim, oni mně. tak to má být. Tak vím jaká je to řehole stěhování a demontáže i potom ty montáže.
aleshonsa
Příspěvky: 2745
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

5. 12. 2013, 10:20

Ta váha 675P mě překvapila. Měl jsem za to, že má tak 650kg.

Já bych to stejně musel rozebrat. Frézka byla další dobu nepoužívána a např. posuvy stolu jsou dost zatuhlé. Takže potřebuju vše vyčisti, naolejovat atd.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2745
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

27. 1. 2014, 3:52

Tak kdyby to někoho zajímalo - v Pá jsem nechal přestěhovat frézku do dílny ve sklepě. Nakonec to bylo tak, že frézku jsem rozebral natolik, že ve sloupu zbyl jen motor. Ten už jsem nevyndával, protože už mi nezbyl čas a nevěděl jsem honem, jak by se to dalo snadno vyndat.

Nakonec nejjednodušší bylo vyndat převodovku vřetene, protože stačí odšroubovat desku, ke které je přechycena páka na řazení otáček a převodovka jde ven celá. Hřídele jsou totiž upevněny do takového litinového rámu a ten je jako jeden kus s tou vnější deskou. Vevnitř sloupu pak zůstane jen předlohový hřídel, u kterého je na konci řemenice.
Převodovka strojního posuvu byl trochu horší oříšek. Jednak se musí odšroubovat a směrem nahoru vytáhnout blok se spojkou pro posuv vřeteníku (nejprve se musí sundat páka pro ovládání spojky) i s hnacím hřídelem (ten je na vývod převodovky jen nasazen na čem s těsným perem). Jenomže toto samozřejmě jde vytáhnout, jen když je sundaný celý blok vřeteníku. Ten jsme ale stejně sundali už dřív kvůli sundání konzole. Dále se musí odpojit a vyndat řetěz, kterým je přenášeno točení kliky pro stavění rychlostí posuvu dolu do převodovky. Pak jsme museli vyndat napínák řemenového převodu co je pod motorem, protože jinak přes něj neprojde čep pro náhon posuvu k vřeteníku a bubínek bezpečnostní spojky. Nejprve se ale musí motor zavěsit, protože jinak se zhoupne dolu (je tam takový pákový mechanismus). Pak už nic nebrání vytažení převodovky.
Vlastní vytažení jsme udělali tak, že jsme připravili 6ks 1m dlouhých kulatých tyčí se závitem na konci. Převodovka je ke sloupu chycena 6 šrouby a vždy když jsme nějaký vyndali tak jsme na jeho místo našroubovali tyč. Po těch tyčích jsme pak převodovku vytáhli ven dozadu ze sloupu. Bez těch tyčí by spadla dolů do vany pro chladicí kapalinu.
Sundat konzolu bylo v samém důsledku taky jednoduché, protože jí stačilo vytočit nahoru ze záběru šroubu a pak nahoru stáhnout z rybin. Musí být ale sundán blok vřeteníku a pak všelijaké věci co jsou po stranách (zarážky pro vyhození strojního posuvu co jsou vlevo, pravítko co je vpravo). My jsme tím ale strávili celkem 2 dny, protože jsme udělali blbost, že jsme vyndali vymezovací prisma z rybinového vedené a při tažení nahoru se nám to začalo křížit a nešlo to dál. Tak jsme zkoušeli kde co, jako odpojit dole domek kam je zaveden trapézový šroub a tyč náhonu strojního posuvu a takto to celé vytáhnout nahoru (jenže domek neprojde přes rybiny), nebo vyklopit to z rybin stejně jako když se mění hlavy (to taky nešlo).
Než jsme sundali konzolu, tak jsem ještě sundal svislý stůl. To šlo taky snadno - sundat levou kličku, odpojit bočnice a prachovky, a pak už jde trapézový šroub vytočit. Pak není problém vytáhnout z rybin vymezovací prizma a stůl stáhnout. Dole jsem taky musel sundat ručičku, co ukazuje polohu na pravítku, protože jinak mi to chytalo o páku spojky posuvu osy X.
Sundat vřeteník byl trochu hlavolam. Stažení z rybin vadí vidlice co je přidělaná k bloku spojky strojního posuvu, a nedalo se na ní dostat. Takže jsme nejprve vyndali trapézový šroub a vřeteno a pak jsme teprve sundali tu vidlici. Pak už šel blok sundat.
Odhaduju, že zbylý sloup s motorem můžou mít tak 550 - 580kg.

Na stěhování jsem měl stěhovací firmu. Udělali to za 4000,- + DPH včetně převozu po Praze z dílny kde jsem jí rozebíral a stěhování "drobností" v podobě rychloběžné hlavy, naklápěcího stolu, pevného stolu, a všeho toho co jsem z frézky vymontoval a odmontoval. Nejtěžší byl sklopný stůl, který má 75kg, pak jsou hlavy o váze necelých 60kg. Převodovka strojního posuvu, pevný stůl, svislý stůl, konzola, tak ty můžou mít tak 50kg. Blok vřeteníku a převodovka vřetene tak po 30kg. Zbytek už byl celkem lehký. Svislou hlavu a konzolu jsem stěhoval ještě s jedním známým v už půlce prosince abych už v dílně mohl pracovat na čištění.
Dolů do dílny to nakonec dokázali snést 4 chlapi.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3284
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

27. 1. 2014, 6:22

Panečku :) , proložit to pěti-šesti fotkama a hned by to mělo tu správnou uživatelskou hodnotu :wink: :D
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1141
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

27. 1. 2014, 6:24

Taky jedno stěhování. Sundat položenou vrtačku z vozíku bylo v pohodě. Horší to bylo zvednou. :D
Přílohy
P1040522.JPG
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1141
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

27. 1. 2014, 6:33

Vrtačka má asi 650kg a hodně blbě těžiště :D Zvedání nejdřív hupcukem, pak pro malou výšku koz jsem to zvednul pomocí ráčen . Vidět to nějaký bezpečák, ta :lol: k ho klepne.
Přílohy
P1040521.JPG
aleshonsa
Příspěvky: 2745
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

9. 2. 2014, 10:03

Fotky rozebrané frézky mam, ale musím to roztřídit, popsat a někam nahrát.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
HonzaHorka
Příspěvky: 871
Registrován: 15. 11. 2009, 2:17

12. 7. 2021, 4:31

Nečetl jsem to celé, ale stěhoval jsem FA3 900mm dveřmi a to bez rozebrání!
aleshonsa
Příspěvky: 2745
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

12. 7. 2021, 6:02

HonzaHorka píše: 12. 7. 2021, 4:31 Nečetl jsem to celé, ale stěhoval jsem FA3 900mm dveřmi a to bez rozebrání!
No tak počkej - to byla FA3U a díky tomu jsi prošel, protože jsi natočil stůl a nějak jsi to celkově prokličkoval. Pamatuju si to z nějakých fotek ....
S jinou verzí FA3 je to dle mého bez šance. Navíc to bylo po rovině. Já už si nepamatuju, co se vše v tom vlákně řešilo - už je to delší dobu. Já to ale potřeboval stěhovat do sklepa a nešlo ani tak o rozměry jako o redukci hmotnosti jednotlivých celků kvůli proveditelnosti. Stěhovala se FN22 a nakonec jsem jí tuším po začátku 2019 stěhoval zase pryč. To jsem jí rozebral ještě víc - vyndal jsem i motor a sundal jsem takovou kolébku, co ho nese. Stěhoval se jen holý sloup, co měl cca 400kg a vymontované agregáty jsem vytahal sám buďto v roce nebo schodišťovým růdlem. Akorát celý suport i se svislým šroubem jsem vynesl zavěšený na tyči s jedním kamarádem, protože to mělo nějakých 75kg.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Odpovědět

Zpět na „doprava“