Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1143
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

13. 8. 2021, 4:32

Hodně zdraví. :D
joke25
Příspěvky: 68
Registrován: 9. 10. 2017, 10:40
Bydliště: Skalica okolie

13. 8. 2021, 5:30

Zbýňa píše: 11. 8. 2021, 8:11 Taková konzola na světla.
Pekná ohybačská práca 👍
Zbýňa
Příspěvky: 1923
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

13. 8. 2021, 10:04

Dneska jsem prvně v životě zkoušel svařování nerezu elektrodou. Nebyl to žádnej konkrétní projekt, prostě jsem objednával silnější elektrody na obyč ocel a drát do COčka, tak jsem tam na vyzkoušení přihodil ještě deset dvojek na nerez. Vařilo se s nimi velice pěkně.
Přílohy
2021-08-13-4082.zmenena-velikost.jpg
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2693
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

14. 8. 2021, 4:16

Pro mladýho přívěsnej vozíček ke čtyřkolce. Dělal jsem ze zbytků, co jsem měl doma, kromě koleček, pružin a upevňovacího zařízení (žehličky). Chybí korbička, na kterou už nemám zbytky. :)
20210814_140329.jpg
joke25
Příspěvky: 68
Registrován: 9. 10. 2017, 10:40
Bydliště: Skalica okolie

14. 8. 2021, 10:19

Pekný vozíček🙂
Tie pružiny ma zaujali - to sa dajú také bežne kúpiť (prípadne kde) aj s tými modrými úchytmi? Aj kolieska sú šikovné...
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2693
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

15. 8. 2021, 8:25

Pružiny jsem kupoval tady: http://www.webareal.cz/webareal-cz
Kolieska jinde; tyhle maj akorát drobnej nedostatek, že nemaj mezi ložiskama rozpěrnou trubku, takže se matice nedá dotáhnout na fest a je potřeba jí zajistit závlačkou. Zkoušel jsem to rozlisovat a doplnit jí, ale šlo to přes kuličky a nechtělo se to hnout, tak jsem to vyřešil tou závlačkou (respektive kusem výpletu do kola; závlačky bych musel kupovat) :) .
r4cv
Příspěvky: 2694
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

15. 8. 2021, 9:26

Zaujimava konstrukcia podvozku. Som zvedavy, kolko vydrzi.
Aka je planovana nosnost a pouzitie?
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

15. 8. 2021, 9:38

pafik: jaký je důvod obrácení těch šípů? Pár výztuh bych dodělal. To oje bych protáhl až k nápravnici a vyztužil bych uchycení těch ramen - ty plocháče. Pak ještě spojil do obdélníku ty jekly pod korbu a uchytil k tomu ojeti.
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

15. 8. 2021, 10:05

pafik> mas to pekne zpracovane, ale zda se mi nedostatecny bocni zachyt ramen tim ulozenim v plochacich. Predpokladam ze v tech pruzicich jednotkach mas nejake stredove ulozeni nebo tlumic, ktery slouzi jako zachyt podelnych sil na rameno, ale nepomuze s bocnimi. Popremyslel bych aspon o pridani vyztuhy viz nakres
Přílohy
temp.JPG
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Milan199
Příspěvky: 2937
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

15. 8. 2021, 10:25

stanik84 píše: 15. 8. 2021, 9:38 pafik: jaký je důvod obrácení těch šípů?
Není to tak, že záběrová kola mají být obráceně // aby se čistil vzorek // kdežto na vleku mají být takto // aby se při brždění čistil vzorek // ?

Spíše se ptám a zajímá mne to proto, že na vleku jsem si poručil zimní gumy a jsou obráceně nežli je ta šipka od výrobce.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

15. 8. 2021, 11:01

No u Zetorů už se z výroby na PHN (přední hnaná náprava) - u některých typů a ne vždy, dávaly šípáky obráceně z důvodu couvání. V lese zase kvůli záběru, když už jsou trochu sjetý. Nevidím důvod je otáčet - v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit... Ty výztuhy bych dodělal, vím jak to všechno dostává zabrat - obzlášť když někde zapadne nebo o něco chytí.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2693
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

15. 8. 2021, 11:02

Moc to komplikujete chlapci.
Čtyřkolka je dětská, nemá homologaci, ergo nesmí na silnici. Mladej bydlí na vesnici, tam se to tak nebere, ale stejně, silnici tak maximálně přejet z jedný polňačky na druhou.
Jedno kolo má nosnost 170 kilo. Čtyřkolka samotná má hmotnost 110 kilo. Co si tak myslíte, že to utáhne? Sice je to navrhnutý tak, aby se na to dal dát metr dřeva podél (korbička 110 cm), ale pár kousků, ne celej metr. Ten má nějakou tunu tuším :) . Jelikož kola nejsou ani hnaný, ani bržděný, tak je asi fuk, jak jde vzorek. Ale není problém přehodit navzájem.
Ty plocháče maj dole při ložisku vevařenou tyčku pr. 10 (není to moc vidět), takže i proti pohybu dopředu-dozadu to bude vyztužený dostatečně.
V těch pružinách není žádnej tlumič, je tam jen zaletovaný 3mm nerezový lanko, aby se to nerozpadlo v ruce při montáži nebo při manipulaci s vozejkem. Zdvih je cca 4 cm, Spíš na efekt, ale vyhrál jsem si :) . Nejlepší bylo ohřát celej ten úchyt na teplotu tavení pájky a neroztavit při tom to lanko .
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2693
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

15. 8. 2021, 11:06

stanik84 píše: 15. 8. 2021, 11:01 No u Zetorů už se z výroby na PHN (přední hnaná náprava) - u některých typů a ne vždy, dávaly šípáky obráceně z důvodu couvání. V lese zase kvůli záběru, když už jsou trochu sjetý. Nevidím důvod je otáčet - v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit... Ty výztuhy bych dodělal, vím jak to všechno dostává zabrat - obzlášť když někde zapadne nebo o něco chytí.
Ty kola se mi líbily, a cena stejnejnch s hladkejma gumama byla stejná, nebo možná i vyšší :) .
Vzhledem k tomu, jak moc na tý čtyřkolce jezdí, tak si myslím, že mu to vydrží do smrti. Pokud ovšem na tom nebude vozit všechny parchanty z vesnice naráz :) .
Milan199
Příspěvky: 2937
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

15. 8. 2021, 12:25

stanik84 píše: 15. 8. 2021, 11:01 v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit...
/quote]

Asi to blbě vyznělo. Nemám na vleku šípáky, ale Nokian 165/95 R15 a ty mají definovaný směr montáže. A na tom vleku je dal výrobce obráceně. Jinak je vlek velmi precizní a tak jsem se domníval že to je úmysl - že to má nějaký důvod.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2693
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

15. 8. 2021, 12:37

Milan199 píše: 15. 8. 2021, 12:25 ......
v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit...

Asi to blbě vyznělo. Nemám na vleku šípáky, ale Nokian 165/95 R15 a ty mají definovaný směr montáže. A na tom vleku je dal výrobce obráceně. Jinak je vlek velmi precizní a tak jsem se domníval že to je úmysl - že to má nějaký důvod.
Úmysl byl, že nad směrem šípu nemusím přemýšlet, když to není ani brzděné, ani hnané :)
Jo vždycky, když jsem dával nový gumy na horský kolo, to byl výzkum. Výrobce sice udával směr, ale na přední kolo se to obvykle dávalo obráceně, než na zadní. Zadní zabíralo, přední brzdilo. Ale zase, když jsem zadní plášť namontoval, aby zabíral, tak se špatně čistil ..... :)
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“