Co jste dneska bastlili?
Pružiny jsem kupoval tady: http://www.webareal.cz/webareal-cz
Kolieska jinde; tyhle maj akorát drobnej nedostatek, že nemaj mezi ložiskama rozpěrnou trubku, takže se matice nedá dotáhnout na fest a je potřeba jí zajistit závlačkou. Zkoušel jsem to rozlisovat a doplnit jí, ale šlo to přes kuličky a nechtělo se to hnout, tak jsem to vyřešil tou závlačkou (respektive kusem výpletu do kola; závlačky bych musel kupovat) .
Kolieska jinde; tyhle maj akorát drobnej nedostatek, že nemaj mezi ložiskama rozpěrnou trubku, takže se matice nedá dotáhnout na fest a je potřeba jí zajistit závlačkou. Zkoušel jsem to rozlisovat a doplnit jí, ale šlo to přes kuličky a nechtělo se to hnout, tak jsem to vyřešil tou závlačkou (respektive kusem výpletu do kola; závlačky bych musel kupovat) .
pafik> mas to pekne zpracovane, ale zda se mi nedostatecny bocni zachyt ramen tim ulozenim v plochacich. Predpokladam ze v tech pruzicich jednotkach mas nejake stredove ulozeni nebo tlumic, ktery slouzi jako zachyt podelnych sil na rameno, ale nepomuze s bocnimi. Popremyslel bych aspon o pridani vyztuhy viz nakres
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Není to tak, že záběrová kola mají být obráceně // aby se čistil vzorek // kdežto na vleku mají být takto // aby se při brždění čistil vzorek // ?
Spíše se ptám a zajímá mne to proto, že na vleku jsem si poručil zimní gumy a jsou obráceně nežli je ta šipka od výrobce.
No u Zetorů už se z výroby na PHN (přední hnaná náprava) - u některých typů a ne vždy, dávaly šípáky obráceně z důvodu couvání. V lese zase kvůli záběru, když už jsou trochu sjetý. Nevidím důvod je otáčet - v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit... Ty výztuhy bych dodělal, vím jak to všechno dostává zabrat - obzlášť když někde zapadne nebo o něco chytí.
Moc to komplikujete chlapci.
Čtyřkolka je dětská, nemá homologaci, ergo nesmí na silnici. Mladej bydlí na vesnici, tam se to tak nebere, ale stejně, silnici tak maximálně přejet z jedný polňačky na druhou.
Jedno kolo má nosnost 170 kilo. Čtyřkolka samotná má hmotnost 110 kilo. Co si tak myslíte, že to utáhne? Sice je to navrhnutý tak, aby se na to dal dát metr dřeva podél (korbička 110 cm), ale pár kousků, ne celej metr. Ten má nějakou tunu tuším . Jelikož kola nejsou ani hnaný, ani bržděný, tak je asi fuk, jak jde vzorek. Ale není problém přehodit navzájem.
Ty plocháče maj dole při ložisku vevařenou tyčku pr. 10 (není to moc vidět), takže i proti pohybu dopředu-dozadu to bude vyztužený dostatečně.
V těch pružinách není žádnej tlumič, je tam jen zaletovaný 3mm nerezový lanko, aby se to nerozpadlo v ruce při montáži nebo při manipulaci s vozejkem. Zdvih je cca 4 cm, Spíš na efekt, ale vyhrál jsem si . Nejlepší bylo ohřát celej ten úchyt na teplotu tavení pájky a neroztavit při tom to lanko .
Čtyřkolka je dětská, nemá homologaci, ergo nesmí na silnici. Mladej bydlí na vesnici, tam se to tak nebere, ale stejně, silnici tak maximálně přejet z jedný polňačky na druhou.
Jedno kolo má nosnost 170 kilo. Čtyřkolka samotná má hmotnost 110 kilo. Co si tak myslíte, že to utáhne? Sice je to navrhnutý tak, aby se na to dal dát metr dřeva podél (korbička 110 cm), ale pár kousků, ne celej metr. Ten má nějakou tunu tuším . Jelikož kola nejsou ani hnaný, ani bržděný, tak je asi fuk, jak jde vzorek. Ale není problém přehodit navzájem.
Ty plocháče maj dole při ložisku vevařenou tyčku pr. 10 (není to moc vidět), takže i proti pohybu dopředu-dozadu to bude vyztužený dostatečně.
V těch pružinách není žádnej tlumič, je tam jen zaletovaný 3mm nerezový lanko, aby se to nerozpadlo v ruce při montáži nebo při manipulaci s vozejkem. Zdvih je cca 4 cm, Spíš na efekt, ale vyhrál jsem si . Nejlepší bylo ohřát celej ten úchyt na teplotu tavení pájky a neroztavit při tom to lanko .
Ty kola se mi líbily, a cena stejnejnch s hladkejma gumama byla stejná, nebo možná i vyšší .stanik84 píše: ↑15. 8. 2021, 11:01 No u Zetorů už se z výroby na PHN (přední hnaná náprava) - u některých typů a ne vždy, dávaly šípáky obráceně z důvodu couvání. V lese zase kvůli záběru, když už jsou trochu sjetý. Nevidím důvod je otáčet - v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit... Ty výztuhy bych dodělal, vím jak to všechno dostává zabrat - obzlášť když někde zapadne nebo o něco chytí.
Vzhledem k tomu, jak moc na tý čtyřkolce jezdí, tak si myslím, že mu to vydrží do smrti. Pokud ovšem na tom nebude vozit všechny parchanty z vesnice naráz .
stanik84 píše: ↑15. 8. 2021, 11:01 v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit...
/quote]
Asi to blbě vyznělo. Nemám na vleku šípáky, ale Nokian 165/95 R15 a ty mají definovaný směr montáže. A na tom vleku je dal výrobce obráceně. Jinak je vlek velmi precizní a tak jsem se domníval že to je úmysl - že to má nějaký důvod.
Úmysl byl, že nad směrem šípu nemusím přemýšlet, když to není ani brzděné, ani hnanéMilan199 píše: ↑15. 8. 2021, 12:25 ......
v Tvém případě. navíc dávat šípáky na vlek nedokůžu dost dobře odůvodnit...
Asi to blbě vyznělo. Nemám na vleku šípáky, ale Nokian 165/95 R15 a ty mají definovaný směr montáže. A na tom vleku je dal výrobce obráceně. Jinak je vlek velmi precizní a tak jsem se domníval že to je úmysl - že to má nějaký důvod.
Jo vždycky, když jsem dával nový gumy na horský kolo, to byl výzkum. Výrobce sice udával směr, ale na přední kolo se to obvykle dávalo obráceně, než na zadní. Zadní zabíralo, přední brzdilo. Ale zase, když jsem zadní plášť namontoval, aby zabíral, tak se špatně čistil .....