Obrážečky
No z tveho prvotniho postu vyznelo, ze to chces mechanicky. Orloj by se tomu dalo asi rikat Ale mit cnc šeping, byl bys asi prvni ale proč ne. Ale s tim ti ja neporadim, ja se vsim kroutim růčo
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Charon: Na čisté mechanice netrvám, spíš hledám nějaké jednoduché řešení, protože tomu nechci věnovat nějak moc času. Čistě mechanické jsem našel ještě tohle, to je docela primitivní: https://www.youtube.com/watch?v=UMT-hXr6WWQ
Mám trochu pochybnosti o tom lankovém převodu, ale třeba to funguje.
Mám trochu pochybnosti o tom lankovém převodu, ale třeba to funguje.
Jo, našli jsme stejný mechanismus A ještě tohle, to budí větší důvěru, než lanko:
https://www.youtube.com/watch?v=7De17gyX2sU
Jen už je to matematicko-mechanicky špatně
https://www.youtube.com/watch?v=7De17gyX2sU
Jen už je to matematicko-mechanicky špatně
Dneska jsem skládal posuvovou převodovku na GH450. Protože plocha pro gufero co je na hřídeli nad rychloposuvovým motorem už nebyla v ideální kondici a taky bylo znát že se do motoru pod převodovkou dostával olej, udělal jsem drobnou úpravu. Jednak jsem tam dal místo jednoho gufera dvě tenká, do příruby mezi převodovkou a motorem jsem vyvrtal odtokové dírky a na hřídel motoru vyrobil silonový kroužek, který odvede přípaný únik oleje mimo hřídel motoru a olej pak vyteče vyvrtanými dírkami na vnější plášť motoru.
Na opravu hridele pod gufero se mi osvedcili opravna hridelova pouzdra ( https://www.technicke-soucasti.cz/tesne ... a-pouzdra/ - ale prodavaji to vsude kde maji loziska a gufera) Je to kaleny krouzek o toustce steny asi 0,3mm. Naklepnes ho na poskozenou hridel a mas novy hladky povrch. Opravoval jsem s tim hridel motoru z WAPky, kam se dostala voda a hridel pod guferem mela dulkovou korozi a vyjetou drazku. Ted to zas krasne tesni (vedle motoru je skrin plna oleje)
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
tyhle pouzdra znám,ale neprodávají to nikde poblíž,takže když je třeba,pouzdro si udělám.Je to rychlejší,než pro něj jet,nebo ho objednávat..b3nd3r píše: ↑13. 9. 2021, 6:46 Na opravu hridele pod gufero se mi osvedcili opravna hridelova pouzdra ( https://www.technicke-soucasti.cz/tesne ... a-pouzdra/ - ale prodavaji to vsude kde maji loziska a gufera) Je to kaleny krouzek o toustce steny asi 0,3mm. Naklepnes ho na poskozenou hridel a mas novy hladky povrch. Opravoval jsem s tim hridel motoru z WAPky, kam se dostala voda a hridel pod guferem mela dulkovou korozi a vyjetou drazku. Ted to zas krasne tesni (vedle motoru je skrin plna oleje)
Přemejšlím,co je na tom tak drahýho..
Nesnáším diletantství z musu-lidi jsou stále stejně hloupí,vymejšlejí vymyšlené,místo aby si o tom něco přečetli,nebo našli celej stroj na šroťáku..tohle už tu přece dávno bylo,je to systém Bilgram,používalo se to na kuželová kola( hoblovky Lorenz,umí to i rovnozubé kolo).Ty mašiny se dělaly už před sto lety,ze kdy je ten nápad nevím....QNX píše: ↑14. 8. 2021, 9:11 Jo, našli jsme stejný mechanismus A ještě tohle, to budí větší důvěru, než lanko:
https://www.youtube.com/watch?v=7De17gyX2sU
Jen už je to matematicko-mechanicky špatně
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Z roku 1884
Btw, stará verze MAAGu to má taky tak - planžety. U novější už jsou kola - aby se nemusel složitě měnit valivý segment (buben)
Btw, stará verze MAAGu to má taky tak - planžety. U novější už jsou kola - aby se nemusel složitě měnit valivý segment (buben)
A sakra,tušil jsem ,že to nebude novinka..Sancho Panza píše: ↑16. 9. 2021, 11:05 Z roku 1884
Btw, stará verze MAAGu to má taky tak - planžety. U novější už jsou kola - aby se nemusel složitě měnit valivý segment (buben)
Ten MAAG mě sice taky napadnul,ale nepsal jsem to z důvodu,že hobluje sice jedním nožem,ale vlastně několika břity,tak abych nebyl osočen,že míchám jablíčka s hruštičkama:-)
david.1: Nakonec jsem došel k názoru, že na mechanické řešení kašlu a udělám to elektro-mechanicky. Ono to ve výsledku bude dávat nejlepší poměr složitost řešení / možnosti využití.