Obrážečky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 2312
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 8. 2021, 8:29

No z tveho prvotniho postu vyznelo, ze to chces mechanicky. Orloj by se tomu dalo asi rikat :D Ale mit cnc šeping, byl bys asi prvni :lol: ale proč ne. Ale s tim ti ja neporadim, ja se vsim kroutim růčo :)
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 393
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

14. 8. 2021, 9:06

https://youtu.be/so4O_yxUfCE

Co system se strunou?
QNX
Příspěvky: 2937
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2021, 9:10

Charon: Na čisté mechanice netrvám, spíš hledám nějaké jednoduché řešení, protože tomu nechci věnovat nějak moc času. Čistě mechanické jsem našel ještě tohle, to je docela primitivní: https://www.youtube.com/watch?v=UMT-hXr6WWQ
Mám trochu pochybnosti o tom lankovém převodu, ale třeba to funguje.
QNX
Příspěvky: 2937
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2021, 9:11

Jo, našli jsme stejný mechanismus :-) A ještě tohle, to budí větší důvěru, než lanko:
https://www.youtube.com/watch?v=7De17gyX2sU
Jen už je to matematicko-mechanicky špatně :-(
Zbýňa
Příspěvky: 1509
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

12. 9. 2021, 7:58

Dneska jsem skládal posuvovou převodovku na GH450. Protože plocha pro gufero co je na hřídeli nad rychloposuvovým motorem už nebyla v ideální kondici a taky bylo znát že se do motoru pod převodovkou dostával olej, udělal jsem drobnou úpravu. Jednak jsem tam dal místo jednoho gufera dvě tenká, do příruby mezi převodovkou a motorem jsem vyvrtal odtokové dírky a na hřídel motoru vyrobil silonový kroužek, který odvede přípaný únik oleje mimo hřídel motoru a olej pak vyteče vyvrtanými dírkami na vnější plášť motoru.
Přílohy
2021-09-12-4156.zmenena-velikost.jpg
2021-09-12-4157.zmenena-velikost.jpg
2021-09-12-4160.zmenena-velikost.jpg
2021-09-12-4161.zmenena-velikost.jpg
2021-09-12-4162.zmenena-velikost.jpg
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 384
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

13. 9. 2021, 6:46

Na opravu hridele pod gufero se mi osvedcili opravna hridelova pouzdra ( https://www.technicke-soucasti.cz/tesne ... a-pouzdra/ - ale prodavaji to vsude kde maji loziska a gufera) Je to kaleny krouzek o toustce steny asi 0,3mm. Naklepnes ho na poskozenou hridel a mas novy hladky povrch. Opravoval jsem s tim hridel motoru z WAPky, kam se dostala voda a hridel pod guferem mela dulkovou korozi a vyjetou drazku. Ted to zas krasne tesni (vedle motoru je skrin plna oleje)
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Zbýňa
Příspěvky: 1509
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

13. 9. 2021, 7:29

Díkes, to jsem neznal. Někde to třeba použiju.
david.1
Příspěvky: 913
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma,Evropa(dříve se to jmenovalo Čechy)

16. 9. 2021, 7:24

b3nd3r píše: 13. 9. 2021, 6:46 Na opravu hridele pod gufero se mi osvedcili opravna hridelova pouzdra ( https://www.technicke-soucasti.cz/tesne ... a-pouzdra/ - ale prodavaji to vsude kde maji loziska a gufera) Je to kaleny krouzek o toustce steny asi 0,3mm. Naklepnes ho na poskozenou hridel a mas novy hladky povrch. Opravoval jsem s tim hridel motoru z WAPky, kam se dostala voda a hridel pod guferem mela dulkovou korozi a vyjetou drazku. Ted to zas krasne tesni (vedle motoru je skrin plna oleje)
tyhle pouzdra znám,ale neprodávají to nikde poblíž,takže když je třeba,pouzdro si udělám.Je to rychlejší,než pro něj jet,nebo ho objednávat..
Přemejšlím,co je na tom tak drahýho..
david.1
Příspěvky: 913
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma,Evropa(dříve se to jmenovalo Čechy)

16. 9. 2021, 7:30

QNX píše: 14. 8. 2021, 9:11 Jo, našli jsme stejný mechanismus :-) A ještě tohle, to budí větší důvěru, než lanko:
https://www.youtube.com/watch?v=7De17gyX2sU
Jen už je to matematicko-mechanicky špatně :-(
Nesnáším diletantství z musu-lidi jsou stále stejně hloupí,vymejšlejí vymyšlené,místo aby si o tom něco přečetli,nebo našli celej stroj na šroťáku..tohle už tu přece dávno bylo,je to systém Bilgram,používalo se to na kuželová kola( hoblovky Lorenz,umí to i rovnozubé kolo).Ty mašiny se dělaly už před sto lety,ze kdy je ten nápad nevím....
Sancho Panza
Příspěvky: 77
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

16. 9. 2021, 11:05

Z roku 1884 :)
Btw, stará verze MAAGu to má taky tak - planžety. U novější už jsou kola - aby se nemusel složitě měnit valivý segment (buben)
david.1
Příspěvky: 913
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma,Evropa(dříve se to jmenovalo Čechy)

17. 9. 2021, 9:46

Sancho Panza píše: 16. 9. 2021, 11:05 Z roku 1884 :)
Btw, stará verze MAAGu to má taky tak - planžety. U novější už jsou kola - aby se nemusel složitě měnit valivý segment (buben)
A sakra,tušil jsem ,že to nebude novinka..
Ten MAAG mě sice taky napadnul,ale nepsal jsem to z důvodu,že hobluje sice jedním nožem,ale vlastně několika břity,tak abych nebyl osočen,že míchám jablíčka s hruštičkama:-)
QNX
Příspěvky: 2937
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

17. 9. 2021, 2:31

david.1: Nakonec jsem došel k názoru, že na mechanické řešení kašlu a udělám to elektro-mechanicky. Ono to ve výsledku bude dávat nejlepší poměr složitost řešení / možnosti využití.
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje“