Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104

Odpovědět
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1349
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

23. 11. 2021, 8:20

Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: V10A
Pásová pila: G5013W/400
Svařovací invertor: Fronius Transpocket 1500
Svařovací invertor: KITin 2040 MIG EURO
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 20394
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

23. 11. 2021, 9:38

skoda ze tam toho neni moc videt
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
milan.83
Příspěvky: 695
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

23. 11. 2021, 5:06

To je luxusní práce. V Nymburce v DPOV mají podobný podúrovňový soustruh. Další pak mají ČD v Ústí nad Labem a Přerově. Ten v Praze je ale nejmodernější, v provozu je od roku 2018.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Mex
Příspěvky: 9223
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

23. 11. 2021, 5:55

Neviděl jsem, čím to kolo pohánějí.
Pohon je jen adhezí těmi dvěma malými kolečky kolem nože?
Ta kolečka vypadala, že mají kovový povrch. Tam snad adheze nemůže být bůhvijaká.
chb
Příspěvky: 3367
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

23. 11. 2021, 6:11

tipl bych, že pohánějí to druhé kolo
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Britt
Příspěvky: 1225
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

23. 11. 2021, 6:27

milan.83 píše: 23. 11. 2021, 5:06 To je luxusní práce. V Nymburce v DPOV mají podobný podúrovňový soustruh. Další pak mají ČD v Ústí nad Labem a Přerově. Ten v Praze je ale nejmodernější, v provozu je od roku 2018.
V Nymburce se na tom přetáčí Pendolína. Koukal jsem na to jako tele, souprava tam najede a jedno dvojkolí po druhém přetáčí. Celé to trvá 4-6 hodin.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4332
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

23. 11. 2021, 6:47

... ten kdo to stříhal si dal velmi záležet, aby nepustili svoje knowhow do světa, není tam vidět nic.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 4587
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

23. 11. 2021, 8:42

Mex píše: 23. 11. 2021, 5:55 Neviděl jsem, čím to kolo pohánějí.
Pohon je jen adhezí těmi dvěma malými kolečky kolem nože?
Ta kolečka vypadala, že mají kovový povrch. Tam snad adheze nemůže být bůhvijaká.
Jenže na každou nápravu je tam 18 tun ;-)
Takže tam je adheze dostatečná - pravděpodobně je v přidávaném koni snímač otáček.
Kola se podle mne stáčí obě najednou.
V současné době hobbík - obráběč začátečník - strojní park je konečně instalován
milan.83
Příspěvky: 695
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

23. 11. 2021, 9:13

Britt píše: 23. 11. 2021, 6:27
milan.83 píše: 23. 11. 2021, 5:06 To je luxusní práce. V Nymburce v DPOV mají podobný podúrovňový soustruh. Další pak mají ČD v Ústí nad Labem a Přerově. Ten v Praze je ale nejmodernější, v provozu je od roku 2018.
V Nymburce se na tom přetáčí Pendolína. Koukal jsem na to jako tele, souprava tam najede a jedno dvojkolí po druhém přetáčí. Celé to trvá 4-6 hodin.
JJ, Nymburk dělá Pendolina. Občas se tam dostanou i jiné rarity, přece jen je to kousek od Cerhenického okruhu, kde se občas podaří nějaké to dvojkolí "obout". My tam vozíme lokomotivy na přetočení taky.

Tady pár fotek a vizualizací té Pražské bestie:
https://www.sudop.cz/cs/projekty/tandem ... el-v-praze

Co se týkalo dotazů na pohon, které tu byly, tak se to u podúrovňových soustruhů běžně pohání těmi "malými kolečky", na kterých dvojkolí sedí. Ona adheze mezi "kolečkem" a obráběným kolem je poměrně slušná, vždyť ty lokomotivy mají 16 - 22,5 tun na nápravu.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
milan.83
Příspěvky: 695
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

23. 11. 2021, 9:28

Mex píše: 23. 11. 2021, 5:55 Ta kolečka vypadala, že mají kovový povrch. Tam snad adheze nemůže být bůhvijaká.
Zkus si představit, že ta dvě kolečka, která nemají "bůhví jakou adhezi", pohání dvojkolí, které samo o sobě musí na kolejnici mít takovou adhezi, aby to rozhýbalo vlak vážící dejme tomu 3500 tun. Teda ono to dvojkolí na ten vlak není jedno, na 3500 tun už musí být čtyři. Při tom se to celé nesmí smeknout ani na mokru, ani ve stoupání kolem 40 promile. Při hodně nepříznivých podmínkách pomáhá elektronika (na listí, na ledu). Ta samá dvojkolí, která ten vlak rozhýbávají, musí být schopná lokomotivu ubrzdit, plus musí být schopná ubrzdit něco navíc, protože ne každý vůz ve vlaku je brzděný (v případě poruchy brzdy může být brzda vypnutá a brzdění toho vozu obstarává zbytek vlaku).

Je až s podivem, jaké síly dokáže přenést styk kov-kov.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Odpovědět

Zpět na „videa“