Přípravek na broušení vrtáků

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 461
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

23. 11. 2021, 2:58

Ahoj, řešily se tady krásné brusky na vrtáky. Chtěl bych ale něco méně náročného na prostor a finance. Z ruky mi to nejde, furt bere jedna strana :roll: Máte zkušenosti s přípravkem v odkazu? Moc se mi nelíbí broušení na boku kotouče, ale verzi pro použití na obvodu jsem nenašel.

https://www.google.com/search?channel=t ... %A9+brusce

Tady je odkaz na stavbu toho samého samodomo.
https://www.youtube.com/watch?v=GaPOBBbfAbw,

Co nechápu je, zda má být střed vrtáku v ose otáčení přípravku. Pokud bych ho posouval z osy, bude se měnit podbrus, v obrázku jsem to označil jako vzdálenost "b". Pokud hodnotu b zvětším, bude vrták více podbroušený.
Podbrus se bude měnit i se vzdáleností osy otáčení od koutouče, označeno "a". Čím bude osa otáčení blíže kotouči, tím prudší podbroušení. Má smysl vymýšlet přípravek štelovací, aby se daly tyto hodnoty upravovat?
Jde mi jen o vrtáky do kovu, speciality neplánuju.
Přílohy
IMG_20211123_155144_1.jpg
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=nxL99TbCD4M
Britt
Příspěvky: 1225
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

23. 11. 2021, 3:18

Já jsem s tím teda nedělal,jenom jsem to viděl pohozené v dílně a podle majitele je to na nic.
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 2549
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

23. 11. 2021, 3:21

No a nechceš si je u me nabrousit, jestli nich nemas nekolik stovek dáš to při kafi :D
Britt
Příspěvky: 1225
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

23. 11. 2021, 3:28

Neváhej, Mirek má profi vybavení.
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 461
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

23. 11. 2021, 5:21

Ahoj, díky za nabídku, rád se stavím a pár si jich nabrousím a na pokec se těším. Ale není to dlouhodobě udržitelná strategie. Potřebuju něco svého.
Proč je ten přípravek nanic? Kvůli tomu že bok kotouče se nedá obtahovat, nebo se to třepe, nebo je blbě geometrie? Všechny profi brusky mají vždycky upevnění vrtáku tak, aby libovolný průměr byl vždy ve stejné ose, což znamená kleštinu/sklíčidlo, nebo nějaký komplikovaný upínací blok. Ta hračka co jsem sem dal i toto https://www.arok.cz/ostrice-vrtaku/zari ... -pro-b-175 mají problém, že se osa mění podle průměru. S tou kolébkou jsem brousit zkoušel, a nešlo mi to. Nemá to doraz a pokaždé mi brala jen jedna strana.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=nxL99TbCD4M
Milan199
Příspěvky: 1848
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

23. 11. 2021, 6:13

Ten přípravek jsem kdysi koupil a je / podle mého / k ničemu. Ustavení vrtáku je moc nepřesné.

To že to brousíš na boku kotouče ničemu nevadí - ostatně profi brusky to mají také tak. Bok kotouče se dá také orovnat.

Ta kolébka co dělalo Elko Knín nebyla úplně blbá. Dělal se k tomu takový vehement, který definoval délku a otočení o 180°.
david.1
Příspěvky: 976
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma,Evropa(dříve se to jmenovalo Čechy)

25. 11. 2021, 8:02

Ta kolébka co dělalo Elko Knín nebyla úplně blbá. Dělal se k tomu takový vehement, který definoval délku a otočení o 180°.
[/quote]
Jo,to máš pravdu. Já jimi taky nejdřív pohrdal,připadalo mi to takový amatérský,všechno je lisované z plechu,nýtované,říkal jsem si ,že tam nemůže být nic moc přesnost. Ale pak jsem si jeden přinesl ze šrotu (svého času se jich tu dost vyskytovalo) a hodil ho k brusce. Po čase jsem ho z nudy vyzkoušel. A můžu směle napsat,že je to jednoduchá ,nepřesná věc, se kterou i neuměl nabrousí v obstojné kvalitě a výborné přesnosti dané zejména tím,jaký a jak orovnaný kotouč na brusnici má. Dávám soudruhům z Elka za jedna, tohle se jim (na rozdíl od brusnic B150 a B175 ) povedlo.
Odpovědět

Zpět na „dalsi“