Prosím o konzultaci návrhu řetězového převodu

mechanika k motorům
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6990
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 10:11

Matice (otočné) jsou na tom nosníku, z prostorových důvodů jsem nemohl otáčet se šrouby (nebo mohl, ale to by s nimi musel jezdit motor nahoru dolů a ještě by musel být vyložený do strany, kde by překážel. Celý ten vehement má hýbat poklicí (jako od hrnce, akorát má metr v průměru a váží šest metráků), takže zatížení je stálé a jednosměrné. S tím, že by se tam něco urvalo na trapézu vlastně nepočítám (je dost předimenzovaný), jen na ten řetěz jsem myslel. Ale fakt je, že by se to maximálně zkřížilo a zůstalo viset na trapézech, což je mrzuté ale poškození břemena by mě trápilo řádově víc :-)
Aleš Procháska
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6990
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2021, 10:15

Modros píše: 22. 12. 2021, 9:30 napínací kladka by měla být na vlečné straně toho rozvodu
Jasně, dík.
Modros píše: 22. 12. 2021, 9:30 nebo dej dve serva s převodovkou .....už radši končím :D
To by taky šlo, ale musel bych k tomu dělat nějaké řízení, takhle tam vrazím zpřevodovaný asynchroňák který buď vydoluju někde ve skladu nebo koupím. Ale kdyby se někde povaloval komplet se servy ze kterého by to šlo bezpracně postavit, tak se klidně vydám touhle cestou :-)

EDIT: no, vlastně asi ne, počítám, že serva bych musel tu a tam resetovat a najíždět na referenci nebo co a to by při téhle váze a konstrukci nebyla moc přívětivá manipulace.
Aleš Procháska
Modros
Příspěvky: 785
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

22. 12. 2021, 10:21

jasný ted už to chápu...to ten asynchron bude nejlepší řešení, opásnout víc to hnací kolečko nebo dva řetězy jak psal Milan a bude to nesmrtelný
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 785
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

23. 12. 2021, 10:54

Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6990
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2021, 11:54

Dík, vypadají, že mají slušný sortiment.
BTW, kdybych si řetězová kola chtěl udělat sám (hlavně tedy kvůli atypickému náboji, diktovanému zase tím co se dá sehnat v sortimentu trapézových matic), bude nějaký problém s kolem vypáleným z plechu na laseru? Samozřejmě když dodržím geometrii, uhlídám rovinnost atd.
Aleš Procháska
Modros
Příspěvky: 785
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

23. 12. 2021, 12:11

prochaska píše: 23. 12. 2021, 11:54 Dík, vypadají, že mají slušný sortiment.
BTW, kdybych si řetězová kola chtěl udělat sám (hlavně tedy kvůli atypickému náboji, diktovanému zase tím co se dá sehnat v sortimentu trapézových matic), bude nějaký problém s kolem vypáleným z plechu na laseru? Samozřejmě když dodržím geometrii, uhlídám rovinnost atd.
to netuším...vždy se na aplikaci najde nějaký polotovar který se dá upravit...zuby mají náběžné hrany atd takže by si stejně musel obrábět výpalek

kdysi sem vyráběl štípačky na pařezy...obrovský stroj a celé se to točilo z toho co bylo jako polotovar kol a podle toho se teprve hledal zbytek.....kola mě nenapadlo vyrábět....neznám materiál a minimálně nějaké indukční kalení tam být musí...nemám zkušenost

přeci jen to není jízdní kolo kde ta kvalita koleček neni až tak stěžejní
Naposledy upravil(a) Modros dne 23. 12. 2021, 12:16, celkem upraveno 2 x.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6990
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2021, 12:14

Jasně, ona je to jen lenost. Pošlu DXF a za pár dní mám výpalek na stole, na to si člověk rychle zvykne :-)
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1846
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

23. 12. 2021, 12:32

Řetězová kola jsou z materiálu C45 standardně nekalená . Dělají se i kalená nebo nerezová.
retezyolomouc.cz
r4cv
Příspěvky: 2359
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

23. 12. 2021, 12:50

Retazove kolesa si palim bezne.
Niektore uz behaju mnoho rokov bez poruchy.
Treba len nakreslit spravny tvar.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6990
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2021, 12:52

Neposlal bys mi prosím model nějakého, pro kontrolu?
Aleš Procháska
Dawe
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

23. 12. 2021, 1:07

prochaska píše: 23. 12. 2021, 11:54 ... bude nějaký problém s kolem vypáleným z plechu na laseru? Samozřejmě když dodržím geometrii, uhlídám rovinnost atd.
Nebude problem, delaji se tak bezne rozety sekundarniho prevodu motorek, kde jsou jine rychlosti... Jestli to bude uzky valeckovy retez, nebo retez vicerady, tak s tim neni vubec problem. U sirokeho je lepsi najit laser s uhlovou hlavou a kompenzovat sikmy prupal. Nebo se nechaji dat obycejne vypalit dve kola polovicni tloustky a priplacnout je zady k sobe tak, aby retez sedel na vnejsich hranach. Ono si to po case sedne, ale jde o to, aby retez nesedel moc zesikma.
TOS S28 Zebrak
Holzmann ZS-40HS
Prusa Mk3s+MMU2s
Markforged Mark2
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6990
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2021, 1:31

Dík, tak to zkusím. Myslím, že když to vydrží v motorce, tu moji aplikaci to musí zvládnout s prstem v nose :-)
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“