SLA Tlaciaren Creality LD-006 - problem s tlacou

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
darc
Příspěvky: 276
Registrován: 25. 12. 2014, 9:24
Bydliště: Malinovo

30. 5. 2022, 1:55

Ahojte,

potreboval by som trosku poradit.
kupil som si SLA tlaciaren, ze si budem tlacit nejake drobnosti do modelov lodi.
Pracujem bezne na cnc frezke, viem kreslit v SW.. nejake prevody vo formatoch ovladam myslim dostacujuco.

Kupil som vodou omyvatelny resin od firmy Phrozen, ktoreho som uz minul asi 3/4
1. problemom bolo ze mi nechcel drzat tlaceny diel na zakladni, to som vyriesil ze som ju zdrsnil.
2. problem je presnost tlace.. ocakaval som nejake +/- ale 0,3mm sa mi zda naozaj vela.
3. diely tlaci tlaciaren nejake deformovane, pravy uhol nie je pravy uhol, vselijako sa to rozlieza. Skusal som tlacit v roznych polohach modelu, vysledok stale neuspokojivy.
4. Kalibraciu nuly som urobil niekolko krat, zakladna je stabilna, dotiahnuta, tak ako ma byt.
Slicer pouzivam Chitubox, podpery som skusal vsetky typy.

Pre ilustraciu prikladam obrazky:
IMG_7777.jpg
IMG_7780.jpg
IMG_7779.jpg


Viete mi poradit kde robim chybu?

Dakujem
Riso
Modros
Příspěvky: 1251
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

30. 5. 2022, 2:41

když to vytiskneš obyč průhlednym zelenym resinem děje se to taky?
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
darc
Příspěvky: 276
Registrován: 25. 12. 2014, 9:24
Bydliště: Malinovo

30. 5. 2022, 3:10

Modros píše: 30. 5. 2022, 2:41 když to vytiskneš obyč průhlednym zelenym resinem děje se to taky?
Nemam taky resin, ale kupim a vyskusam.
Dakujem
Modros
Příspěvky: 1251
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

30. 5. 2022, 3:26

mě se vedlo tisknout perfektně dokud sem nepoužil šedej super nejlepší resín...za mraky peněz...nedrží to...chyběj vrstvy atd...nenašel sem na něj nastavení aby to fungovalo...tak je v šupliku

ale mám photona...shit nejvetší ale na to co potřebuju stačí
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
marekzcke
Příspěvky: 192
Registrován: 26. 1. 2012, 2:04
Bydliště: Mladá Boleslav

13. 7. 2022, 4:10

Ahoj, podarilo sa problém vyriešiť?
Niekde som čítal v recenzii, že SLA nieje vhodná na presné technické diely ale iba na figúrky. Tak nákup zatiaľ odkladám. Síce úspešně používam FDM, ale naháňať tam desatinky je časovo náročné.
Od SLA si sľubujem, že 0,1mm odchylku na 100mm dosahuje štandardne?
Rad kreslim v 3D. Ked je to zaujimave a nieco nove sa naucim, tak aj zadarmo.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 9410
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

13. 7. 2022, 6:01

Nevím kde jsi to četl ale je to pravda že DLP kterému někteří říkají SLA není na průmyslové využití , Opravdové SLA kde čmáráš laserem po hladině a výrobek se potápí je opravdu jiná liga (mám to vyzkoušené )
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
darc
Příspěvky: 276
Registrován: 25. 12. 2014, 9:24
Bydliště: Malinovo

14. 7. 2022, 10:13

marekzcke píše: 13. 7. 2022, 4:10 Ahoj, podarilo sa problém vyriešiť?
Niekde som čítal v recenzii, že SLA nieje vhodná na presné technické diely ale iba na figúrky. Tak nákup zatiaľ odkladám. Síce úspešně používam FDM, ale naháňať tam desatinky je časovo náročné.
Od SLA si sľubujem, že 0,1mm odchylku na 100mm dosahuje štandardne?
Ahoj, nevyriesil som to.
Kupil som iny resin na skusku, tam sa to trosku polepsilo..
Na to co som chcel tu tlaciaren je to nepouzitelne, alebo to neviem nastavit.. vsetko je mozne.
Moja osobna skusenost je ze som sklamany.. tlaciaren som hodil do skrine a vazne uvazujem ze ju pojdem reklamovat, ze nesplna to co je deklarovane v popise.. a ak ma budu chciet presvedcit o opaku musia mi vytlacit jeden diel tak ako je nakresleny v programe..
Ja som ochotny tolerovat aj vacsie rozdiely ako 0,1mm na 100mm, ale nie toto co tlaci tlaciaren..
Druhy krat by som si ju nekupil..
Ak chces tlacit postavicky a nejake drobnosti, kde "nezalezi" na rozmere na to je tlaciaren dobra..

Riso
t256
Příspěvky: 2309
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

14. 7. 2022, 11:22

Honit desetinky na 10cm plastu nema zadny vyznam, kdyz se pri zvyseni teploty o 10C rozmer pohne o pul milimetru vlivem teplotni roztaznosti plastu.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 9410
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 7. 2022, 12:50

darc píše: 14. 7. 2022, 10:13 ze nesplna to co je deklarovane v popise.. a ak ma budu chciet presvedcit o opaku musia mi vytlacit jeden diel tak ako je nakresleny v programe..
Ja som ochotny tolerovat aj vacsie rozdiely ako 0,1mm na 100mm, ale nie toto co tlaci tlaciaren..
No je to trošku úsměvné ,to je jako chtít reklamovat routr za 25000 Kč protože nefunguje jako centrum za 5000000 Kč.
Tyhle tiskárny mají spoustu omezení a nejsou moc na strojařinu, musíš si uvědomit že tenhle způsob tisku se chováním víc podobá slévárenství tak že řešíš smrštění ,kroucení a propadání .Vnitřní pnutí to má jako prase tak že to musíš navrhovat podobně jako odlitek, třeba prstýnky a brože z vytavitelného materiálu na přesné lití jsou naprosto super. Pokud chceš něco na strojařinu tak musíš sáhnout o hodně hlouběji do kapsy o 000000 .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
darc
Příspěvky: 276
Registrován: 25. 12. 2014, 9:24
Bydliště: Malinovo

14. 7. 2022, 1:39

fmodel píše: 14. 7. 2022, 12:50 No je to trošku úsměvné ,to je jako chtít reklamovat routr za 25000 Kč protože nefunguje jako centrum za 5000000 Kč.
Tyhle tiskárny mají spoustu omezení a nejsou moc na strojařinu, musíš si uvědomit že tenhle způsob tisku se chováním víc podobá slévárenství tak že řešíš smrštění ,kroucení a propadání .Vnitřní pnutí to má jako prase tak že to musíš navrhovat podobně jako odlitek, třeba prstýnky a brože z vytavitelného materiálu na přesné lití jsou naprosto super. Pokud chceš něco na strojařinu tak musíš sáhnout o hodně hlouběji do kapsy o 000000 .
Ja toto vsetko chapem, ale to je informacia ktora se nenachadza v popise k vyrobku, takze priestor na reklamaciu tam je, dokonca si myslim, ze na uspesnu reklamaciu.
Riesim reklamacie zakaznikov viac ako 15 rokov, by si sa cudoval co vsetko sa reklamuje a co sa da vyreklamovat...
Nezvyknem zneuzivat moje vedomosti, lebo mi to cest nedovoli.. ale v tomto pripade si myslim ze som v prave.. je jedno ci to je tlaciaren za par stoviek, alebo za bambilon...
Toto uvadzaju v popise vyrobku "3 D tlačiareň Creality LD–006 vytlačí aj veľmi detailné objekty a štruktúry bez akéhokoľvek rozmazania alebo zrnitosti. Presnosť osi XY je 0,05 mm." ak im udam, ze dovod kupy bola tato informacia, mozu sa aj postavit na hlavu...
QNX
Příspěvky: 3488
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 7. 2022, 2:59

Přesnost/rozlišení 0,05 je daná velikostí pixelu, nepovažoval bych to za přesnost výtisku. Tam je ve hře ještě celá řada dalších faktorů, kde záleží i na použitém materiálu, nastavení sliceru, nastavení tiskárny atd..
darc
Příspěvky: 276
Registrován: 25. 12. 2014, 9:24
Bydliště: Malinovo

15. 7. 2022, 6:26

QNX píše: 14. 7. 2022, 2:59 Přesnost/rozlišení 0,05 je daná velikostí pixelu, nepovažoval bych to za přesnost výtisku. Tam je ve hře ještě celá řada dalších faktorů, kde záleží i na použitém materiálu, nastavení sliceru, nastavení tiskárny atd..
Mozno mam naozaj zly kus..
Lebo som minul asi 1,5 kila roznych resinov, radil som sa so znamym co tlaci na podobnej a nema s tym taketo problemy..
Vyskusal som naozaj viac nastaveni, slicer pouzivam len Chitubox
Nehovorim ale ze chyba moze byt aj vo mne... nerad sa vzdavam, ale uz som tomu venoval naozaj dost casu.. a nepohol som sa nikde..
Moje ocakavania som uz znizil na minimum, ale naozaj neviem akceptovat to, ak mi tlaciaren nevytlaci ani naplocho pravy uhol tak ako je ne modely
QNX
Příspěvky: 3488
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

15. 7. 2022, 8:58

darc: Dá se předpokládat, že rozmístění pixelů je v pořádku, takže i osvit bude ve správných tvarech. Obdobně bych předpokládal, že i data z Chituboxu budou geometricky správná. Hlavní chyby bych tedy hledal v pryskyřicích a jejich smrštění (za to tiskárna nemůže). Pak ti taky může dělat bordel vaklavá hliníková deska, která se ti v průběhu tisku hne. Tím se rozjedou řady a kvalita tisku + geometrie je v háji. Pokud jsou rozměry výtisku větší, tak to zase může dělat dlouhý osvit, který ti vytvrdí v pryskyřici větší "pixely".
darc
Příspěvky: 276
Registrován: 25. 12. 2014, 9:24
Bydliště: Malinovo

15. 7. 2022, 2:14

QNX píše: 15. 7. 2022, 8:58 darc: Dá se předpokládat, že rozmístění pixelů je v pořádku, takže i osvit bude ve správných tvarech. Obdobně bych předpokládal, že i data z Chituboxu budou geometricky správná. Hlavní chyby bych tedy hledal v pryskyřicích a jejich smrštění (za to tiskárna nemůže). Pak ti taky může dělat bordel vaklavá hliníková deska, která se ti v průběhu tisku hne. Tím se rozjedou řady a kvalita tisku + geometrie je v háji. Pokud jsou rozměry výtisku větší, tak to zase může dělat dlouhý osvit, který ti vytvrdí v pryskyřici větší "pixely".
Dakujem velmi pekne za vysvetlenie, toto vsetko som ale absolvoval a nikam som sa nedostal.
Zakladnu som na zaciatok musel opieskovat, lebo sa nan nechcelo nic chytit, ta bola normalne vylestena, takze to som riesil ako prve, upevnenie, kalibracia urobena niekolko krat.., vsetko OK.. postupne malym posunom som skontroloval ako ide zakladna hore.. vsetko OK

Co je pravda, ze rozdiel v ziviciach je , pouzil som dva druhy (vlastne 3) a viditelne bol ta druha zivica od ceskeho dodavatela lepsia..
Kamarat ma podobnu tlaciaren z tejto rady.. jemu to vytlacilo bez problemov, mne to iste s tou istou zivicou vytlacilo zle,
Tlaciarne vyzeraju velmi podobne, myslim ze to je ta ista tlaciaren len s inym menom..
jedine som som neaktualizoval bol Firmware.
Ale stale nehovorim ze nemohla byt chyba v medzikuse (rozumej v mne), ale naozaj som stravil badanim hladanim chyby, nastavovanim vela casu vysledok nebol uspokojivy.

Kazdopadne som aj na popud tohto celeho odniesol dnes tlaciaren na reklamaciu.. uvidim ako to dopadne.
Chlapec na reklamaciach hovoril, ze na reklamaciu mali s podobnym problemom viac tychto tlaciarni.. Ze ich menili kus za kus..
Mex
Příspěvky: 9872
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

15. 7. 2022, 3:35

Úplně amatérská poznámka (nikdy jsem SLA tiskárnu neměl ani na ní netiskl).

Kdybych měl podezřením, že mi do toho blbě svítí to UV, tak bych udělal pokus.
V nějakém CADu bych si namaloval tenkou čarou nějakou křivku. Složenou třeba z jednoho prvého úhlu, nějakého oblouku a pak nějakého obecného tvaru od ruky.
Tu křivku bych vytáhl nahoru, aby vznikl dutý objekt bez dna a deklu, s velmi tenkou stěnou.
Na tiskárně bych odpojil motor osy Z a nechal ten objekt tisknout.
Tím pádem by to svítilo pořád do stejného místa. Předpokládám, že čím lepší bude osvit a optika (rovnoběžnost záření), tím tenčí by ve výsledku byla vytištěná "čára".
Spotřeba resinu by navíc byla naprosto minimální.

Pokud by ta vytištěná čára byla OK, tak pak už snad může jen šmajdat vozík. Ale to se dá hodinkama celkem snadno změřit, řekl bych. A to jak rozvoběžnost spodní strany a tedy paralelnost jednotlivých vrstev, tak výchylky v osách X a Y.

Jak říkám, SLA tiskárnu nemám. Ale používám podobnou technologii (osvit přes LCD) v jiné aplikaci. A tak vím, že dosáhnout kvalitního osvitu není úplně sranda (rovnoměrnost osvitu, paralelnost záření).
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“