Co jste dneska bastlili?
Chtěl jsem napsat s rozvodama a né se vstřikama. Neříkám, že se takový problém nemůže stát, ovšem určitě to není pravidlo. Co všechny ty bezpečnostní systémy se zamykanou rychlostí. Nikde ani zmínka o kopcích. Je pravda, že tříválcový "splašený veverky" mohou být náchylnější.
U jakych aut je riskantni kvalt proti srsti? Benzin/nafta, nebo konretni znacky, motory? Parkujem v kopci furt 3 ruzna auta, cumakem dolu, takze abych vedel. Kvalt proti srsti jsem vzdycky daval, a k tomu volant do meze, rucce neverim. Navic v mrazu je to dalsi riziko.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
u všechMr. MR píše: ↑8. 7. 2022, 9:23 U jakych aut je riskantni kvalt proti srsti? Benzin/nafta, nebo konretni znacky, motory? Parkujem v kopci furt 3 ruzna auta, cumakem dolu, takze abych vedel. Kvalt proti srsti jsem vzdycky daval, a k tomu volant do meze, rucce neverim. Navic v mrazu je to dalsi riziko.
u některých víc, u některých míň
zabiják je to u motorů OHC s pohonem vačky řetězem
....
hlavně dávat tam kvalt "proti srsti" nemá vůbec žádný smysl
je li cílem auto zastavit a udržet na místě tím, že přes zařazený kvalt budu přemáhat kompresi v motoru, pak potřebuju, aby tam ta komprese byla co největší
tedy dopředu, tak jak se motor normálně točí
Nebo bude mít větší kompresi při otáčení směrem dozadu?
blbost
.....
myslím že celej tenhle nesmysl (řadit při parkování kvalt "proti srsti") vznikl před mnoha desítkami let u aut a traktorů atd s diesel motory s řadovým vstřikovacím čerpadlem bez elektrického ovládání
tam se při chcípání motoru ručně táhlem proti peru posunula regulační tyč čerpadla na nulovou dodávku
po zastavení motoru šofér táhlo uvolnil, regulační tyč se perem vrátila do polohy volnoběhu (tj. nenulové dávky !!!)
pokud za vhodných okolností potom nezabržděné auto dostalo drc (i jen převalením se jednoho válce v kompresi přes Hů) chytlo to (žádnou elektriku to pro chod motoru nepotřebuje) a jelo to bez šoféra
obráceně většina motorů nechytne, tak to s kvaltem "proti srsti" jen poposkakovalo jak utíkal netěsnostmi vzduch z válce v kompresi
....
to je prvotní příčina toho rozšířeného nesmyslu řadit kvalt proti srsti
....
kvalt "proti srsti" ano, ale POUZE u diesel motorů které nemají rozvod řetězem a hydraulický napínák řetězu a současně jsou schopny chodu s vypnutou elektroinstalací vozidla - a to 99,9% osobáků cca 50 let zpátky schopno není
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Väčšina áut (aj benzínových) už používa dvojhmotový zotrvačník, takže nechávať to na rýchlosti nie je dobrý nápad a je jedno do ktorej strany, zbytočne sa namáhajú pružiny. Rýchlosť má byť iba ako poistka ak by to neudržala ručná.
Tos C45-2000
uplně plnej krouták......ale jen kousek a narazí to do gumovejch dorazu podle výrobce...těch konstrukcí je víc
dvouhmota posouvá rezonanční pásmo u motoru do otáček ve kterejch se běžně nejezdí a vyrovnává chod motoru kdy je uhlová rychlost kliky jednu chvilku rychlejší a jednu pomalejší.....namáhalo by to převodovku
u benzínu se to cpe hlavně na tříválce
venec startéru je na klice to je pevná hmota, středové ložisko a pružiny a pak je druhá hmota a na té je spojka a přitlačný talíř...a to je odpružená hmota plus pružiny na lamele spojky
takže ano....pokud je auto na kvalt, neustále to tlačí na pružinu a doraz setrvačníku...a pak všichni brečej že musej kakat velký peníze nebo tam cpou pevné setrvačníky a dělaj z auta vibrátory a praskaj jim klikovky a lítaj z převodovky hřídele bokem
v dnešní době i sám výrobce nabízí pevný setrvačník jako Eko levnější náhradu...a včetně Eko filtrů pevných částí s poloviční vložkou a přitom všichni lžou a tvrděj jak je to super....ne není...jen z lidí tahaj prachy
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Ta diskuze je tak trochu s křížkem po funuse, ne? Za chvilku budeme bez ropy, plynu, benzínu, nafty i asfaltu. Tak raději proberte jak správně okovat koně (pro ty nejmajetnější), jak si podrazit boty (pro střední třídu) a jak se v zimě bránit omrzlinám při chůzi bosky (pro chudinu).
dneska jsem vařil hlavu z tříválce Ford Ecoboost
konstrukce, kdy to má rovnou v odlitku hlavy vymodelované sběrné potrubí výfuku (nebo sání?, prostě z jedný strany to má rovnou odlitý i parohy)
praská to u příruby pro připojení výfuku (nebo to je klapka sání?) do vody, auto normálně jede ale žere to vodu - několik litrů /100km
tohle se dá dobře vařit, drží to
zavařili jsme jich už určitě několik desítek
alespoń máme práci
konstrukce, kdy to má rovnou v odlitku hlavy vymodelované sběrné potrubí výfuku (nebo sání?, prostě z jedný strany to má rovnou odlitý i parohy)
praská to u příruby pro připojení výfuku (nebo to je klapka sání?) do vody, auto normálně jede ale žere to vodu - několik litrů /100km
tohle se dá dobře vařit, drží to
zavařili jsme jich už určitě několik desítek
alespoń máme práci
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ten integrovanej svod je výfuk a plus to má litinovej blok....dělá se to kvuli emisím....blok se rychle prohřeje a hlava díky zabudovanemu svodu taky.....dusledek je praskání hlavy ale krásně se nám dejchá :DD
když sem to viděl poprvé...spadla mě brada a říkál sem si že to není myšleno vážně...a pak na školení zaznělo slovo ekologie a bylo mě to jasný
když sem to viděl poprvé...spadla mě brada a říkál sem si že to není myšleno vážně...a pak na školení zaznělo slovo ekologie a bylo mě to jasný
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Poslední dobou jsem v okolí zahlídnul zvýšený počet oslíků v ohradách místních chovatelů. Že by aplikace letitých zkušenosti z Afghanistánu nebo Pakistánu??? ani nevím jestli se musí oslík či mula okovat. Ale co naučili jsme se CNC technologie, tohle dáme taky, ne ????QNX píše: ↑8. 7. 2022, 10:34 Ta diskuze je tak trochu s křížkem po funuse, ne? Za chvilku budeme bez ropy, plynu, benzínu, nafty i asfaltu. Tak raději proberte jak správně okovat koně (pro ty nejmajetnější), jak si podrazit boty (pro střední třídu) a jak se v zimě bránit omrzlinám při chůzi bosky (pro chudinu).