Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
lubbez
Příspěvky: 3162
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

7. 7. 2022, 8:17

Chtěl jsem napsat s rozvodama a né se vstřikama. Neříkám, že se takový problém nemůže stát, ovšem určitě to není pravidlo. Co všechny ty bezpečnostní systémy se zamykanou rychlostí. Nikde ani zmínka o kopcích. Je pravda, že tříválcový "splašený veverky" mohou být náchylnější.
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 763
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

8. 7. 2022, 9:23

U jakych aut je riskantni kvalt proti srsti? Benzin/nafta, nebo konretni znacky, motory? Parkujem v kopci furt 3 ruzna auta, cumakem dolu, takze abych vedel. Kvalt proti srsti jsem vzdycky daval, a k tomu volant do meze, rucce neverim. Navic v mrazu je to dalsi riziko.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7217
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 7. 2022, 9:45

Mr. MR píše: 8. 7. 2022, 9:23 U jakych aut je riskantni kvalt proti srsti? Benzin/nafta, nebo konretni znacky, motory? Parkujem v kopci furt 3 ruzna auta, cumakem dolu, takze abych vedel. Kvalt proti srsti jsem vzdycky daval, a k tomu volant do meze, rucce neverim. Navic v mrazu je to dalsi riziko.
u všech
u některých víc, u některých míň
zabiják je to u motorů OHC s pohonem vačky řetězem
....
hlavně dávat tam kvalt "proti srsti" nemá vůbec žádný smysl
je li cílem auto zastavit a udržet na místě tím, že přes zařazený kvalt budu přemáhat kompresi v motoru, pak potřebuju, aby tam ta komprese byla co největší
tedy dopředu, tak jak se motor normálně točí
Nebo bude mít větší kompresi při otáčení směrem dozadu?
blbost
.....
myslím že celej tenhle nesmysl (řadit při parkování kvalt "proti srsti") vznikl před mnoha desítkami let u aut a traktorů atd s diesel motory s řadovým vstřikovacím čerpadlem bez elektrického ovládání
tam se při chcípání motoru ručně táhlem proti peru posunula regulační tyč čerpadla na nulovou dodávku
po zastavení motoru šofér táhlo uvolnil, regulační tyč se perem vrátila do polohy volnoběhu (tj. nenulové dávky !!!)
pokud za vhodných okolností potom nezabržděné auto dostalo drc (i jen převalením se jednoho válce v kompresi přes Hů) chytlo to (žádnou elektriku to pro chod motoru nepotřebuje) a jelo to bez šoféra
obráceně většina motorů nechytne, tak to s kvaltem "proti srsti" jen poposkakovalo jak utíkal netěsnostmi vzduch z válce v kompresi
....
to je prvotní příčina toho rozšířeného nesmyslu řadit kvalt proti srsti
....
kvalt "proti srsti" ano, ale POUZE u diesel motorů které nemají rozvod řetězem a hydraulický napínák řetězu a současně jsou schopny chodu s vypnutou elektroinstalací vozidla - a to 99,9% osobáků cca 50 let zpátky schopno není
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Sajmon
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 1. 2017, 10:49

8. 7. 2022, 10:18

kdy si jsem cetl nejaky clanek a potvrdil mi, ze to delam "spravne"
nejdriv rucku
pak jednicku
a nakonec stocit kola smerem k obrubniku

zatim to roky funguje :)
jean
Příspěvky: 619
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

8. 7. 2022, 11:27

a pritom jediný správny postup je vyhodiť kotvu a priviazať auto lanom o mólo
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

8. 7. 2022, 2:43

Väčšina áut (aj benzínových) už používa dvojhmotový zotrvačník, takže nechávať to na rýchlosti nie je dobrý nápad a je jedno do ktorej strany, zbytočne sa namáhajú pružiny. Rýchlosť má byť iba ako poistka ak by to neudržala ručná.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22406
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2022, 6:33

Kroutak z motoru prez ty pruziny snad nejde.
To je jen odpruzeni te druhe setrvacne hmoty co ma resit aby to bezelo hladceji a nevibrovalo.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Modros
Příspěvky: 1684
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

8. 7. 2022, 6:41

robokop píše: 8. 7. 2022, 6:33 Kroutak z motoru prez ty pruziny snad nejde.
To je jen odpruzeni te druhe setrvacne hmoty co ma resit aby to bezelo hladceji a nevibrovalo.
uplně plnej krouták......ale jen kousek a narazí to do gumovejch dorazu podle výrobce...těch konstrukcí je víc

dvouhmota posouvá rezonanční pásmo u motoru do otáček ve kterejch se běžně nejezdí a vyrovnává chod motoru kdy je uhlová rychlost kliky jednu chvilku rychlejší a jednu pomalejší.....namáhalo by to převodovku

u benzínu se to cpe hlavně na tříválce

venec startéru je na klice to je pevná hmota, středové ložisko a pružiny a pak je druhá hmota a na té je spojka a přitlačný talíř...a to je odpružená hmota plus pružiny na lamele spojky

takže ano....pokud je auto na kvalt, neustále to tlačí na pružinu a doraz setrvačníku...a pak všichni brečej že musej kakat velký peníze nebo tam cpou pevné setrvačníky a dělaj z auta vibrátory a praskaj jim klikovky a lítaj z převodovky hřídele bokem

v dnešní době i sám výrobce nabízí pevný setrvačník jako Eko levnější náhradu...a včetně Eko filtrů pevných částí s poloviční vložkou a přitom všichni lžou a tvrděj jak je to super....ne není...jen z lidí tahaj prachy
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
atlan
Příspěvky: 3348
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

8. 7. 2022, 7:46

Nikto nenuti kupovat 3valec s turbom a 2hmot zotrvakom, a kopec veci okolo co sa moze pokazit. Zase to aspon nezere tolko benzinu no.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6947
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

8. 7. 2022, 7:52

atlan píše: 8. 7. 2022, 7:46 Nikto nenuti kupovat 3valec s turbom a 2hmot zotrvakom, a kopec veci okolo co sa moze pokazit. Zase to aspon nezere tolko benzinu no.
nežere ? ve skutečnosti to žere dost a hovno jede.
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2022, 10:34

Ta diskuze je tak trochu s křížkem po funuse, ne? Za chvilku budeme bez ropy, plynu, benzínu, nafty i asfaltu. Tak raději proberte jak správně okovat koně (pro ty nejmajetnější), jak si podrazit boty (pro střední třídu) a jak se v zimě bránit omrzlinám při chůzi bosky (pro chudinu).
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7217
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 7. 2022, 10:42

dneska jsem vařil hlavu z tříválce Ford Ecoboost
konstrukce, kdy to má rovnou v odlitku hlavy vymodelované sběrné potrubí výfuku (nebo sání?, prostě z jedný strany to má rovnou odlitý i parohy)
praská to u příruby pro připojení výfuku (nebo to je klapka sání?) do vody, auto normálně jede ale žere to vodu - několik litrů /100km
tohle se dá dobře vařit, drží to
zavařili jsme jich už určitě několik desítek
alespoń máme práci :D
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Modros
Příspěvky: 1684
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

8. 7. 2022, 10:55

ten integrovanej svod je výfuk a plus to má litinovej blok....dělá se to kvuli emisím....blok se rychle prohřeje a hlava díky zabudovanemu svodu taky.....dusledek je praskání hlavy ale krásně se nám dejchá :DD

když sem to viděl poprvé...spadla mě brada a říkál sem si že to není myšleno vážně...a pak na školení zaznělo slovo ekologie a bylo mě to jasný
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

9. 7. 2022, 12:58

QNX píše: 8. 7. 2022, 10:34 Ta diskuze je tak trochu s křížkem po funuse, ne? Za chvilku budeme bez ropy, plynu, benzínu, nafty i asfaltu. Tak raději proberte jak správně okovat koně (pro ty nejmajetnější), jak si podrazit boty (pro střední třídu) a jak se v zimě bránit omrzlinám při chůzi bosky (pro chudinu).
Poslední dobou jsem v okolí zahlídnul zvýšený počet oslíků v ohradách místních chovatelů. Že by aplikace letitých zkušenosti z Afghanistánu nebo Pakistánu??? :( ani nevím jestli se musí oslík či mula okovat. Ale co naučili jsme se CNC technologie, tohle dáme taky, ne ????
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

9. 7. 2022, 8:37

Že vraj Rakúsko je na tenkom ľade s palivom. A že vraj Sri Lanka je už pod ľadom.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“