Flexi DPS

postupy vyroby a nejake zajimave navrhy
Odpovědět
bronek999
Příspěvky: 503
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

28. 7. 2022, 7:10

Skusali ste niekto frezovat flexi DPS?

Potrebujem iba jednostranne, cela "DPS" ma iba 7x20mm...Sest rovnych ciar v rastri 1.1mm
Potrebujem to pre spajkovanie MicroSD kariet priamo na DPS.
Teda nie priamo, to by som pouzil hotair, ale microSD karta nie je urcena na reflow.

Takze by som rad skusil prispajkovat flexi-DPS na micro sd kartu a to cele prispajkovat na velku DPS.

Neviem ci sa o to pokusit frezovanim alebo leptanim.

PS : Je tu nejaky oficialny predajca (SK/CZ) flexi DPS materialov?
Nasiel som len nejakeho ceskeho predajcu na ebay, neviem v akom stave by to od neho prislo...

Pripadne nejaky napad ako prispajkovat microSD kartu(nie drziak karty) na DPS.

Skusal som FPC kable, ale tie maju 1mm pitch. Ak by boli 1.1mm tak by to bolo super
Mex
Příspěvky: 9873
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

28. 7. 2022, 9:56

A co použít dva 3-žilové FPC kabely?
Když je vycentruješ na prostřední pin, tak ty krajní budou mít odchylku 0.1mm, což by mělo vyjít v rámci plošky.
t256
Příspěvky: 2309
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

29. 7. 2022, 6:28

Nevim jaky to cele ma mit ucel, jestli karta musi plandat ve vzduchu, kolik toho potrebujes kusu apod. a taky netusim jak chces pajet flexi pcb bez horkovzduchu.
Ale pokud jde jen o nejaky prototyp, kartu bych prilepil na PCB a tech par spoju pripajel dratky se samopajitelnou izolaci. V pripade vetsi seriovosti bych asi udelal v desce vyrez, na hranu tzv. castellated holes a pak kartu pekne pripajel tak jako se to dela s temi moduly kde se tohle pouziva.

Jinak flex se lepta normalne, frezovat to urcite nepujde, je to jen nejakou desetinku tluste.
bronek999
Příspěvky: 503
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

29. 7. 2022, 12:26

Potrebujem to na serie radovo 5x50ks
Karta bude zaliata s celou DPS v plaste

Flexi DPS by som zapajkoval klaiscky hrotom pajkovacky, ako sa kedysi pajkovali LCD displeje na DPS.

Este ma napadlo kupit nejaku nizkoteplotnu pastu, dosku zohriad na 100-120 stupnov a potom len na chvilu vzduchom prehriat to spajkovane miesto

Castelated lines mi JLCPCB nespravia s pitch 1.1mm
Uz som skusal ze si to orezem sam, ale frezkou do medi ziadna vyhra, lepi sa to.
t256
Příspěvky: 2309
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

29. 7. 2022, 2:14

Ja teda nevim na co ses koukal, ale u jlcpcb pisou ze minimalni sirka castellated holes je 0.6mm. Podle datasheetu micro sd karty jsou ty plosky siroke 0.8mm, takze by to nemel byt problem. Nebo jsem neco prehlid?

Osobne bych ale na kartu nepajel, karty nejsou na tohle stavene, dlouhodoba spolehlivost muze (ale nemusi) byt nevalna, kdovi jak je to uvnitr delane, jake pouzili materialy apod. Je to loterie, do vyroby bych to neriskoval.

Nevim co te vede k pouzivani sd karty na tohle a jakou potrebujes kapacitu, ale daji se koupit obvody s rozhranim sd karty jako napriklad tohle, ktere neni problem bez rizika zapajet https://lcsc.com/product-detail/NAND-FL ... 58840.html
bronek999
Příspěvky: 503
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

30. 7. 2022, 7:48

Tak som pozeral JLCPCB a naozaj tam maju 0.6mm min sirku...
DPS mam navrhnute uz pred X rokmi, zrejme sa to zmenilo za ten cas
Chvilu som aj zavazoval dat na DPS footprint plosiek microSD z oboch stran s velkymi prekovenymi otvormi, mozno by to slo spajkovat z opacnej strany a ten cin by tam natiahlo cez otvory....mozno

v tej dobe neboli SD NAND, alternativou bolo eMMC....ale ina cena a ina dostupnost
Taktiez existovali micro SD karty urcene na pajkovanie. Nie za tie plosky do konektora, ale zospodu mali nieco ako BGA....len zase ta dostupnost. Uz pred krizou bol problem.

SD NAND co si poslal v link maju max 8GBit....ja potrebujem minimalne 8GByte.

PS : Ako sa riesia castellated holes v EagleCade? Mam verziu 6.3...neviem ci to uz podporovala..
Dawe
Příspěvky: 1921
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

30. 7. 2022, 10:11

bronek999 píše: 30. 7. 2022, 7:48 ...
PS : Ako sa riesia castellated holes v EagleCade? Mam verziu 6.3...neviem ci to uz podporovala..
Nepodporovala, ale da se to obejit.
Ja si vytvoril pro ty castellated holes knihovnu - V ni vlastni package, ktery sestava z obdelnikoveho padu vhodne velikosti v Top a stejneho v Bottom vrstve. Oba prelozene pres sebe. Dale Via s potrebnym prumerem, ktera je uvnitr padu. Muzes si udelat ruzne varianty dle potrebne velikosti.Symbol pak obsahuje jen jeden pin, ktery v Device propojis na vsechny 3 pady (2xPad. 1xVia)

Na boardu pak jednoduse pretahnes hranice desky ve vrstve Dimension pres stred naseho Via.
DRC ti sice bude rvat kvuli clearance, ale to approvni a po exportu do Gerberu a nahrani na JLCPCB to funguje spravne. Viz obr z meho zkusebniho pcb.

Ted jsem to zkousel a porad to na JLCPCB konfiguratoru funguje spravne s pouzitim jlcpcb_2_layer_v6.cam job file.
Přílohy
castellated holes.jpg
TOS S28 Zebrak
Holzmann ZS-40HS
Prusa Mk3s+MMU2s
Markforged Mark2
bronek999
Příspěvky: 503
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

31. 7. 2022, 2:05

Dawe dakujem za navod.
Zatial som to skusal s tou 138st Celsia pastou. Slo to vyborne.
Ale ked zalejem DPS do plastu a vytahujem ju z formy, niekedy sa sd karta odpajkuje :(

Tak asi to skusim klasickou pastou, mozno olovenou
t256
Příspěvky: 2309
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

1. 8. 2022, 1:06

bronek999 píše: 30. 7. 2022, 7:48 SD NAND co si poslal v link maju max 8GBit....ja potrebujem minimalne 8GByte.
Ja to uvadel jen jako priklad jak se vyhnout tomu nestastnemu pajeni karty, treba tady maji zluti soudruzi za mrzkych $3.5 chip 8GB jaky potrebujes. eMMC by melo byt to same jako SD.
https://lcsc.com/product-detail/span-st ... 99918.html
Mex
Příspěvky: 9873
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

1. 8. 2022, 2:50

Nebo použít vodivé lepidlo.
Třeba něco jako https://www.gme.cz/elektrovodive-lepidlo-wire-glue
bronek999
Příspěvky: 503
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

3. 8. 2022, 8:55

t256 píše: 1. 8. 2022, 1:06 Ja to uvadel jen jako priklad jak se vyhnout tomu nestastnemu pajeni karty, treba tady maji zluti soudruzi za mrzkych $3.5 chip 8GB jaky potrebujes. eMMC by melo byt to same jako SD.
https://lcsc.com/product-detail/span-st ... 99918.html
Cena vyborna, len sa chcem vyhnut domackemu spajkovaniu BGA suciastok.
Hlavne ked mam vsetky SMD suciastky z druhej strany DPS. Musel by som to tiez len tou hotair stanicou, a priznam sa ze sa BGA bojim.
Objednam ten pyralux na skusku
t256
Příspěvky: 2309
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

3. 8. 2022, 11:54

Zkus poptat osazeni u jlcpcb. Ja tam parkrat nechaval neco delat a kvalita byla v pohode. Pripadne si muzes nechat udelat a osadit jen nejakou malou redukci, treba na DIP a tu uz zapajis i pistolkou. :-)
Odpovědět

Zpět na „plosnaky“