Problém s elektromotorem

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1868
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

17. 11. 2015, 3:28

Převodový olej ničemu nevadí.
Zkus najít zdroj netěsnosti a přetěsnit.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1464
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

17. 11. 2015, 5:07

Zkratu se momentálně bát nemusíš, ale při dlouhodobém působení oleje na izolaci vinutí motoru by k tomu zkratu i mohlo dojít (nikdo neví co ti číňani používají za laky k izolaci vinutí). Pokud chceš vinutí zbavit mastnoty, použij technický benzín, pořádně vypláchnout, neboj se i celý (rozdělaný) motor do benzínu i ponořit. Pak nechat pořádně na vzduchu vyschnout. Hlavně pak pořádně přetěsnit možná místa vniku oleje do motoru tj. hlavně hřídel motoru. Z fotky a z popisu je zřejmé že se jedná o přírubový motor, pokud tam není hřídelové těsnění (gufero)v místě připojení na převodovku tak bych se snažil ho doplnit, jestliže je to konstrukčně možné. Pokud ne, tak bych použil alespoň oboustranně zakryté ložisko 2RS v přírubě motoru. To že z nakloněné převodovky bez motoru olej neteče, ještě neznamená, že to tamtudy do motoru neproniká. Vlivem tepelné roztažnosti při běhu to může být úplně jinak.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: V10A
Pásová pila: G5013W/400
Svařovací invertor: Fronius Transpocket 1500
Svařovací invertor: KITin 2040 MIG EURO
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4441
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 11. 2015, 5:27

Nechci se se Salusem zase :-) hadat je to vec nazoru, ale urcite bych to v benzinu nemachal. Jak uz bylo napsano olej nicemu nevadi. Nikdo netusime cim cinan lakuje a muzes to zbytecne redidlama znicit. Vyfoukal bych otevreny stator cistym tlakovym vzduchem a nechal byt. Pokud bys za kazdou cenu chtel olej dostat pryc sel bych spis do nejakych mydlinek. Nez to das zase dohromady zmer si izolacni odpor proti kostre. Avometem to nepujde :-)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 6545
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

17. 11. 2015, 5:59

mydlinkama určitě neeeee
každej vodní roztok je vodivej
pak bys to musel důkladně vysušit v troubě při teplotě přes 100st. C
ten olej ničemu nevadí, klidně to něm mohlo běhat leta
velká trafa jsou přímo v olejové náplni
buď to jen vyfoukej a nech být, nebo to umyj tech. benzínem nebo petrolejem
na bázi petroleje existuje i spešl náplň na elektro do mycích stolů
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4441
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 11. 2015, 8:04

Jasnacka olej nicemu nevadi, ale voda kratkodobe take ne. Susil jsem motory, kde po sundani cel vytekl hnus, vystrikal wapkou, vyfoukal, potom ohral a zase vyfoukal po dvou dne izolacni stav noveho motoru. Nemyslel jsem davat motor do pracky, spis, kdyby mistrovi vadil nejaky cerny olej na tele statoru, atd.
P.S. Na srotakach jsou tyhle motory v peknem stavu nastesti docela k mani to snadno slovis. Vsichni paseme po 3-4kW/1400 ty jsou skoro na vsechno.
zverodoktor
Příspěvky: 2309
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

17. 11. 2015, 8:19

Osobne by som sa priklonil k nazoru, ze olej nicomu nevadi. Ked uz je motor rozobraty, nechat odkvapkat, otriet handrou a zlozit nazad. Ked to nevyzralo izolaciu doteraz, tak uz to nevyzerie. Vsetky macania v benzine, petrolejoch a mydlinach su zrejme rizikovejsie ako to nechat tak. Tie substancie ten motor este nevidel, ten olej uz ano :)
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Technician
Příspěvky: 2
Registrován: 26. 5. 2021, 11:11

4. 8. 2022, 11:13

Převodovka musí mít ventil pro vyrovnání tlaku v horní pozici montážní polohy. A k průniku dochází z důvodu rozdílného tlaku zapříčiněného odlišnými otáčkami + motor funguje trochu jako čerpadlo. Má tendenci nasávat okolo hřídele. Pokud je možné doplnit před gufero motoru ocelový kroužek ( čepičku) měl by olej odstředit. Také je možné doplnit mezi jednotky přírubu, která je otevřená. Ta odstraní tlakovou diferenci.
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“