Lokální povrchové kalení plamenem

mstreicher
Příspěvky: 381
Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
Bydliště: Zichovec
Kontaktovat uživatele:

22. 9. 2022, 12:45

Jako astrofotic a majitej hromady ruznych udelatek na foceni, bych ten kloub uz nezuslechtoval. Nema to smysl. Namahani je 00 nic a maximalne obcas povolis aretaci a posunes do jine polohy.
jean
Příspěvky: 143
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

22. 9. 2022, 3:33

Ja dávam C45 zušľachťovať na max. 44 HRC. Ešte sa mi nestalo, aby néco pukvo. Že to ide až na 55-57 HRC som veru nevedel, ale asi by ma s takou požiadavkou poslal kalič do... Na také tvrdosti dávam 19312-19573 :oops:
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8076
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

22. 9. 2022, 3:46

Opět díky za tipy! Mě postačí, když to bude tvrdší než https://online.ferona.cz/detail/22384/t ... ozmer-25x4. Asi se na kalení tedy vykašlu, ale aby řeč nestála.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Milan199
Příspěvky: 2266
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

22. 9. 2022, 3:50

Thomeeque píše: 22. 9. 2022, 3:46 Opět díky za tipy! Mě postačí, když to bude tvrdší než https://online.ferona.cz/detail/22384/t ... ozmer-25x4. Asi se na kalení tedy vykašlu, ale aby řeč nestála.
Z toho bude ten protikus ? Jestli máš teflonovou folii tak ji tam dej při montáži mezi a bude to super. Když ji tam nedáš bude to fungovat taky.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4258
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

22. 9. 2022, 6:51

Sancho Panza píše: 22. 9. 2022, 8:52
Milan199 píše: 22. 9. 2022, 8:38
Mylan píše: 22. 9. 2022, 7:26 Aká tvrdosť sa dá dosiahnuť u C45 pri kalení do vody?
Neznám kalírnu co by ti něco u tohoto materiálu zaručila. Zejména když je to takovýto malý díl.
Teoreticky se dá nějakých 55 až 57 HRc. Prakticky je to cokoliv. Dělal jsem trysky pro vstřikolisy a měli předepsaný tento materiál. Ze sta kusů // z jedné tyče // jich bylo třeba 15 totálně měkkých.
Kalič se dušoval, že použil lomené kalení // polymer - voda // a že všechny kusy kalil stejně.
Myslím že u tohoto materiálu nebude ani stejné složení. To asi dle výrobce. Musel bys si vyžádat protokoly a vzít si vzorky a rozbor ...

Pokud by se dělala serie od jednotek tisíc kusů, tak by to asi šlo. Použít průběžnou šachtovou pec nebo induktor. Hlídat vstupní teplotu nebo pyrometrem teplotu dílce a pneupodavačem to okamžitě zamočit do lázně. Lázeň musí být také dochlazovaná na stabilní teplotu. Ušetřil bys na materiálu.

Jinak jak psal Jerguš. Pokud si chcete doma něco zušlechtit / zakalit, tak ty oceli 15***. Tam je šance to nezmršit. Rozdíl ceny u takovéhoto čudliku bude mezi 12050 a 15240 v halířích.
vyrábět trysky na vstřikolis z 12050 je naprosto všechno špatně (tím nemyslím toho, kdo to vyráběl, ale toho kdo to "vymyslel" :lol: - zvolil tento nesmyslný matroš).
Myslím, že použití materiálu 12050 na trysky je tradice ještě z dob socialismu. My jsme je vyráběli z 12 060.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8076
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

23. 9. 2022, 12:53

Milan199 píše: 22. 9. 2022, 3:50
Thomeeque píše: 22. 9. 2022, 3:46 Opět díky za tipy! Mě postačí, když to bude tvrdší než https://online.ferona.cz/detail/22384/t ... ozmer-25x4. Asi se na kalení tedy vykašlu, ale aby řeč nestála.
Z toho bude ten protikus ? Jestli máš teflonovou folii tak ji tam dej při montáži mezi a bude to super. Když ji tam nedáš bude to fungovat taky.
Ahoj, ano, přesně tak. Teflonovou folii nemám, mám teflonový spray. Ale asi to zkusím bez, uvidíme, jak se to bude chovat. Díky, pak dám vědět 👍 T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Odpovědět

Zpět na „povrchová úprava“