vícekrát jsem viděl, že u takovýchle rozvodů mazání zredukovali průřez trubky kvůli omezení průtoku velmi jednoduše
přiměřené ji zmáčkli kleštěmi
soustruh SN 320
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestli se nepletu, tak ta jedna silná jde nahoru do převodovky výměnných kol, kde je další podružný rozvaděč mazání.
Jinak v převodovce výměnných kol jsou na hřídelích zajišťovací kroužky, které jsou proti posuvu zajištěny kuželovými klínky. Nešly vyklepnout, ani po odvrtání až k hřídeli z obou stran nešly.
Nakonec jsem do konců hřídelů našrouboval imbus šroub (proti poškození vnitřního závitu stahovákem) a kroužky utrhnul vnějším stahovákem ložisek. Potřebuji totiž vyndat hřídele z převodovky posuvů kvůli výměně ložisek. Problémem je ale onen podružný rozvaděč mazání do z kterého vedou trubičky do nábojů k hřídelům a brání tak jejich demontáži. Ty trubičky jsou zřejmě bez poškození nedemontovatelné..... Dělal jste to někdo?
Myslel jsem si, že vyšroubuji šroub z (kruhového) podružného rozvaděče mazání a půjde to sundat v celku, jenže on je to pouze červík. Vnější průměr rozvaděče je 32mm a vevnitř je 30mm, že by tam byl jen zalisovaný? Uvnitř byla naražena přívodní trubka a podélná děrovaná trubka pro mazání pro skrápění ozubených kol podélnou trubičkou, viz foto.
Jinak v převodovce výměnných kol jsou na hřídelích zajišťovací kroužky, které jsou proti posuvu zajištěny kuželovými klínky. Nešly vyklepnout, ani po odvrtání až k hřídeli z obou stran nešly.
Nakonec jsem do konců hřídelů našrouboval imbus šroub (proti poškození vnitřního závitu stahovákem) a kroužky utrhnul vnějším stahovákem ložisek. Potřebuji totiž vyndat hřídele z převodovky posuvů kvůli výměně ložisek. Problémem je ale onen podružný rozvaděč mazání do z kterého vedou trubičky do nábojů k hřídelům a brání tak jejich demontáži. Ty trubičky jsou zřejmě bez poškození nedemontovatelné..... Dělal jste to někdo?
Myslel jsem si, že vyšroubuji šroub z (kruhového) podružného rozvaděče mazání a půjde to sundat v celku, jenže on je to pouze červík. Vnější průměr rozvaděče je 32mm a vevnitř je 30mm, že by tam byl jen zalisovaný? Uvnitř byla naražena přívodní trubka a podélná děrovaná trubka pro mazání pro skrápění ozubených kol podélnou trubičkou, viz foto.
Aha, já to napsal špatně. Nebylo v úmyslu zredukovat průtok, nýbrž vnější průměr 5/4. prvně mně napadlo pájení, cínem, málo pevné, stříbrem, nenašel jsem dobře schovaný Argentol mosazí, borax se předemnou taky styděl. další pokus, závity, moc slabá stěna u slabší trubky (do větší to šlo dobře). Nakonec šel okolo syn, už se na mně nemohl dívat trubku obrousil a já už do večera rači nic nedělal,
. Já zas řešil mazání výměnných koleček, které byly na suchu. Regulační červík byl taky první na řadě, teprve po sundání předního deklu se ukázalo, že vypadla ta trubka z toho ,,malého rozvaděče". Taky jsem to chtěl vyndávat, dokonce tam vyřezat závit a použít stejné koncovky jako u rozbočky u filtru. Že by nešly ty spojovací trubičky, které jsou jen v jakýchsi benzínových hadičkách z mopedu bych teda nevěřil, kdo ví, nezkoušel jsem to.Stejně jako vyklepnutí rozvodky hliníkovou kulatinou a musí jít ven i s děravou trubkou mazání kol posuvů. Nenavádím samo k násilí, to nee...

Nakonec se mi podařilo měděné trubičky v převodovce výměnných kol vytáhnout. Jak jsou na nich nalisované ty ocelové nátrubky, tak ty šly vytáhnout z děr.
Problém byl se zajišťovacími kuželovými kolíčky, kterými jsou zajištěny dorazové kroužky hřídelí v převodovce výměnných kol. Vyrazit nešly ani po jejich částečném odvrtání.
Nakonec jsem použil stahovák ložisek a kroužky strhl po hřídelích, čím se kuželové kolíčky (bez poškození hřídelí i kroužků) ustřihly a šly pak vyklepnout.
Obě hřídele i s ozubenými koly jsem vymontoval a dolní je po výměně ložisek již namontována zpět.
Obě se dají vyndat bez demontáže řadících vidliček i když to byl tak trochu ježek v kleci a chce to promyslet.
Zajímavé je, že všechna ložiska byly s vyšší přesností P6 nebo P5, přestože jde jen o převodovku.
Takhle vypadají obě hřídele, sestavené tak, jak byly v převodovce: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Demontáž dolních hřídelů ozubených kol:
(V převodovce je dělená zubovou spojkou s ložiskem v dělící přepážce a končí vpravo vývodem pro hřídel posuvů s drážkou)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Levá část:
Demontuje se vytažením drážkované hřídele po odstarnění vnější ségrovky u přepážky. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pravá část:
Demontuje se vcelku po demontáži náboje a výstupní hřídelky vyklepnutím kuželového kolíku v náboji kola. Posunutím středové zubové spojky (její ségrovka se neodstraňuje) s vnějším ložiskem vlevo, čímž se získá prostor a vytáhne se hřídel včetně vnitřní ložisko ze zubové spojky a tím se hřídel uvolní. Ten se pak společně s ozubenými koly vyjme po posunutí řadících vidliček vpravo. Pak jde směrem vlevo demontovat i z přepážky středové ložisko se zubovou spojkou.
Všimněte si labyrintu na vývodním náboji, je i v bronzovém pouzdru s odtokovým kanálkem,
komu tedy podle hřídele teče ven olej, třeba má ucpaný odtokový kanálek, nebo vydřené bronzové pouzdro. Před demontáží pravé hřídele ozubených kol se náboj a tato výstupní hřídel vyjme jako první.
Problém byl se zajišťovacími kuželovými kolíčky, kterými jsou zajištěny dorazové kroužky hřídelí v převodovce výměnných kol. Vyrazit nešly ani po jejich částečném odvrtání.
Nakonec jsem použil stahovák ložisek a kroužky strhl po hřídelích, čím se kuželové kolíčky (bez poškození hřídelí i kroužků) ustřihly a šly pak vyklepnout.
Obě hřídele i s ozubenými koly jsem vymontoval a dolní je po výměně ložisek již namontována zpět.
Obě se dají vyndat bez demontáže řadících vidliček i když to byl tak trochu ježek v kleci a chce to promyslet.
Zajímavé je, že všechna ložiska byly s vyšší přesností P6 nebo P5, přestože jde jen o převodovku.
Takhle vypadají obě hřídele, sestavené tak, jak byly v převodovce: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Demontáž dolních hřídelů ozubených kol:
(V převodovce je dělená zubovou spojkou s ložiskem v dělící přepážce a končí vpravo vývodem pro hřídel posuvů s drážkou)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Levá část:
Demontuje se vytažením drážkované hřídele po odstarnění vnější ségrovky u přepážky. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pravá část:
Demontuje se vcelku po demontáži náboje a výstupní hřídelky vyklepnutím kuželového kolíku v náboji kola. Posunutím středové zubové spojky (její ségrovka se neodstraňuje) s vnějším ložiskem vlevo, čímž se získá prostor a vytáhne se hřídel včetně vnitřní ložisko ze zubové spojky a tím se hřídel uvolní. Ten se pak společně s ozubenými koly vyjme po posunutí řadících vidliček vpravo. Pak jde směrem vlevo demontovat i z přepážky středové ložisko se zubovou spojkou.
Všimněte si labyrintu na vývodním náboji, je i v bronzovém pouzdru s odtokovým kanálkem,
komu tedy podle hřídele teče ven olej, třeba má ucpaný odtokový kanálek, nebo vydřené bronzové pouzdro. Před demontáží pravé hřídele ozubených kol se náboj a tato výstupní hřídel vyjme jako první.