jako "začínající frézař" tímto všem děkuji za rady, které mi poskytujete, a jsem za ně opravdu vděčný. Už jenom ten mentální pohled, že s horizontální frézou může člověk dělat prakticky totéž co s vertikální, jenom si to musím v hlavě otočit
Myslel jsem, že na to přijdu sám, ale nezvládnul jsem to a tak opět přicházím s dotazem. Jak se používají tyto koncovky ISO kužele? Zřejmě slouží k upínání, ale za živého boha nemohu přijít na to jak. Podobná technologie se používá u upínání CNC nástrojů, ale tam je jenom kulatá hlavička ne tento hranatý šroub. Já jsem pořídil závitovou tyč M16 a pomocí ní jsem schopen upnout jak vodorovnou hřídel, tak jednotlivé ISO kužely. Ale i na dlouhé horizontální hřídeli byl namontován tento konec. Můžete mít prosím se mnou někdo trpělivost a vysvětlit mi to jak se to používalo k upínání? Moc děkuji.
Úchyt ISO kužele
....... uvnitř toho upínače je normální závit M16 za který to upneš
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To, že to upínám za M16 uvnitř jsem psal, na to jsem přišel. Stále ale nemohu pochopit, proč to měl původní majitel našroubováno na všech ISO kuželech, které k tomu měl. Aby to vždycky před použitím vyšrouboval, upnul to za M16, a potom to tam zase našrouboval zpátky?
že by to byl vvtahovací čep u vřetene s ATC? nevim hádámRambo007 píše: ↑16. 11. 2023, 1:36 To, že to upínám za M16 uvnitř jsem psal, na to jsem přišel. Stále ale nemohu pochopit, proč to měl původní majitel našroubováno na všech ISO kuželech, které k tomu měl. Aby to vždycky před použitím vyšrouboval, upnul to za M16, a potom to tam zase našrouboval zpátky?
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
to našroubovaný je tzv. vtahovací čep, "hříbek"
je jich asi 10 (?) typů, některý jsou normalizovaný, některý jsou specialita výrobce
používá se to na mašinách s automatickou výměnou nástrojů nebo na lepších strojích s ruční výměnou
prostě je uvnitř vřetene místo toho šroubu M16 tyč s kleštinou - chňapkou na konci která čep chytí za hlavu a vtáhne ho dutiny vřetene
ovládá se to celý vzduchovým nebo hydraulickým válcem
....
zjevně ty unašeče s namontovanými čepy původně bydlely ve skříni u jiný mašiny než je ta tvoje se vtahováním šroubem
je jich asi 10 (?) typů, některý jsou normalizovaný, některý jsou specialita výrobce
používá se to na mašinách s automatickou výměnou nástrojů nebo na lepších strojích s ruční výměnou
prostě je uvnitř vřetene místo toho šroubu M16 tyč s kleštinou - chňapkou na konci která čep chytí za hlavu a vtáhne ho dutiny vřetene
ovládá se to celý vzduchovým nebo hydraulickým válcem
....
zjevně ty unašeče s namontovanými čepy původně bydlely ve skříni u jiný mašiny než je ta tvoje se vtahováním šroubem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdybych to přivezl z fabriky, tak bych takto přemýšlel. Tohle ale bylo v buňce kde byla jenom tahle frézka, takže jsem to vyloučil. Máš ale pravdu, že je to jediné možné řešení. A že vlastně ten původní majitel k té frézce mohl přijít stejně jako já a nikdy jí ani nezprovoznil. Ale to se již nikdy nedozvím. Ale třeba se na nás dívá shora a hrozně se baví jak nad tím přemýšlíme.