sui 32A rozdielne ovladanie ako ine

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Enemysvk
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 8. 2023, 8:12

30. 1. 2024, 8:59

Zdravim chcem sa spytat v com sa lisi toto sui od klasickeho kedze zapinanie a tlacitka v hornej lavej casti je ine ako na vacsine SUI [/img]
file.jpg
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

31. 1. 2024, 4:20

Jen tak zběžně co vím o těchto strojích tak SUI32A má oproti SUI32 strojní řazení rychlostí, elektromagnetickou brzdu vřetene ...
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
titel
Příspěvky: 339
Registrován: 29. 5. 2017, 12:30

31. 1. 2024, 8:08

Strojní řazení rychlostí asi nie...
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

31. 1. 2024, 8:41

titel píše: 31. 1. 2024, 8:08 Strojní řazení rychlostí asi nie...
Ale ano
Image_00015.JPG
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Enemysvk
Příspěvky: 7
Registrován: 24. 8. 2023, 8:12

31. 1. 2024, 9:03

V hornej casti nema prepinac hviezda trojuholnik a podobne
titel
Příspěvky: 339
Registrován: 29. 5. 2017, 12:30

31. 1. 2024, 3:24

salus píše: 31. 1. 2024, 8:41
titel píše: 31. 1. 2024, 8:08 Strojní řazení rychlostí asi nie...
Ale ano

Image_00015.JPG
Tak to som nevedel. Mam Bčko a tam to už nie je. A asi by som sa tomu vyhol oblúkom.
Mn/80
Příspěvky: 33
Registrován: 6. 12. 2022, 11:33

31. 1. 2024, 11:05

titel píše: 31. 1. 2024, 3:24
salus píše: 31. 1. 2024, 8:41
titel píše: 31. 1. 2024, 8:08 Strojní řazení rychlostí asi nie...
Ale ano

Image_00015.JPG
Tak to som nevedel. Mam Bčko a tam to už nie je. A asi by som sa tomu vyhol oblúkom.
Zase premyslené do bezvedomia..Já se vlastně ani nedivím,že zkrachovali, tam museli mít takových myslivců,že už jim tam nezbyly kapacity na práci..
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

1. 2. 2024, 4:36

Mn/80 píše: 31. 1. 2024, 11:05
titel píše: 31. 1. 2024, 3:24
salus píše: 31. 1. 2024, 8:41
Ale ano

Image_00015.JPG
Tak to som nevedel. Mam Bčko a tam to už nie je. A asi by som sa tomu vyhol oblúkom.
Zase premyslené do bezvedomia..Já se vlastně ani nedivím,že zkrachovali, tam museli mít takových myslivců,že už jim tam nezbyly kapacity na práci..
Hm, a tušíš vůbec PROČ tam u tý verze A to "strojní řazení" a další věci byly? Pokud ne, tak by bylo lepší si ty "moudra" :shock: nechat spíš pro sebe.
peter1771
Příspěvky: 25
Registrován: 9. 6. 2020, 3:56

1. 2. 2024, 11:29

Mam klasickú sui32 rozdiely oproti tejto nemáš tam prepínač hvezda trojuholník na motor vretena. A na klasike je hydraulická brzda cez lamely, myslím ze na A-čku je to riadené už elektronický. Je tam troska viac elektroniky v skrini ale nič hrozné. Inak je to rovnaké.
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

4. 2. 2024, 8:22

Sancho Panza píše: 1. 2. 2024, 4:36
Mn/80 píše: 31. 1. 2024, 11:05
titel píše: 31. 1. 2024, 3:24

Tak to som nevedel. Mam Bčko a tam to už nie je. A asi by som sa tomu vyhol oblúkom.
Zase premyslené do bezvedomia..Já se vlastně ani nedivím,že zkrachovali, tam museli mít takových myslivců,že už jim tam nezbyly kapacity na práci..
Hm, a tušíš vůbec PROČ tam u tý verze A to "strojní řazení" a další věci byly? Pokud ne, tak by bylo lepší si ty "moudra" :shock: nechat spíš pro sebe.
Ja sa opýtam namiesto Davida prečo ? Zo zaujímavostí.
Ďakujem
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

5. 2. 2024, 8:32

Já tedy nejsem strojař, ale tipoval bych, že to bylo z důvodu úspory strojního času při sériové výrobě, kdy se během jedné operace předvolila požadovaná rychlost pro následující operaci pokud ji bylo zapotřebí.
Ale jak jsem psal, nejsem strojař, tak můj názor nemusí být "směroplatný" :D :D :D
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

5. 2. 2024, 9:26

salus píše: 5. 2. 2024, 8:32 Já tedy nejsem strojař, ale tipoval bych, že to bylo z důvodu úspory strojního času při sériové výrobě, kdy se během jedné operace předvolila požadovaná rychlost pro následující operaci pokud ji bylo zapotřebí.
Ale jak jsem psal, nejsem strojař, tak můj názor nemusí být "směroplatný" :D :D :D
asi tak.
V době před 89 byla situace v východním bloku s mašinama pro menší serie celkem tragická - na "západě" byly na takovéto práce mašiny běžně - SCH 125,123,122,102, Habeggery F38 F48 a F64, ruzné EMI-MEC a další. U nás to byl neřešitelný problém, protože nebyly šrouby a obecně elektronika, slušná pneumatika a hydraulika - prostě bylo to v xxxxx, jako cokoli :roll: za soudruhů.
Ti, co byli v zbrojním průmyslu a nebo v letecké (či jiné protěžované výrobě) si nějak přez PZO mašiny dovezli, ostatné měli smolíka. No a tak se to řešilo tak, že byl tlak na "východní" výrobce mašin klasické koncepce, aby udělali "neco", pokud možno s minimem úprav, ale s maximálním usnadněním obsluhy - fyzické námahy - tj. udělat to, co se za socialismu zvládlo, bylo spolehlivý a nebylo drahý a nebylo nespolehlivý jako CNC řízení z Tesly a nebo ZPA.
Takže elekromagnetický spojky, předvolby, tu a tam DC pohon, narážkové cykly.
Prostě aby obsluha si ušetřila otrocké mechanické řazení - tj. fyzickou námahu - a tak mohla namlátit těma kličkama co nejvíc kusů za směnu.
Tak se udělalo to samý, co na západě proběhlo o cca 30 :lol: až 40 let dřív.
Samozřejmě, pro současného hobbíka, co nějak horko těžko ušmudlá jeden kus za týden a elektrika je pro něj španělská vesnice a historický náhradní díly nemá, je to pak neřešitelný problém - ale tehdy, při tehdejších mzdách a cenách elektriky a mechaniky to rozhodně logiku mělo.
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

5. 2. 2024, 6:15

Ďakujem vám za odpoveď.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“