pouzdra a vřeteno soustruhu

obrabeni na klasice
Odpovědět
r-a-k
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 28. 3. 2023, 11:15

29. 6. 2024, 2:02

Zdravím pánové., potřeboval bych radu na firmu nebo jestli není někdo zde na fóru kdo by opravil/ vyrobil pouzdra a vřeteno aby to bylo ok? nevim jestli je to ještě v normě aby se to dalo zachránit. Předem dekuji za pomoc
Přílohy
IMG_5052.jpeg
IMG_5053.jpeg
IMG_5054.jpeg
IMG_5055.jpeg
IMG_5056.jpeg
IMG_5057.jpeg
IMG_5058.jpeg
IMG_5059.jpeg
IMG_5060.jpeg
IMG_5061.jpeg
IMG_5062.jpeg
IMG_5063.jpeg
IMG_5064.jpeg
IMG_5066.jpeg
IMG_5065.jpeg
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3662
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

30. 6. 2024, 8:05

r-a-k píše: 29. 6. 2024, 2:02 .......... nevim jestli je to ještě v normě aby se to dalo zachránit. Předem dekuji za pomoc
není
v prvé řadě se musí přebrousit to vřeteno pod těmi pouzdry, proto se to dělá takhle stupňovité, bez toho přebroušení nakulato to nebude fungovat, ty pouzdra se pak musí udělat až na ten broušený průměr a pak až jsou usazené zaškrabat

pakliže to přední ložisko není rozřízlé a přitom má ty vnější ustavovací závity, tak to vypadá, že je kužel na vřeteni a v předním pouzdru kuželový otvor, to pouzdro se zase musí vyrobit nové, protože pokud by se to jen přebrousilo a pouzdro protočilo, tak se to axiálně posune a navazující věci na to nebudou sedět

sundej tu přírubu a změř délku vřetene a cca jak velké jsou ty pouzdra
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
r-a-k
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 28. 3. 2023, 11:15

26. 10. 2024, 8:39

Dobry den, ano je to přesně jak píšete. Ona i ta hřídel je uz hodne poškozená v uložení kde jsou treba umisteny kulickove loziska na pohon pres řemen. Takže predpokladam vyrobit komplet novou hřídel a pouzdra. Hřídel ma celkovou délku 590mm, nejvetsi průměr hridele je 70mm a nejmenší 35mm. To velky pouzdro ma delku 80mm a venkovni prumer 70mm to druhé ma delku 60mm a venkovní prumer 55mm. Vy by jste byl schopen vyrobit a popripadne pak zaškrabat? Dekuji
david.2
Příspěvky: 155
Registrován: 1. 8. 2022, 7:06

27. 10. 2024, 8:06

r-a-k píše: 26. 10. 2024, 8:39 Dobry den, ano je to přesně jak píšete. Ona i ta hřídel je uz hodne poškozená v uložení kde jsou treba umisteny kulickove loziska na pohon pres řemen. Takže predpokladam vyrobit komplet novou hřídel a pouzdra. Hřídel ma celkovou délku 590mm, nejvetsi průměr hridele je 70mm a nejmenší 35mm. To velky pouzdro ma delku 80mm a venkovni prumer 70mm to druhé ma delku 60mm a venkovní prumer 55mm. Vy by jste byl schopen vyrobit a popripadne pak zaškrabat? Dekuji
Nejefektivnější řešení by bylo(teda po prohlídce a změření- i tvrdosti) původního vřetena podbrousit a nachromovat projetý průměry na větší průměr ,kterej se následně nabrousí podle protočenejch původních pouzder.Je to jedinej způsob renovace,kterej neovlivní vřeteno tepelně,protože předpokládám,že po přebroušení zadřenejch průměrů se už dostaneš pod tvrdou vrstvu- čímž se původní vřeteno stane nepoužitelný..Navíc,pokud jsou na vř. i průměry pro uložení kuličkovejch ložisek,podbroušení nic nevyřeší,chybějící materiál se tam stejně musí dodat. V každým případě si připrav hromádku stokorun,žádnej způsob opravy není levná záležitost.Protočit původní pouzdra a dopasovat vřeteno bude sama o sobě raketa,když k tomu připočítám i nový vřeteno (popř+ ložiska),dostává se to do ceny jiný ( lepší) mašiny.. Bacha,mašina už byla generálkovaná,je třeba dobře změřit všechno- ne vždycky a ne každá fabrika třeba opravovala na původní rozměry..
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“