ATC ISO30

krytí posuvových šroubů a jiné věci spojene s tématem
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 2066
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 10. 2024, 6:02

Olej nebo mazidlo asi neuškodí, ale nevm zda pomůže.

Je to asi vyřešeno. Nejspíš je špatně navržený nebo spíš seřízený ten váleček, který tlačí na hřibek, nebo nevhodný hřibek na držáku. Když jsem ho podložil o 1,2mm, (obyčejnou pérovkou), tak se zdá, že je to v pořádku.

V mém případě asi tlak 0,5-0,6MPa bohatě vystačí. Ono to otevírá i při těch 0,4MPa, takže násobič asi nepotřebuji. Navíc je tam jasně napsáno jakým tlakem to mám optevírat a to je přesně jak píšu 05-06MPa.

Uvidím, zatím to byl jsen pokus a krátké frézování. Ale už na první pohled je to lepší.
Kežby to bylo tímto.
Modros
Příspěvky: 1803
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

6. 10. 2024, 7:52

Ja to mam presne dane na mém HSD a nic jineho tam bejt nemuze, ty mas snad taky nekde napsano jaky vtahovaci cep tam ma bejt ne ? nejakej manual k tomu máš? těch druhu a tvaru je několik....na nějakej tvar to bylo postaveno....to znamená že to celou dobu upínáš za jinou hranu a v jiné délce než máš....proč si to neřešil hned? podložíš to o takovej nesmysl a jdeš s tim frézovat...tvl
Přílohy
IMG_2317.jpeg
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 2066
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

6. 10. 2024, 11:51

Řeším to teď, protože jsem rok nebyl v gaáži.
Držáky používám přesně ty, které mi k tomu dodali, včetně hřibku, které byly součásti. Dokoupil jsem jen pět dalších a ty jsou o 1mm kratší a mají jiný tvar toho spodního zkošení. Ale stejný výrobce i označení. Prostě RattmMotor.

Podložku mi doporučili přímo v Rattm Motor, takže nic jsem si nevymyslel.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 2066
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

10. 10. 2024, 11:24

Problém vyřešen. Viníkm je evidentně ten krátký hřibek. Vypodložením se to vyřešilo a fungije to skvěle. Ještě že máme Alzu. Jako ideální podložka slouží kroužek na klíče:)
kiko01
Příspěvky: 1651
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

13. 10. 2024, 10:09

Ja mam na haase 2 typy taznych capov uvedene, je iny rozmer pre BT40 a pre CT(SK), tak mozno to je aj tvoj pripad ak si dostal capy ale nebolo definovane pre ktory typ a zrovna si pouzil ten druhy typ...
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 923
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

4. 11. 2024, 8:14

Když už se tu bavíme o upínání ATC, mám problém blízký tomuto.
Při natlakovaném pístku vřetene (řekněme otevřeném vřeteni), tak když tam vložím trn s nástrojem až na dno, stále poměrně dost vaklá. A problém vznikne v momentě vypuštění vzduchu (zavření vřetene) - trn zajede ještě o cca 2-3mm dovnitř.

Samo o sobě v pohodě, trn drží dobře, jenže mi tohle likviduje vidličky co drží trny, pač ten trn zvedá o 2-3mm ještě ve vidličce nahoru.

Asi by se mělo to uchycování nějak seřídit, ale nevím jak.

Elektrovřeteno s ISO20 upínáním.
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22647
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 11. 2024, 8:23

mas budto spatne vtahovaci cepy nebo blbe serizenou polohu vytlacovaciho valce (maj stelovaci sroub v pistnici)
kazdopadne to ma vymacknout jen malinko aby odlepil kuzel nejake ty desetinky, pul milimetru dejmetomu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 923
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

4. 11. 2024, 8:30

robokop píše: 4. 11. 2024, 8:23 mas budto spatne vtahovaci cepy nebo blbe serizenou polohu vytlacovaciho valce (maj stelovaci sroub v pistnici)
kazdopadne to ma vymacknout jen malinko aby odlepil kuzel nejake ty desetinky, pul milimetru dejmetomu
Viděl bych to na to seřízení, je to nový vřeteno, posílali mi ho společně s trny.
Nějaký pošťouchnutí jak se to seřizuje? Zespoda, zeshora, z frantovy hospody nebo odkud co? Fakt nevím.

Takhle to vypadá vevnitř.
IMG_1342.JPG
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22647
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 11. 2024, 8:33

bude to ze strany pneu valce
mezi pistnici a vretenem ma byt v klidu mezera a pri uvolneni je treba aby to bylo jen odlepene z kuzelu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 923
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

4. 11. 2024, 10:37

robokop píše: 4. 11. 2024, 8:33 bude to ze strany pneu valce
mezi pistnici a vretenem ma byt v klidu mezera a pri uvolneni je treba aby to bylo jen odlepene z kuzelu
Robokope, tohle je elektrovřeteno, dostat se k pístnici by znamenalo rozebrat ho.
Musí být nějaký způsob jak tohle seřídit.
Sf88d0568cab34788b3ac2e71e21ba70dE.png
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22647
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 11. 2024, 10:43

ano je
rozeberes to
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Ostatní mechanika“