Co jste dneska bastlili?
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1408
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Spousta nových zajímavých informací! Tipoval jsem zavěšení křídla, ale nějak jsem netušil to měřítko, pořád mi to připadalo na křídlo malé a taky že jomachine works píše: ↑24. 11. 2024, 11:04Je to presně tak a ty pouzdra jsou ještě dvojité tzn. Ze se lisuje jedno do toho vývrtu v konstrukci a to druhé pak zdruhé strany do toho prvního = značná deformace. Poté se to struží a honuje s tolerancí +/-0,01 na průměr.stanik84 píše: ↑24. 11. 2024, 9:19 To bude asi tím, že když namáčkneš ty pouzdra do těch ok, tak ti to udělá šišoid. A tohle bude mít nějakou specifikaci. Ona teplota v 10 km bude trochu jiná, než dole a když se ti to stáhne kolem čepu, tak může být vymalováno.
A nechceš třeba, aby se ti neotevřel podvozek . Jednou jsem zažil a to nepotřebuješ . Když tam třeba začne někdo oddeklovávat části letadla za letu, aby to manuálně odjistil .
Čím to honuješ? Vrtačkou ?
Ano na to honování už je jen vzduchová vrtačka. Dělá se to dost nahovno ,aby to bylo v toleranci.
Teplota tam samozřejmě hraje značnou roli při rozsahu cca +/-50°C
Per aspera ad astra
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je dobře. Jinak u těhle "velkejch" strojů je křídlo součástí konstrukce ,nedá se jednoduše demontovat.Ben Ash píše: ↑25. 11. 2024, 8:12Spousta nových zajímavých informací! Tipoval jsem zavěšení křídla, ale nějak jsem netušil to měřítko, pořád mi to připadalo na křídlo malé a taky že jomachine works píše: ↑24. 11. 2024, 11:04Je to presně tak a ty pouzdra jsou ještě dvojité tzn. Ze se lisuje jedno do toho vývrtu v konstrukci a to druhé pak zdruhé strany do toho prvního = značná deformace. Poté se to struží a honuje s tolerancí +/-0,01 na průměr.stanik84 píše: ↑24. 11. 2024, 9:19 To bude asi tím, že když namáčkneš ty pouzdra do těch ok, tak ti to udělá šišoid. A tohle bude mít nějakou specifikaci. Ona teplota v 10 km bude trochu jiná, než dole a když se ti to stáhne kolem čepu, tak může být vymalováno.
A nechceš třeba, aby se ti neotevřel podvozek . Jednou jsem zažil a to nepotřebuješ . Když tam třeba začne někdo oddeklovávat části letadla za letu, aby to manuálně odjistil .
Čím to honuješ? Vrtačkou ?
Ano na to honování už je jen vzduchová vrtačka. Dělá se to dost nahovno ,aby to bylo v toleranci.
Teplota tam samozřejmě hraje značnou roli při rozsahu cca +/-50°C
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
zkoušeli jsme hlavy z motoru CAT V12 990 kW z lokomotivy, vrtání asi 155
má to naběháno snad jen asi 100 mth
žere to vodu
našli jsme trhlinu mezi vodou a sacím kanálem na krajním válci
to vysvětluje vše
vada odlitku
ta hlava je dlouhá cca 1,2 m
má to naběháno snad jen asi 100 mth
žere to vodu
našli jsme trhlinu mezi vodou a sacím kanálem na krajním válci
to vysvětluje vše
vada odlitku
ta hlava je dlouhá cca 1,2 m
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dík. Musí . Bude se v tom točit tohle : https://youtube.com/shorts/4bEZ4SNjVB8?feature=share
Snad to nebude moc házet
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
To je pěknej mazlík. Bejt majitel, tak jsem dost nasranejtestone píše: ↑28. 11. 2024, 10:20 zkoušeli jsme hlavy z motoru CAT V12 990 kW z lokomotivy, vrtání asi 155
má to naběháno snad jen asi 100 mth
žere to vodu
našli jsme trhlinu mezi vodou a sacím kanálem na krajním válci
to vysvětluje vše
vada odlitku
ta hlava je dlouhá cca 1,2 m
CAT V12_2.jpgCAT V12 _1.jpg
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
Také si tedy dovolím přispět a trochu se pochlubit, i když nic světoborného. Potřeboval jsem stočit kroužky z pásovinky 15x3 mm průměr 100 a 400 mm a obří stáčečka profilů takové titěrnosti nedává. Je to na ní moc malé. Tak jsem mrknul pod ponk do zbytků a za necelé tři hoďky jsem si vyrobil malinkou příruční stáčečku profilů, no a maká jak dráha
Hotový strojík
Potřeboval jsem na to 2 kousky jeklíků z odřezků délka 140 a 160 mm, 2 kousky hlazenky, kus závitovky, matici, kusek trubky, kus pásoviny na kliku a 6 menších ložisek a 2 větší (42 mm). Vše ze šmelcu a ze zbytků, ložiska někde z pod ponku odložená co dům dal.
Základ mini stáčečky
Pak už jen chvilka práce na soustruhu - protočit trubku uvnitř na průměr pro nalezené ložisko a vyfrézoval jsem si drážku pro kliku. Pár děr na stojanovce do jeklů pro hlazenky a závitovku, ty jsem si zaříznul na stejnou délku asi 120 mm. 2x2 otvory pro spodní hlazenky, na která jsem navlékl ložiska. Ukončeno 2x větší podložka se šroubkem. Z pásoviny 30x6 délka asi 250 mm jsem si ve svěráku zhotovil ohyb kliky, provrtat díru na konci pro kliku. Tu tvoří šroub M10x80 s navlečenou trubičkou. Toť vše. Práce soustruh, frézka, vrtačka + pár svarů asi 2 hoďky. Asi nejsložitější díl, příruba kliky
Připevňuji pouze svěrkami ke stolu nebo k ponku, postačuje to. Stáčí parádně, a to i konce materiálu. Přitahování mám jen na matici, na kterou si nasadím ráčnu s příslušným ořechem. A zde již výsledné výrobky, malý i velký kroužek.
No a výsledek, stočené kruhy a kulatina sesazené koule před svařením Testoval jsem si také ocelový plocháč a 30x6 mm naprostá paráda! Širší už mi tam neprojde kvůli klice a silnější už by to asi neutáhlo. Ale na to už je velká stáčečka, takže pohoda. Naprostá spokojenost a hlavně radost. Snad jsem přispěvkem neurazil, nevím ještě, co se kam smí a nesmí dávat. Ať se všem daří.
Hotový strojík
Potřeboval jsem na to 2 kousky jeklíků z odřezků délka 140 a 160 mm, 2 kousky hlazenky, kus závitovky, matici, kusek trubky, kus pásoviny na kliku a 6 menších ložisek a 2 větší (42 mm). Vše ze šmelcu a ze zbytků, ložiska někde z pod ponku odložená co dům dal.
Základ mini stáčečky
Pak už jen chvilka práce na soustruhu - protočit trubku uvnitř na průměr pro nalezené ložisko a vyfrézoval jsem si drážku pro kliku. Pár děr na stojanovce do jeklů pro hlazenky a závitovku, ty jsem si zaříznul na stejnou délku asi 120 mm. 2x2 otvory pro spodní hlazenky, na která jsem navlékl ložiska. Ukončeno 2x větší podložka se šroubkem. Z pásoviny 30x6 délka asi 250 mm jsem si ve svěráku zhotovil ohyb kliky, provrtat díru na konci pro kliku. Tu tvoří šroub M10x80 s navlečenou trubičkou. Toť vše. Práce soustruh, frézka, vrtačka + pár svarů asi 2 hoďky. Asi nejsložitější díl, příruba kliky
Připevňuji pouze svěrkami ke stolu nebo k ponku, postačuje to. Stáčí parádně, a to i konce materiálu. Přitahování mám jen na matici, na kterou si nasadím ráčnu s příslušným ořechem. A zde již výsledné výrobky, malý i velký kroužek.
No a výsledek, stočené kruhy a kulatina sesazené koule před svařením Testoval jsem si také ocelový plocháč a 30x6 mm naprostá paráda! Širší už mi tam neprojde kvůli klice a silnější už by to asi neutáhlo. Ale na to už je velká stáčečka, takže pohoda. Naprostá spokojenost a hlavně radost. Snad jsem přispěvkem neurazil, nevím ještě, co se kam smí a nesmí dávat. Ať se všem daří.
Hezká práce! Dělal jsem před lety něco podobného kamarádovi taky ze zbytků pod ponkem na stáčení jeklíků na zahradní miniželeznici. Akorát to moje bylo víc na pankáče Někde tady v tomhle vlákně to bude
Jen mimochodem, máš hezky udělané rozvody v dílně
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
spíš se mu ulevilo že se konečně ví pročmachine works píše: ↑1. 12. 2024, 9:44To je pěknej mazlík. Bejt majitel, tak jsem dost nasranejtestone píše: ↑28. 11. 2024, 10:20 zkoušeli jsme hlavy z motoru CAT V12 990 kW z lokomotivy, vrtání asi 155
má to naběháno snad jen asi 100 mth
žere to vodu
našli jsme trhlinu mezi vodou a sacím kanálem na krajním válci
to vysvětluje vše
vada odlitku
ta hlava je dlouhá cca 1,2 m
CAT V12_2.jpgCAT V12 _1.jpg
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 3169
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
Stáčačka je perfektná, o to viac že vznikla narýchlo ako " z núdze cnosť" . To že to bude krútiť hliník som pri prvých obrázkoch predpokladal, ale že nakoniec stočí oceľ 30x6 tak to je fakt sila. Sú nejaké pravidlá konštrukcie tohoto typu stáčačky ohľadom pozície jednotlivých rolní a ich priemerov?
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
Ahoj kluci
Museli jsme vyhodit nás funkční starý kotel kvůli emisní třídě .
Topenáři nejsou a účtují si majlant , tak jsem si vše udělal úplně sám
Tak konečně topíme v novém zplynujícím s akumulační nádrží
Tak už nemrzneme na radiátorech je 80 a je nahřátý i kombi bojler paráda
Jen to musím vše ještě učesat
Museli jsme vyhodit nás funkční starý kotel kvůli emisní třídě .
Topenáři nejsou a účtují si majlant , tak jsem si vše udělal úplně sám
Tak konečně topíme v novém zplynujícím s akumulační nádrží
Tak už nemrzneme na radiátorech je 80 a je nahřátý i kombi bojler paráda
Jen to musím vše ještě učesat
SCHAUBLIN 53, GACK K15 , Weiler Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další