Co jste dneska bastlili?
Klobúk dole šefe !
pri tychto fotografiách ma napadá že ktosi upravoval aj SU50 nahradením časti prevodovky remeňovým prenosom a frekvenčným meničom....
Má s tým niekto skúsenosti ? Vie niekto čosi bližšie ? Tusím že so zmenou bola aj strata 2/3 otáčok čo čiastočne riešil fm.
Prevodovka na SU50 s priamymi zubmi je celkom kravál.

pri tychto fotografiách ma napadá že ktosi upravoval aj SU50 nahradením časti prevodovky remeňovým prenosom a frekvenčným meničom....
Má s tým niekto skúsenosti ? Vie niekto čosi bližšie ? Tusím že so zmenou bola aj strata 2/3 otáčok čo čiastočne riešil fm.
Prevodovka na SU50 s priamymi zubmi je celkom kravál.
Prevodovku a povodny motor môžeš nahradiť novým motorom a meničom bez straty čohokoľvek (momentu alebo otáčok) je to len o dimenzovaní pohonu(menič+motor).DDominik píše: ↑9. 1. 2025, 7:15 pri tychto fotografiách ma napadá že ktosi upravoval aj SU50 nahradením časti prevodovky remeňovým prenosom a frekvenčným meničom....
Má s tým niekto skúsenosti ? Vie niekto čosi bližšie ? Tusím že so zmenou bola aj strata 2/3 otáčok čo čiastočne riešil fm.
Prevodovka na SU50 s priamymi zubmi je celkom kravál.
Čím menej stupňovú prevodovku máš tým silnejší motor potrebuješ. Na cnc sústruhu mám 55kw vretenový motor a dvojstupňovú prevodovku, sú aj sústruhy bez prevodovky.
Na meniči vidíš zaťaženie a väčšinou sú tie pôvodné pohony predimenzované, takže keď mu uberieš moment nič sa nedeje.
Stydím se. Budou to asi 2 roky, co jsem ze Zbýni tahal rozumy ohledně jeho předělávky Narexáckého, původně pneumatického škrabáku. Pak jsem sehnal Narexácký šroubovák EŠ 6, který se na přestavbu pneu-> elektro pohon celkem hodí. Ten nebyl nic moc a musel jsem ho poopravit. Dál to bude rok, co mě Charon obdaroval ze svých syslátů druhým motorem jako součástkovou základnu. No a teď jsem to konečně dodělal. Doufejme, že mi to pomůže urychlit práce při základním škrabání a ručně pak budu dotahovat jen detaily a parádu.
Paráda,podobně to mám udělané, se stejným typem šroubováku. Je to dobrý pomocník. Moc pěkné.zexner píše: ↑9. 1. 2025, 8:57 Stydím se. Budou to asi 2 roky, co jsem ze Zbýni tahal rozumy ohledně jeho předělávky Narexáckého, původně pneumatického škrabáku. Pak jsem sehnal Narexácký šroubovák EŠ 6, který se na přestavbu pneu-> elektro pohon celkem hodí. Ten nebyl nic moc a musel jsem ho poopravit. Dál to bude rok, co mě Charon obdaroval ze svých syslátů druhým motorem jako součástkovou základnu. No a teď jsem to konečně dodělal. Doufejme, že mi to pomůže urychlit práce při základním škrabání a ručně pak budu dotahovat jen detaily a parádu.
Díky. Jak jsem psal, inspiroval jsi mě. Provozovat to na vzduch v domácích podmínkách není cesta. Ještě přemýšlím o externí triakové regulaci, kdyby to bylo moc rychlé ale to se teprve uvidí.Zbýňa píše: ↑10. 1. 2025, 4:46Paráda,podobně to mám udělané, se stejným typem šroubováku. Je to dobrý pomocník. Moc pěkné.zexner píše: ↑9. 1. 2025, 8:57 Stydím se. Budou to asi 2 roky, co jsem ze Zbýni tahal rozumy ohledně jeho předělávky Narexáckého, původně pneumatického škrabáku. Pak jsem sehnal Narexácký šroubovák EŠ 6, který se na přestavbu pneu-> elektro pohon celkem hodí. Ten nebyl nic moc a musel jsem ho poopravit. Dál to bude rok, co mě Charon obdaroval ze svých syslátů druhým motorem jako součástkovou základnu. No a teď jsem to konečně dodělal. Doufejme, že mi to pomůže urychlit práce při základním škrabání a ručně pak budu dotahovat jen detaily a parádu.
Můžu se zeptat co máš v plánu zaškrabávat? Litinové stoly/pravítka/kluzné vodící plochyzexner píše: ↑9. 1. 2025, 8:57 Stydím se. Budou to asi 2 roky, co jsem ze Zbýni tahal rozumy ohledně jeho předělávky Narexáckého, původně pneumatického škrabáku. Pak jsem sehnal Narexácký šroubovák EŠ 6, který se na přestavbu pneu-> elektro pohon celkem hodí. Ten nebyl nic moc a musel jsem ho poopravit. Dál to bude rok, co mě Charon obdaroval ze svých syslátů druhým motorem jako součástkovou základnu. No a teď jsem to konečně dodělal. Doufejme, že mi to pomůže urychlit práce při základním škrabání a ručně pak budu dotahovat jen detaily a parádu.