Kompresory Orlík se tu rozebírají celkem často, tak to snad nebude vadit.
Provedl jsem kompletní rapas nejvýkonnější jednoválcové původní verze Orliku JSK75, s 4kW motorem. Byla to dřina, ale stroj je jak nový, tedy lepší než nový, mám problém se zpětným ventilem. Je to původní verze Uranové doly Příbram, kde je mezi příruby na truce od kompresoru a přírubu na vzdušníku vložený dvoudílný litinový domek a v něm je vložen malý vlastně koncentrický ventil, který vyráběla ČKD fotky například zde jak vidíte jde to pořád koupit, ale ta cena mi přijde neskutečná.
Ventil byl klasicky obaleny ve směsi mastného bordelu, rozebral jsem ho očistil základna je odlitek v něm šroub na základně je vysostružena dosedací ploch pro ocelovou planžetu na kterou tlačí dvě ocelová pera a na závěr je masivní ocelová vzpěra a matka, která co celé drží pohormad, funkce je jesná pera tlačí planžetu na základu a sila pružin plus tlak ve vzdušníku má držet ventil uzavřený a pokud tlak z kompresoru je větší odtalčí to planžetu a plní se vzdušník. Bohužel u mého kusu vzduch z vzušníku uniká do vytlaku kompresoru.
planžetu jsem přelapoval a přeleštil do vysokého lesku nepohlo to, přeleštil jsme i základnu, ale jelikož nedokážu dostat ven šroub a tak jako tak je dosedací plocha už velmi tenká víc s tím dělat nemohu.
Jako první jsem na ocelovou planžetu nalepil teflonovou folii to pomohlo, ale teflon se nedá lelit čili je použito jen adhezní lepidlo a to díky horkému vzduchu změkne a teflonová folie jde , vite kam.
V druhém kole jsem stjný tvar jako má ocelová planžeta vyřezal z 0,5mm teflonu a tato teflonová planžeta je mezi základnou a ocelovou planžetou. No zatím to funguje, ale tak nějak čekám, že proud vzduchu to dříve nebo později také zničí.
Takže až k tomu dojde co s tím fakt nechci dat 4200Kč za novy .
Díky za každý nápad
Zpětná klapka kompresor Orlik JSK75?
Máš to staré vyhotovenie spätnej klapky. Neskoršie mali len liatinové teleso, teflonový krúžok, hviezdicu a pružinu.
Rovnaký problém som riešil výmenou za tu novšiu
Ľudia to vymieňajú aj za vodárenské spätné klapky, ale s tým nemám skúsenosť.
Rovnaký problém som riešil výmenou za tu novšiu
Ľudia to vymieňajú aj za vodárenské spätné klapky, ale s tým nemám skúsenosť.
Pominuli skutečnost, že ten stary je jetě kus poctivé strojařiny a ten novy už zřetený úpadek socialismu
, napadlo mě to také, ale pokaždé jsem koukal na
Zpětná klapka / ventil - sestava (komplet) a řikal jsem si že to je zřetelně větší
, tedy delší na nevejde se to misto te původní. Ted mi došlo, že to je vstně i s přirubami a asi by stačilo Repasní sada zpětné klapky - VELKÁ
Sice se mi tak nějak příčí předstva, že je ten válec jen vložen mezi dve příruby bez toho, aby na přírubách bylo vybrání na ten válec a těsněná , ale podle Příruba potrubí zpětná klapka
Je to tak nebo se pletu?
Nechme stranou že za kus obyčeného plocháče 70x70 s 5 vyvrtanými dírami tu někdo chce 417Kč

Zpětná klapka / ventil - sestava (komplet) a řikal jsem si že to je zřetelně větší
, tedy delší na nevejde se to misto te původní. Ted mi došlo, že to je vstně i s přirubami a asi by stačilo Repasní sada zpětné klapky - VELKÁ
Sice se mi tak nějak příčí předstva, že je ten válec jen vložen mezi dve příruby bez toho, aby na přírubách bylo vybrání na ten válec a těsněná , ale podle Příruba potrubí zpětná klapka
Je to tak nebo se pletu?
Nechme stranou že za kus obyčeného plocháče 70x70 s 5 vyvrtanými dírami tu někdo chce 417Kč
Pravda, že je to zaujimavé riešenie, odložil som si to ako relikviu.
Ak máš na potrubiach príruby, bude to stačiť len tá opravná sada. Pôvodne to nemá žiadne stredenie. Môžem prípadne zmerať dĺžku toho telese - vzdialenosť medzi prírubami.
Príruby a hviezdicu (z nerezu) som si dal vypáliť.
Ak máš na potrubiach príruby, bude to stačiť len tá opravná sada. Pôvodne to nemá žiadne stredenie. Môžem prípadne zmerať dĺžku toho telese - vzdialenosť medzi prírubami.
Príruby a hviezdicu (z nerezu) som si dal vypáliť.
Pokud změříte déku a vnější průměr toho válce budu rád, vzdálenos mezi přírubani s instalovaným zpětným ventilem je u mě 48mm.
Sice stále doufám, že se mi podaří reinkarnovat ten původní, ale ono mít i záložní řešení je fain, člověk může byt odvážnější při hledání řešení.
Nicméně ono asi není moc co řešit, bud se mezi základnu a planžetu dá něco co je dostečně odolné a tvrdé,ale zároven pružné a dokáže se přizpusbit. Teflon je ideální,ale nedá se lepit. tvrdou gumu (neopren,...) o síle do 0,5mm asi neseženu , měděný plech zde asi použít nejde a věci jako fibr by podle mého také dlouho nevydrželi.
Druhé řešení je odvrtat šroub na soustruhu ubrat zakladnu a tim zdůraznit dosedací plochy, ale pak by to muselo přebrousit do roviny a na to už nemám vybavení. Tyhle nerovnosti už nejsou vidět okem a ani s hodinkami 0,01mm je neni vidět, a 0,001 hodiny nemam, zajimavé je, že setinkovch mám asi 5ks .
Koncentrické ventily byly standardní výrobní program ČKD už za První rebubliky dělali se v různých velikostech, na tomhle je zajimavé snad jen to jak je malý, větší průměry mám v garáži, koneckoncu 75mm je přímo v kompresoru 0rlik, nad každým válcem jeden.
Sice stále doufám, že se mi podaří reinkarnovat ten původní, ale ono mít i záložní řešení je fain, člověk může byt odvážnější při hledání řešení.
Nicméně ono asi není moc co řešit, bud se mezi základnu a planžetu dá něco co je dostečně odolné a tvrdé,ale zároven pružné a dokáže se přizpusbit. Teflon je ideální,ale nedá se lepit. tvrdou gumu (neopren,...) o síle do 0,5mm asi neseženu , měděný plech zde asi použít nejde a věci jako fibr by podle mého také dlouho nevydrželi.
Druhé řešení je odvrtat šroub na soustruhu ubrat zakladnu a tim zdůraznit dosedací plochy, ale pak by to muselo přebrousit do roviny a na to už nemám vybavení. Tyhle nerovnosti už nejsou vidět okem a ani s hodinkami 0,01mm je neni vidět, a 0,001 hodiny nemam, zajimavé je, že setinkovch mám asi 5ks .
Koncentrické ventily byly standardní výrobní program ČKD už za První rebubliky dělali se v různých velikostech, na tomhle je zajimavé snad jen to jak je malý, větší průměry mám v garáži, koneckoncu 75mm je přímo v kompresoru 0rlik, nad každým válcem jeden.
Teleso medzi prírubami má cca 40mm + 2x klingeritové tesnenie.
Priemer toho valčeka ja cca 80 mm.
Ten novší typ klapky je určite aj kôli redukcií nákladov a možno to aj s výdržou toho staršieho typu to nebývalo úplne ideálne, ak trpel vlhkosťou z nádrže.
Koncentrické ventily na hlavách sa pri behu kompresora predsalen prehrejú.
Priemer toho valčeka ja cca 80 mm.
Ten novší typ klapky je určite aj kôli redukcií nákladov a možno to aj s výdržou toho staršieho typu to nebývalo úplne ideálne, ak trpel vlhkosťou z nádrže.
Koncentrické ventily na hlavách sa pri behu kompresora predsalen prehrejú.
Děkuji, bohužel pokud to má průměr 80 nedá se to s přírubami na původní klapku použít , příruba je pouze 70mm. Jasně jde je uřiznout a navařit nové, ale tím si zničím barvu, barvu,která mi došla a ja to vyvedl sice v RAL odstínu,ale v 2k polyuretanu a tak to mate cca litr za litr a méně objednat prostě nejde.
Koukam, že máte také verzi s 4 kW motorem, je fakt, že u verze s 3kW (má nižší otáčky) lze na skřin kompresoru postavit čtyčku šrounek a on zustane stát, na verzi s 4kW to nejde, kvůli vyšším vibracím spadne. Zatim jsem to nechal, ale až kolem mě půjde bud menší dvou řemence na motor nebo lepe řífázovy měnič ....