Tak jsem se trochu nudil

Odpovědět
Mad_BOXs
Příspěvky: 1416
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

31. 10. 2010, 8:29

A jen tak si pustil mašinu a tohle z toho vypadlo, popadnul jsem první kus prkna co jsem doma našel a je to mizerný dřevo, chlupatí to.
Přílohy
P1260460.JPG
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1143
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

31. 10. 2010, 10:38

Keby sa finiš urobil po vláknach nebolo by to menej chlpaté ?
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
Mad_BOXs
Příspěvky: 1416
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

31. 10. 2010, 10:42

To jsem koušel jako první a bylo to ještě horší. Ani netuším co to je dřevo. Když se namočí, tak to zčervená.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1143
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

31. 10. 2010, 10:48

Ja som zatiaľ toho moc nenafrézoval , ale mne sa osvedčil na frézovanie s dostupných driev buk.
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2654
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

1. 11. 2010, 7:05

Čím jsi generoval NC kód? Pripomíná mi to CNC Wizard.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
fupe
Příspěvky: 638
Registrován: 27. 5. 2008, 9:10
Bydliště: Praha

1. 11. 2010, 7:58

Mad_BOXs píše:To jsem koušel jako první a bylo to ještě horší. Ani netuším co to je dřevo. Když se namočí, tak to zčervená.
Tak pak by to mohla být olše.
M
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

1. 11. 2010, 8:28

Taky jsem zpozoroval, že směr obrábění nemá na chlupatění moc velký vliv.
Uživatelský avatar
R - stick
Site Admin
Příspěvky: 828
Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
Kontaktovat uživatele:

1. 11. 2010, 8:32

fupe píše:
Mad_BOXs píše:To jsem koušel jako první a bylo to ještě horší. Ani netuším co to je dřevo. Když se namočí, tak to zčervená.
Tak pak by to mohla být olše.
M
To není olše. S největší pravděpodobností by to mohla být bříza, nebo nějaká vrba.

Tyto dřeviny spadají do kategorie tzv "měkkých dřev" Pokud chceš mít hladký povrch, tak zkus sehnat javor, nebo buk. Ale ten javor je lepší.
HANESEK
Příspěvky: 109
Registrován: 5. 3. 2007, 3:37

1. 11. 2010, 10:52

Ahoj,
je to olše,protože roste většinou ve vlhkým prostředí kde se ji dobře daří obsahuje hodně vlhkosti,když se dělají tahavé vlákna je materiál vlhký,hodně náchylný je na to topol i bříza.Bříza zase roste v písčitých půdách,tím jak tahá vodu tak se do dřeva dostávají mikroskopické částečky písku a více se tupí nástroje.
Nepomůže ti ani příčné obrábění,hold je to mokrý.
Po obrobení v žádným případě namáčet (jakékoli dřevo) zvednou se vlákna a povrch se zdrsní a už to nikdy nevybrousíš a detajly se ti scelý.Lakovat nitrákem nebo jiným lakem které není na bázy vody,to samí platí u moření ,používat lihové mořidla.Po nalakování nitrem,můžeš použít voďák,ale musí být udělané film z nitra aby se ti nedostal voďák na dřevo,tím by ti se ti vlákna zase zvedla.Ten voďák (parkeťák)se používá tam kde je reliéf více namáhané třeba kuchyňské dvířka,sloupek zábladlí,ale zase je problém s výrazněním kresby dřeva,třeba nitro ti zvýrazní kresbu více než voďák,ten zase vytvoří kresbu jakoby mlhavou(jak kdyby to bylo pod igelitem)Samo že je víc druhů laků,je potřeba to vyzkoušet.
Nejvhodnější je buk,dub,jasan,jilm,ořech,mahagon,javor spíš tvrdý druhy,ale hlavní zásada musí to být suchý,ideál kolem 8%.
Někdy se vlákna tahají když je dřevo s části u paty stromu a může být suchý jak chce.Když obráběný kus vleze do mikrovlnky tak to usušit v ní(bacha na Watáž ať to nezfajruje,spíš pomalu,vyndat a nechat odvětrat a opakovat)když porovnáš kus vysušený a ten druhý tak to poznáš i po hmatu.Pokud to budeš spárovat tak lepit až po usušení .
Zdraví Hanések
Přílohy
1hlava dívky-buk.jpg
1hlava koně-javor.jpg
1jelen-buk.jpg
1květ dub.jpg
1znamení ryby-dub.jpg
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1143
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

1. 11. 2010, 11:43

Máš to moc pekné, hlavne by ma zaujímalo to patinovanie a povrchová úprava. Nemohol by si poradiť nejaký osvedčený postup ? Pred pol hodinou som natrel môj výrobok včelím voskom rozpusteným v terpentíne , ale s výsledkom nie som spokojný. Nevznikli detaily ako som si predstavoval .

Tak som to trochu vylepšil.

http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?p=57649#57649
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
HANESEK
Příspěvky: 109
Registrován: 5. 3. 2007, 3:37

1. 11. 2010, 10:11

Ahoj,
k tomu včelímu vosku-ten se spíš používá jako finalní vrstva k leštění a ochraně povrchu,před tím se napouští dřevo rúznými druhy olejů,fermeží nebo i politurou.
Napuštění dřeva olejem(není to stejné jako lakování)se zvýrazní přírodní kresba dřeva,vynikne tak třeba tmavé jádro u jasanu,javoru,ořechu nebo letokruhy u modřínu,olej se dostane do větší hloubky než lak,potom se nanáší vosk a ten se následně leští(na vojně sme parkety leštili každé téden)Při té zvýrazněné kresbě dřeva vznikne ten problém,že ti narušuje reliéf,ten potřebuje vyniknout nad tó kresbo dřeva a vyleštit různé záhyby je dost pracný.

Např.ta dívka – mašina vysochala finální portrét,
případné neduhy se doladí šmirglem(jsou to většinou přechody do větší hloubky v rádiusu)tak 280 a víc,

potom brusným rounem cca 360 a víc,přebrousit nebo spíš dohladit,brusný houbičky nebrat,nekopírují tak dobře a obrušují detaily a navíc barví materiál ze kterého jsou vyrobený(možná špatná séria)

následuje moření-mořidlo lihový,mělo by být tmavší než je dřevo,nebát se pořádně namočit štětku,pokud to budeš šudlat na sucho tak to bude flekatý,nechat zaschnót nebo spíš vyprchat líh,nejlíp do rána,nedoporučuju schnutí na slunku můžó se udělat fleky.

Po zaschnutí vem brusné rouno a vybrušuj vystouplé plošky,tím budeš zbavovat dřevo mořidla a postupně se dostaneš na přírodní barvu dřeva,v podstatě stínuješ.Představ si objekt v šedé bitmapě,světlá nahoře čím tmavší tím hlubší.Chce to trochu grif.

Lakování doporučuju pistoló,nejlíp se mě osvědčil nitro.Lesk nedoporučuju,narušuje stíny a reliéf nevynikne.
První vrtva-na té se hned projeví jak si dobře odhadl brus mořidla-stínování(ještě možnost to doladit)
Nekydat tam toho laku moc protože se trochu zvednó vlákna a je potřeba to obrousit-použijeme rouno.Nechat dostateně zaschnout,jinak se budo vlákna tahat.
Když tam bude moc laku,vlákna se taky zvednou,ale z části se zalijó víc lakem a de to blbě vybrousit do hladka.Pokud bude nátěr štětkó,chce to větší grif.
Další nástřiky volíme podle vrstvy laku jak uznáme za vhodný,můžo být tři nebo pět záleží jaký chceme mít povrch.Je dobrý víc nástřiků s menším množstvím laku,lak nezatíká do detajlů.

Jo a u těch ryb je to dělaný obráceně-světlý mořidlo dole a pucvoló namočené ve tmavším mořidle poťukané vršky,z hadříku,nejlíp bavlna se udělá takový váček ,se namočí do mořidla a polosuchý se potírají vrcholky.

Tož to tak asi vše,samo že jde použít i jiné laky,kombinace více odstínů mořidel atd.

Hanések
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1143
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

1. 11. 2010, 11:07

Dík za vyčerpávajúcu odpoveď. Vyskúšam. 8)
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“