


Tak to by mohlo fungovat a dost zrychlit zahřívání je jen otázka jak to vyrobit do auta které k tomu není připravené.testone píše:Nazdárek, to se dělá tak že do přívodní hadice radiátoru topení se zapojí topné tělísko vytvořené z 3-4 běžných žhavících svíček a hliníkové (...) kostky se dvěma nátrubky. Signál pro sepnutí lze odvodit ze zhasnutí kontrolky dobíjení, vypnout jakkoli. Je samozřejmě nutno zajistit (např. ručním plynem, emulací sepnutí kompresoru klimatizace atd) aby motor běžel v otáčkách kdy již alt. dokáže dát těch cca 60A. Má to dvojí efekt - do topení jde teplejší voda (12*60=600W) a zároveň se motor zatíží, tzn. rychleji se zahřívá. Seriově to montoval (montuje?) VW do aut s motorem tdi aby se motor po studeném startu rychleji ohřál a tím začal a) topit a za b) nečoudit.
Kdysi se to řešilo tak že se vyráběla topná tělíska na 220V (něco jako spirála ponorného vařiče) s přírubou která se přišroubovala na blok nebo hlavu motoru místo nějaké vhodné mrazovky apod. Spínací hodinky to v 5.00 seply a v 6.00 se odpojil kabel (žehličková zástrčka) a vyráželo se roztáčet kola socializmu.... Fungovalo to, hasiči to možná používají dodnes. Je-li k dipozici síť, je to jednoduché, spolehlivé atd.