elektromotor
Potrebujem dva motory na malé auto ako je napr Daevo Matiz na jedno koleso jeden motor. Chcem vyskušať či to je realne ťahať na baterie a dobíjať fotovoltikou. Ale zatial iba sondujem ceny a tak. Ešte nemám dokončené CNC ale už finišujem a tak.....
Dobry motorcek ake ESC ktomu odpuručíte ja som pozeral viecere ale neviem ktore zvladne okolo 48v ako ten motorček viete mi poradiť Dakujem.ledvinap píše:Co neco jako http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor" onclick="window.open(this.href);return false; ... oduct=5142 ? Jen bude treba poradny ESC a mozna vic baterek. Ale zas vyborna ucinnost a jednoducha prevodovka ...
jakou máš představu o tom jaký by ty motory musely mít výkon , já to vidím jako realné tak minimálně 10Kw každý , což je 20Kw a ted si spočítej jaký výkon ti dá metr čtverečný panelu výkon a zjistíš že tě plachetnice výde líp ,Juro píše:Potrebujem dva motory na malé auto ako je napr Daevo Matiz na jedno koleso jeden motor. Chcem vyskušať či to je realne ťahať na baterie a dobíjať fotovoltikou. Ale zatial iba sondujem ceny a tak. Ešte nemám dokončené CNC ale už finišujem a tak.....
tím se zabývají vysoké školy do soutěží kde celé vozítko váží 50Kg a jede max 30Km v hodině a jen za plného slunce
v tom fakt použitelnost nevidím
sice jsme v zemi dotací na solární panely na polích ,ale standartně ve světě to funguje tak že si dojedeš do práce na zastřešené parkoviště fotovoltaikou dotovanou eu tam to píchneš a dobíjíš. Nemusí to být zrovna na střeše vozu. Většinu pojektů domo robo co jsem zahlédl,byla zanechána převodovka a na ni připojen elektropohon.
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
ano ale s baterkou je to v pohode akurat vaha baterky - dojazd je trochu problem a dva motory ako je to super konštrukčne ale netreba zabudať na diferencial ja by som bol za jeden motor pripadne ich spojiť ale určite nie na kolesa pripadne ak si vieš spraviť elektroniku ktorá ti to bude preratavať neni problem.packa píše:jakou máš představu o tom jaký by ty motory musely mít výkon , já to vidím jako realné tak minimálně 10Kw každý , což je 20Kw a ted si spočítej jaký výkon ti dá metr čtverečný panelu výkon a zjistíš že tě plachetnice výde líp ,Juro píše:Potrebujem dva motory na malé auto ako je napr Daevo Matiz na jedno koleso jeden motor. Chcem vyskušať či to je realne ťahať na baterie a dobíjať fotovoltikou. Ale zatial iba sondujem ceny a tak. Ešte nemám dokončené CNC ale už finišujem a tak.....
tím se zabývají vysoké školy do soutěží kde celé vozítko váží 50Kg a jede max 30Km v hodině a jen za plného slunce
v tom fakt použitelnost nevidím
S tym suhlasim ze prerabka u nas nieje velmi ekonomická ale mám otázku ake ovladanie k ktomu treba na tej stranke som žiadne vhodné nevidel !!!packa píše:když už se něčím takovým zabývat tak ne přestavbou z klasik auta ale celkově postavit něco nového , tak jako tak je to spíš pro srandu než do běžného provozu .
nevím sice jakou stránku myslíš ale většinou jde o tak zvané BLDC motory , což jsou motory elektronicky komutované , jsou k ním spešl regulátory , používají je i modeláři a mluví o nich jako o střídavých motorech/ regulátorech ,
vÍC K bldc by ti řek LUBOŠ
vÍC K bldc by ti řek LUBOŠ
Asi nejlepší bldc regulátory dělají tady
http://www.mgm-compro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
na malé auto dělají régl který zvládne 63V 400A trvale, má veškeré ochrany, komunikuje s BMS,
Dává tedy cca 25kw, to stačí na menší motorizaci, já ho měl v předělaném matizu a jezdilo nám to na čtyrku 80Km v hodině na 5 by to jelo tak 100 ale k tomu jsme se nedopracovali. Ideální je 1 motor a převodovka s diferákem. Skoro všechny současné elektromobily používají BLDC elektromotory a to zejména kvůli účinnosti, od motorů v kolech všichni ustoupili protože výhod je výrazně méně než nevýhod. Pravděpodobně budu v blízké době předělávat smarta tak uvidíme. Našeho matize jsme odlehčili cca na 680 kg bez baterií, 50 km rychlostí jel za cca 5kw příkonu. Ted dělám na elektrickém vozítku které má jen 400 kg bez baterií ( 450 s baterkama) stejný pohon jako v matizovi ale poloviční množství baterií ( cca 5kwh) a dojez je 50 km ale tím že to nemá převodovku je účinnost horší a také díky nízké hmotnosti autu chybí dynamika ( když uberu plyn tak se skoro hned zastaví).
Problém s předěláním auta je pakárna s legislativou ( já to pro sebe budu řešit tak že to řešit nebudu), jen cena za homologaci je nesmyslná.
Docela si pohrávám s myšlenkou tohodle
http://www.evtraxer.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
ale cena mi přijde dost nepřiměřená, zase na druhou stranu dám jen lepší motor régl a baterie a mám podvozek na papírech a můžu si hrát s kastlí
jo nějaké motory najdeš tu http://www.freeair.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mgm-compro.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
na malé auto dělají régl který zvládne 63V 400A trvale, má veškeré ochrany, komunikuje s BMS,
Dává tedy cca 25kw, to stačí na menší motorizaci, já ho měl v předělaném matizu a jezdilo nám to na čtyrku 80Km v hodině na 5 by to jelo tak 100 ale k tomu jsme se nedopracovali. Ideální je 1 motor a převodovka s diferákem. Skoro všechny současné elektromobily používají BLDC elektromotory a to zejména kvůli účinnosti, od motorů v kolech všichni ustoupili protože výhod je výrazně méně než nevýhod. Pravděpodobně budu v blízké době předělávat smarta tak uvidíme. Našeho matize jsme odlehčili cca na 680 kg bez baterií, 50 km rychlostí jel za cca 5kw příkonu. Ted dělám na elektrickém vozítku které má jen 400 kg bez baterií ( 450 s baterkama) stejný pohon jako v matizovi ale poloviční množství baterií ( cca 5kwh) a dojez je 50 km ale tím že to nemá převodovku je účinnost horší a také díky nízké hmotnosti autu chybí dynamika ( když uberu plyn tak se skoro hned zastaví).
Problém s předěláním auta je pakárna s legislativou ( já to pro sebe budu řešit tak že to řešit nebudu), jen cena za homologaci je nesmyslná.
Docela si pohrávám s myšlenkou tohodle
http://www.evtraxer.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
ale cena mi přijde dost nepřiměřená, zase na druhou stranu dám jen lepší motor régl a baterie a mám podvozek na papírech a můžu si hrát s kastlí

jo nějaké motory najdeš tu http://www.freeair.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Hele, asi chapu jak to myslis, ale takhle napsane to je nesmysl.lubos píše:...také díky nízké hmotnosti autu chybí dynamika ( když uberu plyn tak se skoro hned zastaví)...
Prece cim nizsi hmotnost, tim vyssi "dynamika" - protoze nemusis vyssi silou (at jiz brzdnou nebo pohaneci) prekonavat vyssi setrvacnost danou prave vyssi hmotnosti. Resp. opacne: pri nizsi hmotnosti mas se stejnou silou k dispozici vyssi "dynamiku".
Ledaze pod "dynamikou" chapes/predpokladas neco jineho nez ja.
Jo - zapomnel jsem - blahopreji, cetl jsem clanek v Respektu a tedy - mas muj respekt

I kdyz o tvem pusobeni na tomto poli vim uz dele, nejen z tohoto jedineho clanku.
.............. trošku si zapoměli na webu do adresy napsat že só z Prahelubos píše:.....................Docela si pohrávám s myšlenkou tohodle
http://www.evtraxer.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
......................


Průmyslovejch ulic bude po republice víc
Praha se dá identifikovat podle tel. čísla, cizinec asi bude mít problém
jinak dobrý, držím palce a fandím
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tou dynamikou myslím to že pokud akceleruješ relativně pomalu tak není větší rozdíl jestli urychluješ 500 nebo 900kg, ale pak ti hybnost chybí. Z praxe nám u vozítka vyšlo že pokud jsme ho více zatížili tak jezdilo lépe při ubrání plynu a jízdě třeba po rovince s mírnou decelerací je odběr výrazně nižší než u lehčího vozu. Když to porovnám s kombíkem co mám na na stejném okruhu co jezdíme můžu jet cca půlku bez plynu jen na dynamiku kterou získám při rozjetí na 50 km/h ale s tou lehkou mrchou musím dávat pořád plný plyn.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
jenže zase dáš větší výkon do rozjetí těžšího.. přece musí platit fyzika a zákon zachování energie.. a dostat lehčí auto z bodu A do bodu B musí sežrat méně energie než dostat tam těžší.. za předpokladu stejného valivého odporu a ztrát..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Abych rekl pravdu, vubec tomu nerozumim.lubos píše:Tou dynamikou myslím to že pokud akceleruješ relativně pomalu tak není větší rozdíl jestli urychluješ 500 nebo 900kg, ale pak ti hybnost chybí. Z praxe nám u vozítka vyšlo že pokud jsme ho více zatížili tak jezdilo lépe při ubrání plynu a jízdě třeba po rovince s mírnou decelerací je odběr výrazně nižší než u lehčího vozu. Když to porovnám s kombíkem co mám na na stejném okruhu co jezdíme můžu jet cca půlku bez plynu jen na dynamiku kterou získám při rozjetí na 50 km/h ale s tou lehkou mrchou musím dávat pořád plný plyn.
Spis mi to prijde jako neurcite dojmy nez jako relativne exaktni vysledky, protoze pri stejnych podminkach pri urychlovani 900 kg oproti 500 kg proste musim spotrebovat o 80 % (900/500) energie vic, abych dosahl stejneho vysledku. A 80 % navic nemuzu povazovat za " ...není větší rozdíl ...".
Ale nebudu se dal ucastnit

Určitý čas som stale jazdil krátke trasy a spotreba bola velká tak som rozmyslal nad elektromobilom. Ako písal "pako" mal som prededstavu že to odstavím na cely den na slnko a čiastočne sa mi to dobije a nie jazdiť cely den na fotovoltaike. Vidím že luboš je tu doma. Rozmyslal som štyri motory a štyri kolesá.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.