ja sem si rikal, ze mne v ty matici neco chybí! ono olej. tu spirálu nevím jestli tam mám(ta ma byt az na dno matice?v tom pripade mne chybí)? je videt na fotkách? drážku ve br. futru sem našel,o ní vím a pravda má dírku na stékání. tesnicí podložky nemam ani jednu,to bych musel sehnat,vyrobit . na dirku v matici se ještě podívám,tu sem nečistil,myslel sem,ze tam dírka není(nebo nelije se to tím šroubkem co drží ten půlměsíc vřetene)? moc děkuji!!!koptic píše:Hřídel na které je nasazena řemenice je zároveň čerpadlo oleje. Vroubkovaná matice s kterou je přitažený bronzové pouzdro je olejová nádrž ze které ta hřídel tahá olej nahoru (tou vnější spirální drážkou) a zpět to teče svislou drážkou na brozovém pouzdru. Pod hlavu br. pouzdra patří měděná podložka (jako těsnění) a možná i dolů pod matici (to už si nepamatuji). Matice ("nádržka") má z boku díru, caa 5-6mm? a tou tam dáš olej. Toto jsem zjistil, když jsem tu vrtačku opravoval. Oleje se tam vejde samozřejmně málo. Já tam tenkrát dal buď J2 nebo J4, přesně už nevím, ale dobře si pamatuji jak jsem ho pak musel dost poředit nulkou, protože byl moc hustý, nestačil stejkat dolů a přetýkal nahoře z pouzdra. Nebylo by na škodu tu svislou drážku zvětšit/prohloubit.Pawelson píše:ja to nemivam dlouho zaple,myslel sem si,ze je vsude jen olej,ale tak myslis,ze se to bode vic hřat nebo trit?
...co je doma to se počítá
ten soustruh je velice pekny, ten mit z dilny me nedostanou:-) vrtani vretene čtu dobre 51mm?PAKO.ll píše:http://www.sbazar.cz/tomasfiurasek/deta ... oustruhu-a
pro pána až sem zavítá . Jedná se dle mne o "model P "
Mám ho na dealerském listě z roku 1936
Bylo 5 variací Modelu P (P/1...P/5)
Cena P/1 5.700,-Kč P/5 6.450,-Kč
Ta hřídel je litinová (ta co je na ní nasazená řemenice), dole je skoro až na dno tý matice, vlastně na konec br. pouzdra - dál to nemá význam. Já jí měl poškozenou (tuším, že měla spodek uražený) a nečerpala mi ten olej. Pokud si to dobře pamatuji (už je to asi 10-12let), tak ten spodek hřídele byl zeslabený tou "čerpací" drážkou a uvnitř drážkama pro pera co unášejí vřeteno, no a tam to bylo uražený / ulomený co já vím? Udělal jsem to nový z cementačky a teď to přežije celou vrtačku. Asi jsem tu spirálu udělal moc hlubokou (když to bylo pro mnePawelson píše:ja sem si rikal, ze mne v ty matici neco chybí! ono olej. tu spirálu nevím jestli tam mám(ta ma byt az na dno matice?v tom pripade mne chybí)? je videt na fotkách? drážku ve br. futru sem našel,o ní vím a pravda má dírku na stékání. tesnicí podložky nemam ani jednu,to bych musel sehnat,vyrobit . na dirku v matici se ještě podívám,tu sem nečistil,myslel sem,ze tam dírka není(nebo nelije se to tím šroubkem co drží ten půlměsíc vřetene)? moc děkuji!!!koptic píše:Hřídel na které je nasazena řemenice je zároveň čerpadlo oleje. Vroubkovaná matice s kterou je přitažený bronzové pouzdro je olejová nádrž ze které ta hřídel tahá olej nahoru (tou vnější spirální drážkou) a zpět to teče svislou drážkou na brozovém pouzdru. Pod hlavu br. pouzdra patří měděná podložka (jako těsnění) a možná i dolů pod matici (to už si nepamatuji). Matice ("nádržka") má z boku díru, caa 5-6mm? a tou tam dáš olej. Toto jsem zjistil, když jsem tu vrtačku opravoval. Oleje se tam vejde samozřejmně málo. Já tam tenkrát dal buď J2 nebo J4, přesně už nevím, ale dobře si pamatuji jak jsem ho pak musel dost poředit nulkou, protože byl moc hustý, nestačil stejkat dolů a přetýkal nahoře z pouzdra. Nebylo by na škodu tu svislou drážku zvětšit/prohloubit.Pawelson píše:ja to nemivam dlouho zaple,myslel sem si,ze je vsude jen olej,ale tak myslis,ze se to bode vic hřat nebo trit?

S28, PR20, VK32, SV18RA, 2Ud, N1, OH 253, Engelhardt SD240, Bomar STG 220G, Gildemeister CTX 200 S2
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Teď jsem si ještě vzpomněl, ten šroubek ze předu má osazený konec a prochází br. pouzdrem do zápichu na tý dutý hřídeli, aby nemohla vyjet nahoru.
A ty měděný podložky jsou dole i nahoře. Jinak bys měl hubu od oleje.
A ty měděný podložky jsou dole i nahoře. Jinak bys měl hubu od oleje.

S28, PR20, VK32, SV18RA, 2Ud, N1, OH 253, Engelhardt SD240, Bomar STG 220G, Gildemeister CTX 200 S2
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
ja sem si rikal, ze mne v ty matici neco chybí! ono olej. tu spirálu nevím jestli tam mám(ta ma byt az na dno matice?v tom pripade mne chybí)? je videt na fotkách? drážku ve br. futru sem našel,o ní vím a pravda má dírku na stékání. tesnicí podložky nemam ani jednu,to bych musel sehnat,vyrobit . na dirku v matici se ještě podívám,tu sem nečistil,myslel sem,ze tam dírka není(nebo nelije se to tím šroubkem co drží ten půlměsíc vřetene)? moc děkuji!!![/quote]
Ta hřídel je litinová (ta co je na ní nasazená řemenice), dole je skoro až na dno tý matice, vlastně na konec br. pouzdra - dál to nemá význam. Já jí měl poškozenou (tuším, že měla spodek uražený) a nečerpala mi ten olej. Pokud si to dobře pamatuji (už je to asi 10-12let), tak ten spodek hřídele byl zeslabený tou "čerpací" drážkou a uvnitř drážkama pro pera co unášejí vřeteno, no a tam to bylo uražený / ulomený co já vím? Udělal jsem to nový z cementačky a teď to přežije celou vrtačku. Asi jsem tu spirálu udělal moc hlubokou (když to bylo pro mne
) a proto mi to čerpalo ten olej jako blázen. Jakej šroubek co drží nějakej půlměsíc? Myslíš ten osazenej zpředu na vřeteníku? Ten tuším drží jenom to br. pouzdro. Ta díra v tý matici je z boku nahoře, trochu šikmo a mám v ní závit M6? Asi zátka na bordel.[/quote]
tu hridel musim zkouknout,na spiralu se podivat. Jen sem koukal,jak je to mastny a zatim dost. Ten pulmesic,prave toto drzi a sroub je v bloku vreteniku zepredu,ano. Uz sem myslel,ze tyto stroje nikdo nezna. Naco je ten bocni drzak stolu. Bejva tam videt na netu nejaka vidlicka.to nemam. A slozity predelavani remenu,je mi u teto firmy zahadou,proc nedali motor na pant?
Ta hřídel je litinová (ta co je na ní nasazená řemenice), dole je skoro až na dno tý matice, vlastně na konec br. pouzdra - dál to nemá význam. Já jí měl poškozenou (tuším, že měla spodek uražený) a nečerpala mi ten olej. Pokud si to dobře pamatuji (už je to asi 10-12let), tak ten spodek hřídele byl zeslabený tou "čerpací" drážkou a uvnitř drážkama pro pera co unášejí vřeteno, no a tam to bylo uražený / ulomený co já vím? Udělal jsem to nový z cementačky a teď to přežije celou vrtačku. Asi jsem tu spirálu udělal moc hlubokou (když to bylo pro mne

tu hridel musim zkouknout,na spiralu se podivat. Jen sem koukal,jak je to mastny a zatim dost. Ten pulmesic,prave toto drzi a sroub je v bloku vreteniku zepredu,ano. Uz sem myslel,ze tyto stroje nikdo nezna. Naco je ten bocni drzak stolu. Bejva tam videt na netu nejaka vidlicka.to nemam. A slozity predelavani remenu,je mi u teto firmy zahadou,proc nedali motor na pant?
historik Lorch na aukru http://aukro.cz/soustruh-nejen-na-drevo ... 80288.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
ja uz myslel,ze mas zimni spanek v dilnePAKO.ll píše:historik Lorch na aukru http://aukro.cz/soustruh-nejen-na-drevo ... 80288.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ber toto, na me je to velky
http://stroje.bazos.cz/inzerat/21263270/soustruh.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Solidní základ Hille 5BA:
http://stroje.bazos.cz/inzerat/21493380 ... va-5BA.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stroje.bazos.cz/inzerat/21493380 ... va-5BA.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1405
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Mě právě fascinujou takový starší stroje, jak to ti naši dědci, nebo tatové vymýšleli uplně blbě, samá litina všechno zbytečně velké a těžké, přece stačilo sešroubovat pár vodlehčenejch jeklů, prdnout na to lineáry, stačily by tak desítky, no to jsem asi přehnal, nepodepřený desítky musej vyhovět a nějaký hoblování nebo zaškrabávání je přece naprostá ztráta času a mrhání energií. Hlavně je potřeba pořádný točky na vřetenu voe, jo a čínskou desku, akorát nevím jestli je lepší červená, nebo modrá, ale fanda povídal že na modrý to pojede rychlejc asi....
-----------------
A ve skutečnosti je to jen vrtačka...
-----------------
A ve skutečnosti je to jen vrtačka...

Per aspera ad astra
cnc i na měsíci... http://www.novinky.cz/veda-skoly/292124 ... tisku.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Stodoly nerřeba: Rozměr stolu 1000mmx700mm. Morse 4. Rozměr stroje 2m x2.6 m x výška 2.4m.
A jedna z Chrudimi:
http://stroje.bazos.cz/inzerat/20371752 ... le-5BA.php" onclick="window.open(this.href);return false;
A jedna z Chrudimi:
http://stroje.bazos.cz/inzerat/20371752 ... le-5BA.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
nechce někdo Frantu Volmana z C.K. monarchie ? Krásná sloupová vrtačka http://www.sbazar.cz/regata76/detail/75 ... bez-motoru" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
jeden stolní krasavec http://stroje.bazos.cz/inzerat/21729986 ... ustruh.php" onclick="window.open(this.href);return false;
s bohatým příslušenstvím
s bohatým příslušenstvím
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...