
Co jste dneska bastlili?
pilka jako lusk pak už ti chybí cnc se sloupama a nebo co jezdí po lineárech. zadáš počty kusů a už to fičí. proměnlivé otáčky při nájezdu do materiálu a v průběhu řezku, třeba když se řežou balíky trubek je to dobré, nebo nepravidelné profily dáš habko na šířku nabo na výšku vždycky pak řežeš mnohem širší materiál a pila musí zpomalit posuv pak když u běžné pily nikdo nestojí a nezpomalí tak jde pás do pérdele
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Už jsem ji připojil. Fachá všechno, jen musim vyměnit jednu cívku na elektrohydraulickým rozvaděči. Nezavírá svěrák, když otočím cívky, tak to jde. Je tam Hytos, tak tam naroubuju Bosch. Těch mám ve skladu dost. Je vylomená patice z cívky. Stejně to budu přetěsňovat celý. Ale co bych za ty prachy chtěl. Byla za cenu čínskýho levnýho žentouru
. Kouknu dneska na ten softstart...

zkouška elektromagnetu selenoidu:
vemeš ocelový šroubovák a pokud je cívka pod napětím nebo j napětí na konektoru. Tak přiložením šroubováku k cívce šroubovák brní u střídavého proudu a u stejnosměrného magnetuje.
To ještě neznamená že to musí fungovat může být šoupátko přidřené jen se tím ověří funkčnost cívky.
Některé hydraulické ventily s elektromagnetem mají na koncích jader díru a dá se ručně přestavit šoupátko třeba inbusákem.
šroubovák může poškodit díru a o-kroužek / u nekterých je to takto utěsněné.
No a zase některé ty jádra jsou bez dírky tam si takto rychle nepomůžeš a musíš to rozebrat. šak to všecko znáš to je pro ostatní co to budou číst
vemeš ocelový šroubovák a pokud je cívka pod napětím nebo j napětí na konektoru. Tak přiložením šroubováku k cívce šroubovák brní u střídavého proudu a u stejnosměrného magnetuje.
To ještě neznamená že to musí fungovat může být šoupátko přidřené jen se tím ověří funkčnost cívky.
Některé hydraulické ventily s elektromagnetem mají na koncích jader díru a dá se ručně přestavit šoupátko třeba inbusákem.
šroubovák může poškodit díru a o-kroužek / u nekterých je to takto utěsněné.
No a zase některé ty jádra jsou bez dírky tam si takto rychle nepomůžeš a musíš to rozebrat. šak to všecko znáš to je pro ostatní co to budou číst
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Jj, to znám. Dneska jsem se chvilku dostal k čištění nádrže na emulzi. Bylo odpojený čerpadlo, místo něj nějaký výfikundátor na chlazení. Návod k tomu není. Možná jen placený na lathes.co.uk. Dneska jsem čuměl jak péro z gauče, když jsem sundal dekl na motor pro pohon pásu. Je tam variátor. Bylo mi divný, k čemu je ta páka nahoře.
Dal jsem si cvičně rozborku rozvodů Octávky. Přeskočil zoubek řetězu. Normálně to jelo, jen houpal motor má volnoběh. Ten kdo vymyslel ten hydronapinák by zasloužil, jak říkal můj autoškolák, pověsit za něco do průvanu.
Dal jsem si cvičně rozborku rozvodů Octávky. Přeskočil zoubek řetězu. Normálně to jelo, jen houpal motor má volnoběh. Ten kdo vymyslel ten hydronapinák by zasloužil, jak říkal můj autoškolák, pověsit za něco do průvanu.
tohle má jasnou příčinu mezi volantem a sedačkou
když se to auto zaparkuje, MESMÍ se v něm nechat kvalt "proti srsti"
typicky - dojedu na stání do kopce čumákem dopředu a nechám tam jedničku, nezatáhnu ruční brzdu
auto má snahu sjet z kopce, je tam jednička, má snahu to motorem točit pozpátku - tj. v rozvodech se napíná ta strana řetězu (řemenu) která je za normálního běhu odlehčená - vratná - a kde je umístěný ten napínák
napínák se zamáčkne, řetěz je volný, po startu motoru chvíli trvá než to namaže a napínák řetěz znova napne
cvak a je hotovo
zásadně je třeba: zaparkovat, chcípnout motor, zatáhnout ruční (= parkovací) brzdu, uvolnit pedál provozní brzdy, prošlápnout spojku a nechat auto se zhoupnout do té parkovací brzdy a zařadit rychlost "po srsti"
stojím čumákem z kopce - jedna
stojím čumákem do kopce - zpátečka
NE OBRÁCENĚ JAK JE ČASTO ZVYKEM !!!!
....
podobný postup je třeba dodržet před navolením P u automatické převodovky, tam to ale má jiný důvod
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohle vím, vždycky zatahuju i ručku. Přesně vím jak se to stalo. Přivezl jsem tu pilu, jenže mám krátký vidle na VZV a nechtělo se mi tam dávat hák /i když jsem ho tam pak dal/. Uvázal jsem tu pilu, že ji trochu popotáhnu na podvalu, abych k ní líp mohl, ale auto couvlu přes kvalt i ručku. 15 cm. Tak jsem se na to vykašlal a nandal hák. Nadzvednul jsem pilu a chtěl vyjet trochu do kopce a pustit jí dolů. Už to začlo houpat. Dneska tu byl kamarád - děláš mu hlavy, který chtějí víc než jen srovnat
. Hlavama se moc nezabývám, nebaví mě to. Jen mu občas nějakou líznu. Připojil to na diagnostiku a něco o špatně natočený vačce
. Bylo mi to hned jasný. Ale aspoň jsem si vyčistil klapku, vyměnil svíčky a podobný věci. Jinak to 1.6 FSI už má přes 300k. Prý takových moc není
)) . Rozvody jsem chtěl stejně dělat. Přípravek do vaček a na hodinky mám (nastavení HÚ)



-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
A co ti chudáci se zamykáním řadící páky v poloze zpátečky?testone píše: ↑5. 7. 2022, 7:03tohle má jasnou příčinu mezi volantem a sedačkou
když se to auto zaparkuje, MESMÍ se v něm nechat kvalt "proti srsti"
typicky - dojedu na stání do kopce čumákem dopředu a nechám tam jedničku, nezatáhnu ruční brzdu
auto má snahu sjet z kopce, je tam jednička, má snahu to motorem točit pozpátku - tj. v rozvodech se napíná ta strana řetězu (řemenu) která je za normálního běhu odlehčená - vratná - a kde je umístěný ten napínák
napínák se zamáčkne, řetěz je volný, po startu motoru chvíli trvá než to namaže a napínák řetěz znova napne
cvak a je hotovo
zásadně je třeba: zaparkovat, chcípnout motor, zatáhnout ruční (= parkovací) brzdu, uvolnit pedál provozní brzdy, prošlápnout spojku a nechat auto se zhoupnout do té parkovací brzdy a zařadit rychlost "po srsti"
stojím čumákem z kopce - jedna
stojím čumákem do kopce - zpátečka
NE OBRÁCENĚ JAK JE ČASTO ZVYKEM !!!!
....
podobný postup je třeba dodržet před navolením P u automatické převodovky, tam to ale má jiný důvod

ti maji auto, nikoli das auto
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
to se tyka retezovych rozvodu s hydraulickym napinanim retezu u benzinovych motoru.....ale zadne auto by nemelo stat z kopce na kvalt....na to to neni staveny
a jakou to ma souvislost se vstrikama? a to pohadkareni tomu taky nerozumim...to jsou fakta
a jakou to ma souvislost se vstrikama? a to pohadkareni tomu taky nerozumim...to jsou fakta
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
výše popsané nemá nic společného se vstřikováním
....
motorům s rozvodem řemenem to ve většině případů neublíží taky, i když vratná strana řemene taky není moc vhodná pro zachytávání sil vzniklých při snaze o točení motoru v protisměru
kritické je to u motorů s rozvodem řetězem
typicky koncernový 1,2 tříválec
BMW/PSA 1,6i
ohnutých ventilů mi projde dílnou desítky denně
....
hydraulický napínák řetězu je váleček o pr. cca 10 mm vysunovaný tlakovým olejem z motoru, zpětnému zasunutí brání titěrný mechanismus
není to stavěno na namáhání v opačném směru
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;