Malakh píše: ↑17. 12. 2024, 7:56
Práveže tú hádzavosť bude vidieť ako prvú na brzdnej stolici.
Ak sa bavíme o laicky povedané ,,ovalite" (=nerovnomernosť brzdného účinku počas jednej otáčky kolesa), tak nie je vždy na vine len (resp.skoro nikdy) hádzavosť brzdového kotúča. Tú ovalitu môže spôsobiť čokokoľvek od krivého disku (nevycentrovaný ráfik u motoriek), rôzna drsnosť po povrchu kotúča (napr. kvôli korózií), krivá príruba ložiska, zlé namontovanie atď.
Alebo to môže byť aj rôzna drsnosť povrchu valcov na brdznej stolici. Tam zvyčajne neprechádza viac áut a zázračne sa to vyrieši, ak si zájdeš na inú stk.
Ja by som im tam najradšej spravil taký test - ak mi neprejde napr. pravá zadná, tak nacúvať autom na brzdnú stolicu a skontrolovať, či to zrazu namerá na opačnej strane, alebo na tých istých valcoch. Myslím, že veľa STKčiek by bolo prekvapených...