corona virus - obecna diskuze

Veškeré provozní záležitosti, dotazy a návrhy k fungování fóra a členů
Zamčeno
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

20. 4. 2020, 7:29

Vysokoškolské studium by mělo zvládnout maximálně 20% populace, optimálně tak 10%. Jestliže je to více, tak jsme jen zaměnily pojmy. Vysokou za střední a střední za prodlouženou základku. Pak je ovšem těch skutečně nadaných 10% schováno v moři průměrných. Jejich titul je jim tak nějak k prdu, raději se k němu ani nehlásí. Když byl někdo dříve inženýr, tak to společensky něco znamenalo.
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

20. 4. 2020, 7:42

My se shodneme na tom, že VŠ by mělo být nějaké procento populace.
Neshodneme se v hodnotě těch %.
Ty tvrdíš 10%
Já bych to viděl k 50% +- 10%

Pokud to bude 10%, tak to znamená, že máš málo lékařů, málo lidí co něco vyvíjí nebo zkoumají. To také znamená, že na tvůj důchod budou vydělávat špatně placení dělníci. Tak z toho si odvoď jaký ten důchod bude.
A ano souhlasím, že titul Ing. bylo kdysi něco... Ale to byl jen falešný imidž, to nebyl Sprite 🤣🤣🤣
MAS FU2A, TOS SM16A
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10219
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 4. 2020, 7:53

Carl_FM píše: 20. 4. 2020, 7:14 A ty nevíš že titul nic neznamená??
Je nová doba, tituly se uvádějí leda někde na státním úřadě či ve škole.
Já titul nepoužívám.
Jde o vzdělání a ne o titul.
Tak v tomhle souhlasím ,titul opravdu není záruka ničeho .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

20. 4. 2020, 7:57

Koukni se na gousovu křivku rozdělení IQ. Ty bys chtěl, aby tvůj doktor měl IQ80? Ale možná s nějakým digitálním asistentem tě nezabije.Stejně směřujeme do absurdistánu dle toho filmu. Jen tvůrci filmu si naivně mysleli, že to bude za 500let a ne za 50, jak se to děje dnes.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10219
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 4. 2020, 8:00

Carl_FM píše: 20. 4. 2020, 7:42 My se shodneme na tom, že VŠ by mělo být nějaké procento populace.
Neshodneme se v hodnotě těch %.
Ty tvrdíš 10%
Já bych to viděl k 50% +- 10%

Pokud to bude 10%, tak to znamená, že máš málo lékařů, málo lidí co něco vyvíjí nebo zkoumají. To také znamená, že na tvůj důchod budou vydělávat špatně placení dělníci. Tak z toho si odvoď jaký ten důchod bude.
A ano souhlasím, že titul Ing. bylo kdysi něco... Ale to byl jen falešný imidž, to nebyl Sprite 🤣🤣🤣
Pokud chceš 50% VŠ tak musíš snížit laťku toho co má vysokoškolák umět a to bude o život když narazíš na takového Mudr ,no potěš slepé střevo :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

20. 4. 2020, 8:08

Na VŠ stačí IQ 110 a vejš. takových je dost.
Jde o něco jiného. Měl jsem v prváku i výš spolužáky, dost šikovní, chytří, ale neměli trpělivost, nebo měli jiné zájmy, koníčky, problémy v rodině, prostě to nedali a ne z důvodu že neuměli. Neodevzdali samostatné práce, neměli účast, skončili sami a zbytečně. Tihle lidi se musí zpracovat už na základce, aby se naučili tu píli a trpělivost.
Ale někteří se chytli i bez VŠ, dělají vývoj, mají firmu, ale tak nějak se furt točí na místě.
MAS FU2A, TOS SM16A
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

20. 4. 2020, 8:17

Co se týče snížení laťky... Ano i Ne.
Za mě se na VŠ často vyhazovalo z tzv. obávaných předmětů, které pak v praxi byli většině absolventů často k ničemu. Např. integrální transformace, na ekonomice zas makroekonomie.
Nevím jak je to dnes, jsem už snad 15 let mimo doslech škol. Ale asi se to nezměnilo.
A co se týče lékařů, několikrát už jsem musel některým vysvětlovat pojmy... zvláště u těch starších jde spíš o znalosti z praxe.
Naposledy upravil(a) Carl_FM dne 20. 4. 2020, 8:18, celkem upraveno 1 x.
MAS FU2A, TOS SM16A
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

20. 4. 2020, 8:18

neni to tak davno, co jsem s ditetem navstivil PPP, na recepci byly dve pracovnice, jedna "obyc" droha bc. te s bc. jsme nadiktovali nacionale, ta je natukala do PC, ta obyc je z monitoru prepsala na kartu a zalozila do kartoteky...
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

20. 4. 2020, 8:19

IQ 110 stačí dneska, dřív nestačilo. Tak v rámci pokroku zaveďme inkluzi i do vysokých škol. Proč bychom měli idiotovi odepírat ovoce poznání. Jeho hýkání a bušení hlavou o stůl určitě zpestří přednášky. Bude alespoň švanda pro spolužáky s IQ 100.
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

20. 4. 2020, 8:26

Problém Česka totiž je dvojí: málo vysokoškoláků a často mnoho stávajících vysokoškoláků dělá práci pro SŠ.
Samozřejmě jsou i tací VŠ co neumí a musí pak dělat horší práci, ale třeba i ta slečna s Bc. uměla německy a dělá nakonec tam, kde to vůbec nepoužije.


filla píše: 20. 4. 2020, 8:18 neni to tak davno, co jsem s ditetem navstivil PPP, na recepci byly dve pracovnice, jedna "obyc" droha bc. te s bc. jsme nadiktovali nacionale, ta je natukala do PC, ta obyc je z monitoru prepsala na kartu a zalozila do kartoteky...
MAS FU2A, TOS SM16A
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

20. 4. 2020, 8:39

Já chodil půl základky za totáče a už tenkrát jsme měli inkluzi...
Spolužáci, co nedávali matematiku holt dostali lehčí příklady a nikomu to nevadilo.
Někteří vyšli ze 7. třídy a fungovalo to.

Vy furt žijete v jakýchsi bludech o vš titulech. Titul je nepodstatný, jde o vzdělání, pochopení souvislostí a naučení jazyka.
Když zaseju na pole semeno, třetinu mi sežerou ptáci. Vy v podstatě říkáte, že je zbytečné něco pěstovat, že to sežerou ptáci. Ale pořád budu v zisku, když zaseju, než když nezaseju...
bobik píše: 20. 4. 2020, 8:19 IQ 110 stačí dneska, dřív nestačilo. Tak v rámci pokroku zaveďme inkluzi i do vysokých škol. Proč bychom měli idiotovi odepírat ovoce poznání. Jeho hýkání a bušení hlavou o stůl určitě zpestří přednášky. Bude alespoň švanda pro spolužáky s IQ 100.
MAS FU2A, TOS SM16A
Carl_FM
Příspěvky: 1150
Registrován: 3. 9. 2015, 9:23

20. 4. 2020, 8:51

bobik píše: 20. 4. 2020, 8:19 IQ 110 stačí dneska, dřív nestačilo.
Tak IQ 110 dřív stačilo taky a bohatě a hlavně, když otec byl v KSČ.... a že takých znám...
MAS FU2A, TOS SM16A
Milan199
Příspěvky: 3368
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

20. 4. 2020, 9:02

Carl_FM píše: 20. 4. 2020, 7:14 A ty nevíš že titul nic neznamená??
Je nová doba, tituly se uvádějí leda někde na státním úřadě či ve škole.
Já titul nepoužívám.
Jde o vzdělání a ne o titul.



Pokud bude v ČR méně vysokoškoláků = budem národ dělníků a budem dělat od nevidím do nevidím.
S tím, že je potřeba vzdělání a ne otitulovaní, lze jenom souhlasit. Trochu si odporuješ tím "pokud bude v ČR méně vysokoškoláků..." Myslím, že bez spousty takzvaných vysokoškoláků by se tahle republika obešla docela dobře. Nakonec nejsou použitelní ani na to přebírání hrachu a čočky. To totiž oni dělat nebudou. ONI jsou Mgr !!! Když si přečteš názvy některých diplomových prací nutně nabydeš pocit, že si někdo dělá prdel. Pokud si to přečteš celé, rozhodně tě humor přejde. Vyděšeně přemítáš jak je možné, že za slátaninu s gramatickými chybami někdo dostal titul a kolik asi to jeho studování stálo.
Ony i diplomky z technických oborů jsou mnohdy perly ! Třeba v bakalářské práci "Metody vyvažování brousicích kotoučů" je blbě i ten nadpis. Dozvíš se tam co je to brusivo, co je to pojivo a jak se kotouče značí. // jenže to je v každém katalogu //. Dál tam najdeš obrázky brusek z učebnice z padesátých let a jejich popis. // nekomentuji // Následuje malé opakování mechaniky z druháku průmyslovky. // kmitání vynucené a samobuzené // A potom ANO - JE TO TAM !!! Na straně 21 až 24 je vyvažování brousicích kotoučů ! Ohromeně jsem vztřebával poznatky že vyvažování je statické a dynamické. Několik vzorečků - a jako vrchol !!! Tramtaradá !!! obrázek taky tak z padesátých let a u něho :
"... pružina 4 se stlačuje a uzavírá se elektrický kontakt 5, který zapne elektrický obvod
neonové lampy 6. Lampa 6 osvětlí číslo dílku na stupnici kotouče 7, který určuje místo pro
odstranění hmoty. [5] " // fakt bych rád viděl to odstranění hmoty kotouče - jenom bych nechtěl být poblíž až to roztočí // Pak se dozvíš ještě něco málo o měření drsnosti povrchu. Praktická část obsáhle popíše brusku co se už nevyrábí a pár blábolů z katalogů.
Když dojedeš na konec tak jenom povzdechneš BOHA JEHO, ZASE SI NĚKDO DĚLÁ PRDEL !

Taky s tebou nesouhlasím, že hrách a čočku mají přebírat ukrajinci. To má přebírat stroj navržený českými inženýry, vyrobený českými dělníky a naprogramovaný českými programátory. Obsluhovat ho může tydýt co ukončil studium šestou třídou. // místo ležení na gauči //
Naposledy upravil(a) Milan199 dne 20. 4. 2020, 9:08, celkem upraveno 1 x.
Permonik
Příspěvky: 401
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

20. 4. 2020, 9:04

Přídám pár poznátku jako jeden z mladší generace.

U toho zda vysokoškoláku je idealní 10 nebo 50 procenty bych se pozastavil nad jaky obor VŠ. Co se tyče techniky tak tam počet těch student je tak nějak furt stejný. jako kdysi. Bylo i víc, ale posledních sedm let klesa. Otázka je zda předtím to bylo složitější nebo ne. Kdysi se kreslilo na papír, dnes v Cadu, na první pohled snažší kreslení jednoduchých věci, ovšem na druhé straně větší požadavky na modely (třeba desing,) ovšem dost firem na jen 2D. Já bych problémem viděl narůst počtu vysokých škol humanitního zameření, zvlašť ekonomek, u nich vidět že jde těm školám jen o prachy (vycházuji studenty až před stanicemi).

Pak do toho hraje porodnost, klesájící od roku 1990, (kdy zaroveň i stoupal věk prvorodiček), klesající celkový počet studentu.

2 roky zpět jsem měl na vyběr z těchto variant:

A, Konstruktéra, 168h měsičně, plat nezjištěno, když jsem nahodil že to má být přes 27. Ticho po pěšině.
B, U pásu dělníka, 157,5h za měsíc , 22, někdy i 25 (bez premi atd). Ovšem píchnu příchot. odchod a nemám v hlavě myšlenky o práci.
C, Konstruktér v zahraniči. Plat jsem nezjištoval konkretně, ale uvaděne průměry byly adekvatní. Poměr platu vuči ostaním profesím a cenám.

Co se tyče techniky, tak mi chybí v česku firma (nebo prezentace), nebo spíše více firem které studenty motivaly k tomu aby snažily něčeho dosahnout a mít za adekvatní ohodnocení.

Přidemi že stoupa počet studentu s vš ale i pracovních míst s požadávky na nižší stupěň vzdělaní....
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

20. 4. 2020, 9:10

Tak ten titul měl pro zaměstnavatele význam, že dostane, co požaduje. Dneska se tím už řídit nemůže.
Zamčeno

Zpět na „Provozní záležitosti“