soustruh SN 320
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
Predni velke kolo se taky ani nehne, kdyby mozna soupnu ho o 3cm max, nemyslim si ze se tam vejdu s rukou abych se trefil do kanalku dratem. Hlavne nevim kde je to presne ucpany, pokud v prirube, tak se o tech 90st zevnitr nedostanu.
S tou prirubou mas pravdu, to by byla take cesta. Odvrtat mosaznou ucpavku co tam je a vyvest to tim ven a problem vyresen vcetne cisteni kanalku v prirube.
Mam ale takovy pocit ze ted je to uz vic o tom vyndat/vysunout to vreteno nez vycistit kanalek
S tou prirubou mas pravdu, to by byla take cesta. Odvrtat mosaznou ucpavku co tam je a vyvest to tim ven a problem vyresen vcetne cisteni kanalku v prirube.
Mam ale takovy pocit ze ted je to uz vic o tom vyndat/vysunout to vreteno nez vycistit kanalek
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
Je to venku.
Pro ty kdo to budou nekdy resit, tady presny postup jak vyndat vreteno SN 320
1) sundat zadni matici, v manualu cislo 2, Fig 7
2) povolit matici cislo 1, Fig 7
Podle toho jak moc to budete vytahovat. Pokud jenom 1-1.5cm nic dal
Pokud vic 3-4+ cm viz fotka
3) povolit matici veprostred
4) sundat segrovku veprostred (v levo od dvou ozubenych kol)
Pokud uplne ven
5) segrovka pred loziskem na konci
No a ted pro vsechny pripady, kus hliniku na konec vretena a jemne do toho jebat kladivem az to postupne z lehka vyleze ven.
Zadni lozisko zustava ve skrini, predni jde na vretenu ven (vnitrni cast - valecky), vnejsi cast pouzdra zustava ve skrini.
Druha poznamka ohledne protekani oleje pres prirubu vretena. V mem pripade nelicuje uplne presne dira kanalku na prirube a na skrini. K tomu vsemu je tesneni na prirube taky mimo, coz vede k tomu ze tak 80% kanalku je na tesneni... Tesneni jsem udelal novy, uvidime jak se to bude chovat az vymezim vule a zapnu to.
Pro ty kdo to budou nekdy resit, tady presny postup jak vyndat vreteno SN 320
1) sundat zadni matici, v manualu cislo 2, Fig 7
2) povolit matici cislo 1, Fig 7
Podle toho jak moc to budete vytahovat. Pokud jenom 1-1.5cm nic dal
Pokud vic 3-4+ cm viz fotka
3) povolit matici veprostred
4) sundat segrovku veprostred (v levo od dvou ozubenych kol)
Pokud uplne ven
5) segrovka pred loziskem na konci
No a ted pro vsechny pripady, kus hliniku na konec vretena a jemne do toho jebat kladivem az to postupne z lehka vyleze ven.
Zadni lozisko zustava ve skrini, predni jde na vretenu ven (vnitrni cast - valecky), vnejsi cast pouzdra zustava ve skrini.
Druha poznamka ohledne protekani oleje pres prirubu vretena. V mem pripade nelicuje uplne presne dira kanalku na prirube a na skrini. K tomu vsemu je tesneni na prirube taky mimo, coz vede k tomu ze tak 80% kanalku je na tesneni... Tesneni jsem udelal novy, uvidime jak se to bude chovat az vymezim vule a zapnu to.
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
No takze hodinu behu v kuse a ani kapka z predni priruby. Rekl bych ze to bylo zatim uspesne. To stelovani vule je takove teda dost divoke (na poprve mi prisli divoke i jine veci ).
Vuli jsem meril:
Horizontalni/vertikalni - na vretenu pres nasadu od lopaty zasunute do vretena a zapaceni
Axialni - zkousel jsem tlacit ale to se ani nehlo, skoncil jsem u rany gumovym kladivem. Jeste mozna by do toho slo zatlacit konikem, ale ten ma dojebanej trapezovej sroub i s matici, takze to nechci moc namahat nez to vymenim.
Vysledky
Vreteno vertikalnie: 0.009 - 0.014
Vreteno horizontalne: 0.007 - 0.011
Vreteno axialne: 0.01 +-
Kazdopadne po hodine co to bezelo 800/ot a 10min 1.600, mi neprislo ze by se predek a zadek vretena nejak vyrazne hral (byl trochu teplejsi, ale ne zasadne proti zbytku masiny). Takze bych i rekl ze snad ty loziska nejsou moc utazeny.
Vuli jsem meril:
Horizontalni/vertikalni - na vretenu pres nasadu od lopaty zasunute do vretena a zapaceni
Axialni - zkousel jsem tlacit ale to se ani nehlo, skoncil jsem u rany gumovym kladivem. Jeste mozna by do toho slo zatlacit konikem, ale ten ma dojebanej trapezovej sroub i s matici, takze to nechci moc namahat nez to vymenim.
Vysledky
Vreteno vertikalnie: 0.009 - 0.014
Vreteno horizontalne: 0.007 - 0.011
Vreteno axialne: 0.01 +-
Kazdopadne po hodine co to bezelo 800/ot a 10min 1.600, mi neprislo ze by se predek a zadek vretena nejak vyrazne hral (byl trochu teplejsi, ale ne zasadne proti zbytku masiny). Takze bych i rekl ze snad ty loziska nejsou moc utazeny.
Dobrý deň
Chcel by som sa opýtať či sa dá nastaviť nejak vôľa pozdĺžnych saní . respekektíve doštelovanie vôle kolesa na posun celým supportom.
Mám problém že pri priečnom sustružení v momente ako nôž narazí na material sa celá suuportova skrina posunie a zrovnávanie čela je nemožné .
ďakujem
Chcel by som sa opýtať či sa dá nastaviť nejak vôľa pozdĺžnych saní . respekektíve doštelovanie vôle kolesa na posun celým supportom.
Mám problém že pri priečnom sustružení v momente ako nôž narazí na material sa celá suuportova skrina posunie a zrovnávanie čela je nemožné .
ďakujem
SN320, SV13, ForMIG 289
Spodek suportu podložit, napravo na konci tyčí jak jsou ta vodítka tak rozdělat zprava krytky a pak povolit ty KM matice a případně celou tu kostku sundat (je skolíkovaná). Vlevo vedle nortonky je to přeci vidět. Musíš rozdělat tu spojku šroubu a dole vyklepnout kolík spojující vývod z nortonky a tyč. Takhle nějak si to pamatuju. Tyče potom normálně vytáhneš do boku.
Trapézový šroub se připojuje pouze přitlačením půlmatky, nic jinýho tam ani být nemůže.
Trapézový šroub se připojuje pouze přitlačením půlmatky, nic jinýho tam ani být nemůže.
Soustruh SN320, Obrážečka Strigon GH400, CNC router Pacer Cadet, TIG AC/DC
Zdravím, vyskytl se mi problém. Dovezl jsem si soustruh domů a při kontrole jsem zjistil, že se mi protáčí ozubené kolo na posuvu kde nemá. Při sundání kol z hřídele jsem zjistil, že na kluzným pouzdru je ulomený klínek. Patrně z nedostatečného či žádného mazání hřídele a kluzného pouzdra se na hřídeli vydržela drážka. A otázka zní. Co s tím? Dá se to ještě někde sehnat? Jde to nějak vyrobit? A jak se ti vůbec správně jmenuje? Je to kluzné pouzdro nebo ložisko?
Protože SN320 je rumunský klon české S28, je spousta věcí u SN320 řešena podobným způsobem. Na lyře je upevněna ta tvoje vydřená hřídel, na kterou se nasazují výměnná kola. Ta jsou spojena nábojem, na kterém je pero proti vzájemnému otáčení těchto kol, takže vznikne dvojkolo. Aby bylo možno vyměňovat kola s různým počtem zubů tak je to provedeno právě pomocí toho náboje. V něm má ale být bronzové pouzdro, které tvoří kluzné ložisko, které se na hřídeli má protáčet. Viz obrázek (S28), ten náboj je červeně označený.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
Ciste k te poznamce s mazanim. Muj tyhle kola nemazal co jsem ho dovezl. Zjistil jsem ze je prodrena trubicka od olejove pumpy co vede nad prevodovku posuvu odkud se maze prave i tahle cast. Tak si prosimte zkontroluj ze to maze, protoze jestli ne, tak se ti nemaze ani prevodovka (pokud to teda neni jenom ucpany).
Viz zde viewtopic.php?p=366953#p366953 a reakce pod tim
Viz zde viewtopic.php?p=366953#p366953 a reakce pod tim
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
Kdyz uz jsem nakousnul mazani, mel bych jeded dotaz na vase zkusenosti.
Pokud mam pomerne velke otacky a rychly posuv => nahon supportove skrine se fakt toci => pumpa honi "litry" oleje, tak mi z mista oznacenem sipkou vyteka olej. Pritom by mel jit pres prepad a zpet do skrine.
Rikam si ze je to tim, ze nemam soustruh jeste vystelovanej doroviny a je celej naklonenej "ke me". Ale dira tam prokazatelne je. Dela to taky nekomu, nebo jste to ucpali?
A druhy dotaz. Konik. Snazil jsem se ho ted vystelovat a zjistil jsem, ze pokud mam aretacni paku s kamenem na predni strane konika (kde je staveci matice) a asi tam ma byt jak jsem pochopil podle obrazku z navodu, dojde pri zaaretovani konika k tomu, ze se skloni dolu pod osu vretena. Vratil jsem teda paku zpet na zadni diru v konikovi (kde to mel puvodni majitel) a jako o dost lepsi.
Nemaji tam ty kameny byt nahodou dva, ze jeden se tak klouze skoro na tesno v zadni casti konika a predni kamen to jenom utahne?
Pokud mam pomerne velke otacky a rychly posuv => nahon supportove skrine se fakt toci => pumpa honi "litry" oleje, tak mi z mista oznacenem sipkou vyteka olej. Pritom by mel jit pres prepad a zpet do skrine.
Rikam si ze je to tim, ze nemam soustruh jeste vystelovanej doroviny a je celej naklonenej "ke me". Ale dira tam prokazatelne je. Dela to taky nekomu, nebo jste to ucpali?
A druhy dotaz. Konik. Snazil jsem se ho ted vystelovat a zjistil jsem, ze pokud mam aretacni paku s kamenem na predni strane konika (kde je staveci matice) a asi tam ma byt jak jsem pochopil podle obrazku z navodu, dojde pri zaaretovani konika k tomu, ze se skloni dolu pod osu vretena. Vratil jsem teda paku zpet na zadni diru v konikovi (kde to mel puvodni majitel) a jako o dost lepsi.
Nemaji tam ty kameny byt nahodou dva, ze jeden se tak klouze skoro na tesno v zadni casti konika a predni kamen to jenom utahne?
Já teda mám šroub a druhej kamen i v té zadní díře. Pokud se ale koník při utažení naklání, asi bude vepředu vydřený.
Při skládání té posuvové skříně jsem dosedací plochy mezi ní a suportem utěsnil silikonem (červeným na převodovky), takže to tam neteče. Ale zas to teče ze šroubu pro nastavení vypínací síly posuvu.
Ještě sem se chtěl zeptat jestli někdo máte k soustruhu kleštiny? Já používám z SV18 normální i stromečkové ale vložky pro ně jsem udělal sám (z redukce MK5/MK3 pro normální kleštiny a ze starého hrotu MK5 pro stromečkové) ale není to úplně ono, přeci jen to není cementované a broušené.
Při skládání té posuvové skříně jsem dosedací plochy mezi ní a suportem utěsnil silikonem (červeným na převodovky), takže to tam neteče. Ale zas to teče ze šroubu pro nastavení vypínací síly posuvu.
Ještě sem se chtěl zeptat jestli někdo máte k soustruhu kleštiny? Já používám z SV18 normální i stromečkové ale vložky pro ně jsem udělal sám (z redukce MK5/MK3 pro normální kleštiny a ze starého hrotu MK5 pro stromečkové) ale není to úplně ono, přeci jen to není cementované a broušené.
Sice nemám SN320, ale pokud je mě známo, tak je to vlastně jakási rumunská kopie TOSácké S28 na které jsou pro zajištění koníka dva kameny. Jeden se přitahuje pomocí páky a druhý normálním stranovým klíčem. Tenhle kámen slouží k úplnému přitažení koníka, protože ten, který je ovládán pákou koníka úplně "natvrdo" nepřitáhne.Jan Pravda píše: ↑19. 1. 2021, 10:50 Nemaji tam ty kameny byt nahodou dva, ze jeden se tak klouze skoro na tesno v zadni casti konika a predni kamen to jenom utahne?
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400