Mrosconi No.1
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
195 při položení na 25cm gumy, aby stůl byl ještě v přijatelné výšce 75cm. Pokud nebude omezení, tak mám v plánu malý podstavec a tím pádem i větší objem nádrže na emulzi. Ale chtěl jsem se vejít s bedněním do 195. V případě použití toho malého Hiteco vřetene, je možné ještě 5cm snížit, tedy 1,9m
ještě kanály a žlábky na odtok maziva z centrálního mazání a netěsných teleskopů......já to vyrešil tak že mám okap na tento olej oddělen od emulze..takže 90 procent tohodle oleje mě nejde do emulze, žlábky jsou po obou stranách lineáru svedené do středu pod šroub trubkou ven....kolem dokola celé základny 8cm široký okap svedený do zásobníku, celá bedna je oddělena od stroje...pouze dotykem na všech místech přes gumové tesnění...tak se mě nepřenášej zádné vibrace ze stroje a stroj je na odpružených strojních nohách
Naposledy upravil(a) Modros dne 10. 5. 2021, 6:53, celkem upraveno 2 x.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
optobrány na home a koncáky mám pod prvním lehce vyndatelným krytem aby byl dobrý přístup pro kontrolu a nemusel se rozebírat celý stroj a jsou na místě kam se nedostane ani olej ani emulze
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Modrosi díky za Tvé tipy. Nějaký kanálek mohu profrézovat a klidně i sběrací nádobu jde instalovat ze předu pod kryt. Já jsem centrální mazání prozatím neřešil. Spíše se mi líbily ty kapsy s tuhým mazivem. Je ale fakt, že pokud můžou pohony jezdit 60m/min, bude to chtít asi ten olej a ne tuk.
Kolik oleje se během měsíce práce mašiny zlikviduje? Mně by možná stačila nějaká buničina která by byla rozložená na dne smykadla a podstavce a olej by se v ní mohl zachytit. Ráz za čas by se to prostě vyměnilo. Takové plínky pro frézku:)
Kolik oleje se během měsíce práce mašiny zlikviduje? Mně by možná stačila nějaká buničina která by byla rozložená na dne smykadla a podstavce a olej by se v ní mohl zachytit. Ráz za čas by se to prostě vyměnilo. Takové plínky pro frézku:)
začal sem že každou hodinu 3 vteřiny maže a postupně snižuju dávkování....ale každý výrobce lineárů má stanovené mazání podle ujetých kilometrů...tak to nastuduj....já mám v nádobce tak 4 deci za měsíc...ale jezdí to málo....systém mě to spína jak si nastavím a čas se počítá jen když je to v chodu, mazané jsou i kuličkáče..
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, no já si myslím, že ty kuličkáče jsou více náchylné než vozíky.
Pokud je to pár deci oleje na měsíc, tak si troufám říci, že kdyby to stékalo přes nějakou tu "plínku" tak mohu udělat jen dírku v pření části rámu aby případná emulze odtekla zpět do nádoby. Ten olej by se mohl zachytit na té plínce. Nebo bych to pole potřeby jednoduše vyměnil a zbytek emulze vytřel. Uvidíme jak budou těsné ty kryty. Snad tam nebude moc "pršet".
Pokud je to pár deci oleje na měsíc, tak si troufám říci, že kdyby to stékalo přes nějakou tu "plínku" tak mohu udělat jen dírku v pření části rámu aby případná emulze odtekla zpět do nádoby. Ten olej by se mohl zachytit na té plínce. Nebo bych to pole potřeby jednoduše vyměnil a zbytek emulze vytřel. Uvidíme jak budou těsné ty kryty. Snad tam nebude moc "pršet".
myslím že dělat stroj by se měl tak aby se nemusel každý týden rozebírat a vytírat a buhvíco....je třeba to navrhnout a vyrobit a myslet na vše...potom už nic neuděláš....a to je právě ten vývoj...a to je cesta dlouhá...to ti tu vyprávim jen střípky věcí na které je třeba myslet...pokud to má bejt k něčemuMrosconi píše: ↑11. 5. 2021, 10:16 Jasně, no já si myslím, že ty kuličkáče jsou více náchylné než vozíky.
Pokud je to pár deci oleje na měsíc, tak si troufám říci, že kdyby to stékalo přes nějakou tu "plínku" tak mohu udělat jen dírku v pření části rámu aby případná emulze odtekla zpět do nádoby. Ten olej by se mohl zachytit na té plínce. Nebo bych to pole potřeby jednoduše vyměnil a zbytek emulze vytřel. Uvidíme jak budou těsné ty kryty. Snad tam nebude moc "pršet".
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Při každodenním provozu asi 2,5 litru / měsíc. Ne velkém stroji při 2 směnách to bylo ještě o dost víc. Přes ten teleskop nám tam teče tolik vody že nemá smysl vymejšlet něco na solo olej. Prostě se to tam míchá, steče do vany a odstřeďuje to až odlučovač oleje. Nové kryty by měli být těsné, ale časem tam pršet bude ...
Co tam bude za šrouby / motory že chceš rychlost 60m ? Docela overkill ne ? 30m je standard na profi strojích a i tak jsem si to při kusovce snižoval pod 20.
Ten odtok z Y vymysli radši větší, stačí pár špon a ucpe se.
Souhlasím s Modrosem. Nemá cenu vymejšlet něco kvůli čeho bys z toho stroje byť 1 za měsíc musel něco odšroubovat. Na kovonástrojích majíten odlučovač oleje asi za 10 000. Je to dobrá a jednoduchá věc...
Co tam bude za šrouby / motory že chceš rychlost 60m ? Docela overkill ne ? 30m je standard na profi strojích a i tak jsem si to při kusovce snižoval pod 20.
Ten odtok z Y vymysli radši větší, stačí pár špon a ucpe se.
Souhlasím s Modrosem. Nemá cenu vymejšlet něco kvůli čeho bys z toho stroje byť 1 za měsíc musel něco odšroubovat. Na kovonástrojích majíten odlučovač oleje asi za 10 000. Je to dobrá a jednoduchá věc...
BF30 přestavěná, Optimum F100 přestavěná
Kamodel.cz
Mach4
Kamodel.cz
Mach4
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Jak říkám, nemyslel jsem nad olejovým mazáním a tak ani odpadové hospodářství. Jak podle TBI tak i Hiwin tvrdí, že tukové mazání se zásobníkem je úplně vystačující a raz za rok je třeba sundat kryty a trochu vyčistit. Tak jsem k tomu přistupoval i já.
Kdyby měly být kryty natolik netěsné, tak je jasné, že tam nějaký odtokový žlab musím udělat.
Spíš se kouknu po těch odlučovačích oleje.
Těch 60m/min to je teoretická rychlost s šrouby 3220 a servem 1200W. S tím nepočítám. to bylo myšleno tak, že pokud by byly takové rychlosti, bylo by dobré mazat olejem.
Na té postavené mám pouze 2505 šrouby, takže tam nejsem schopný jezdit více než 7,5m/min. Je tam teď EasyServo a to nenávidí vysoké otáčky. Budu mít na zkoušku servo 1000W, takže teoreticky s těmi šrouby bych mohl zkusit 22,5m/min, ale nemyslím si, že ten šroub to vydrží. Výpočtově ano, v reálu... uvidíme.
Já mám ve všech případech jen jednostupňový kryt (chtěl jsem eliminovat pohyblivé díly) a tak jen jedno těsnění. Dole na podstavci je spád do stran, tak tam by to nemělo zůstávat. Motor Y bude dodatečně celý zakrytý, takže až po šroub nebude nic vidět.
Ty kryty, to jsou všechny takto netěsné? Prostě s s tím počítá, že to poteče? Víte o mašině, která je dobře zakrytovaná? Kde se inspirovat?
Kdyby měly být kryty natolik netěsné, tak je jasné, že tam nějaký odtokový žlab musím udělat.
Spíš se kouknu po těch odlučovačích oleje.
Těch 60m/min to je teoretická rychlost s šrouby 3220 a servem 1200W. S tím nepočítám. to bylo myšleno tak, že pokud by byly takové rychlosti, bylo by dobré mazat olejem.
Na té postavené mám pouze 2505 šrouby, takže tam nejsem schopný jezdit více než 7,5m/min. Je tam teď EasyServo a to nenávidí vysoké otáčky. Budu mít na zkoušku servo 1000W, takže teoreticky s těmi šrouby bych mohl zkusit 22,5m/min, ale nemyslím si, že ten šroub to vydrží. Výpočtově ano, v reálu... uvidíme.
Já mám ve všech případech jen jednostupňový kryt (chtěl jsem eliminovat pohyblivé díly) a tak jen jedno těsnění. Dole na podstavci je spád do stran, tak tam by to nemělo zůstávat. Motor Y bude dodatečně celý zakrytý, takže až po šroub nebude nic vidět.
Ty kryty, to jsou všechny takto netěsné? Prostě s s tím počítá, že to poteče? Víte o mašině, která je dobře zakrytovaná? Kde se inspirovat?
Rozjet teleskopicke kryty a vysat je bezna udrzba. Na brusky se pouziva mech s odolnosti proti horkym sponam a na hydrostaticke vedeni se pouziva kombinace teleskopu a pod nima platenej mech.
Mazal bych NLGI 000 EP. Na olej bych se vyprd.
Mazal bych NLGI 000 EP. Na olej bych se vyprd.
LinuxCNC - MESA 7i96
zz912.webnode.cz
zz912.webnode.cz
protože chci mašinu referovat na stejné místo a né pokaždé jinam zrovna jaký je počasí
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR