
Co jste dneska bastlili?
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8332
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Podíval jsem se na stránky firmy Sunnen (nápis z přípravku z jedné fotky) a ta se chlubí, že dělají honovací zařízení pro aerospace, mj. landing gears. Tak asi to

Aleš Procháska
To bude asi tím, že když namáčkneš ty pouzdra do těch ok, tak ti to udělá šišoid. A tohle bude mít nějakou specifikaci. Ona teplota v 10 km bude trochu jiná, než dole a když se ti to stáhne kolem čepu, tak může být vymalováno.
A nechceš třeba, aby se ti neotevřel podvozek
. Jednou jsem zažil a to nepotřebuješ
. Když tam třeba začne někdo oddeklovávat části letadla za letu, aby to manuálně odjistil
.
Čím to honuješ? Vrtačkou ?
A nechceš třeba, aby se ti neotevřel podvozek



Čím to honuješ? Vrtačkou ?
Vzhledem k těm držakům (a té cedulce), bych si tipnul, že tam bude přidělaný nejaký stabilizátor, ale jestli horizontální nebo vertikální, to už nepoznám. Nevím ani jak moc staré to letadlo je, maximálně podle barvy, která je už zak ztvrdlá že se loupe, tak to bude něco staršího.
Ty držáky na stabilizátoru
Ty držáky na stabilizátoru
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
Takhle se pozná pan technik, přesná trefa. Ano na fotce je protikus co je na trupu a ano je to uchycení horizontalniho stabilizátoruDwPetr píše: ↑24. 11. 2024, 10:25 Vzhledem k těm držakům (a té cedulce), bych si tipnul, že tam bude přidělaný nejaký stabilizátor, ale jestli horizontální nebo vertikální, to už nepoznám. Nevím ani jak moc staré to letadlo je, maximálně podle barvy, která je už zak ztvrdlá že se loupe, tak to bude něco staršího.
Ty držáky na stabilizátoru
Screenshot_20241124_112006_Samsung Internet.jpg
Naposledy upravil(a) machine works dne 24. 11. 2024, 10:48, celkem upraveno 1 x.
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
Je to presně tak a ty pouzdra jsou ještě dvojité tzn. Ze se lisuje jedno do toho vývrtu v konstrukci a to druhé pak zdruhé strany do toho prvního = značná deformace. Poté se to struží a honuje s tolerancí +/-0,01 na průměr.stanik84 píše: ↑24. 11. 2024, 9:19 To bude asi tím, že když namáčkneš ty pouzdra do těch ok, tak ti to udělá šišoid. A tohle bude mít nějakou specifikaci. Ona teplota v 10 km bude trochu jiná, než dole a když se ti to stáhne kolem čepu, tak může být vymalováno.
A nechceš třeba, aby se ti neotevřel podvozek. Jednou jsem zažil a to nepotřebuješ
. Když tam třeba začne někdo oddeklovávat části letadla za letu, aby to manuálně odjistil
.
Čím to honuješ? Vrtačkou ?
Ano na to honování už je jen vzduchová vrtačka. Dělá se to dost nahovno ,aby to bylo v toleranci.
Teplota tam samozřejmě hraje značnou roli při rozsahu cca +/-50°C
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: 23. 12. 2023, 4:38
- Kontaktovat uživatele:
Na podvozku se dělají podobné zásahy/opravy v zavěsění .
servis4sp,WKV63,HJ8,SV18,R5,BPH20na,1U,Sip3EE,Theil 132,FN40,FVT3CNC,GH450,KU250
Kdyz clovek pomine teploty tak to je stejne mazec co to musi udrzet...motor na trech sroubech atd.....ani bych se toho nedotkl...tak mozna kdyby to pak jelo do muzea
klobouk dolu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR