ohnuty vypaleny plech
A to nestaci tie medzikusy stiahnut medzi platnu a lineary? Na vedeniach su 6ks M8 skrutiek, to by predsa malo stiahnut aby sa to nehybalo. Samozrejme ak je s tym problem,upravim podla vasich nazorov
Ještě jedna dost důležitá věc, jaký je to materiál? Jde to vůbec vařit? Pokud můžeš, ober dokola tak 1 mm a uvidíš co to udělá (to už tu někdo psal). Ty lineáry by se měly o něco opřít i bokem. Jak zaručíš, že se to nehne časem. Závit M8 v plotně síly 10 mm, když odečtu náběhy, tak nic moc. Mělo by to být alespoň 1,5 D aby to šlo utáhnout pevnostními šrouby "na fest". Momentový klíč asi nemáš. Jinak, souběh těch lineárů na tak malé ploše musí být do jedné setiny mm (0,01)! A to v obou směrech. Rovné to musí být pod vedením před montáží. Vedením nesmíš rovnat nedostatky.
No nasi konstrukteri co s takymi plechmi robia, tak to zvaraju, takze by to malo ist..
odsuhlasili by ste nasledovny postup?
1. navarit rebra na plech
2. ofrezovat plech aby bol rovny
3. vyfrezovat drazky pre tie medzikusy pod vedenia
4. do medzikusov vyfrezovat drazky pre vedenia
5. v pripade,ze to bude nanic, tak zohnat kus liatiny a spravit to tam.
co sa tyka zarovnania, neda sa to tak robit, ze dam presne ofrezovat 2 rovnako dlhe profily (napr. maytec), vlozim priecne medzi vedenia,stiahnem a priskrutkujem?
odsuhlasili by ste nasledovny postup?
1. navarit rebra na plech
2. ofrezovat plech aby bol rovny
3. vyfrezovat drazky pre tie medzikusy pod vedenia
4. do medzikusov vyfrezovat drazky pre vedenia
5. v pripade,ze to bude nanic, tak zohnat kus liatiny a spravit to tam.
co sa tyka zarovnania, neda sa to tak robit, ze dam presne ofrezovat 2 rovnako dlhe profily (napr. maytec), vlozim priecne medzi vedenia,stiahnem a priskrutkujem?
Výše uvedený problém řešíme skoro denně, a to sice deformace plechů/profilů po vypálení. Jediné, co je opravdu spolehlivé, je jak kdosi výše zmínil, přivařit zespodu na plech dostatečně tuhý rám, který zaručí dostatečnou tuhost (buď jakly včetně příčky uprostřed nebo nějaké válcované profily např. U65. Při tom navařování ale opatrně, jak tam svářeč nacpe plný nepřerušovaný sváry (mezi rám a plech), tak se to zkroutí tak, že to nikdo už nedá dohromady, takže napřed bokem svařit výztužný rám (na ten by se mohla klidně udělat i příprava na připevnění nohou, pokud se plánuje, že to bude mít mohy) a plech k tomu přivařit přerušovanými sváry tak 50/200. Optimální by bylo to ještě vyžíhat pro odstranění pnutí, ale pokud není ta možnost, tak bych to klidně risknul i bez žíhání. Pak to celé hodil na frézu a vyfrézovat plochy pro uložení jak vedení, tak uložení ložisk. domků šroubu apod. Když se to pak hodí do laku a vyškrábe se lak z frézovaných plošek, bude to špica.
Materiál to bude předpokládám nějaká S235 nebo S355, takže svařitelnost v pohodě.
Máme u nás ve fabrice zásadu, že na co se šáhne teplem a je potřeba to mít přesný, musí se dát přídavek na následné obrábění.
Jinak rovnání plamenem samotného plechu není rozumné, i když se nakrásně plech opticky srovná, jak se do toho pak šáhne frézou, celá rovnáváha těch tepelnejch pnutí se naruší a bude se to kroutit dál. Navíc jestli se plech takhle zkroutil už při pálení, asi bych se zamyslel, jestli je dostatečně tuhý jako základna pro CNC obráběcí mašinu?!
Materiál to bude předpokládám nějaká S235 nebo S355, takže svařitelnost v pohodě.
Máme u nás ve fabrice zásadu, že na co se šáhne teplem a je potřeba to mít přesný, musí se dát přídavek na následné obrábění.
Jinak rovnání plamenem samotného plechu není rozumné, i když se nakrásně plech opticky srovná, jak se do toho pak šáhne frézou, celá rovnáváha těch tepelnejch pnutí se naruší a bude se to kroutit dál. Navíc jestli se plech takhle zkroutil už při pálení, asi bych se zamyslel, jestli je dostatečně tuhý jako základna pro CNC obráběcí mašinu?!
Diki, takze asi to skusim takto nejak, kazdopadne uvidim co z toho bude.
Teraz ma napadlo, ze ta cela nerovnost mohla vzniknut aj zlym skladovanim velkeho kusu plechu, z ktoreho sa to palilo, lebo cez stred tej platne su stopy akokeby po nejakych drevenych tramoch, na com to bolo polozene. Z istych dovodov ale nemozem vyskakovat ani to nejak reklamovat, tak preto to riesim ako riesim....
Teraz ma napadlo, ze ta cela nerovnost mohla vzniknut aj zlym skladovanim velkeho kusu plechu, z ktoreho sa to palilo, lebo cez stred tej platne su stopy akokeby po nejakych drevenych tramoch, na com to bolo polozene. Z istych dovodov ale nemozem vyskakovat ani to nejak reklamovat, tak preto to riesim ako riesim....
To je také možné, teď děláme zábradlí na železniční most nad Žižkovem a vypálili nám 1250 kusů z plechu, kterej ležel dva roky na blbě položenejch prokladech, takže výpalky z laseru jsou zkroucené jak sv..ˇa a musíme všechny pod lisem rovnat. Výpalky jsou metr dlouhé a dělá to až 8 mm deformaci 

Asi som to mal spravit na zaciatku tohto threadu, ale podarilo sa to az teraz, a to je nacrt mojho problemu, lepsie raz vidiet ako 100x si to predstavovat 
Trapi ma este jedna vec, a to, ze ked navarim zozadu rebra, mi to nebude sediet podla mojej original predstavy, tie U-cka nerad by som privaral napevno k nosnej platni, chcel by som to mat rozoberatelne (bude to drzat na 8ks M12 skrutkach). Ako by sa to dalo riesit?
diki za kazdy nazor.....sorry za netechnicky nacrt....

Trapi ma este jedna vec, a to, ze ked navarim zozadu rebra, mi to nebude sediet podla mojej original predstavy, tie U-cka nerad by som privaral napevno k nosnej platni, chcel by som to mat rozoberatelne (bude to drzat na 8ks M12 skrutkach). Ako by sa to dalo riesit?
diki za kazdy nazor.....sorry za netechnicky nacrt....
- Přílohy
-
- z-os1.gif (5.22 KiB) Zobrazeno 4211 x
myslite,ze pokial zozadu navarim rebra, tak to neudrzi? ten nacrt je viacmenej v mierke.....
nevím jak to máš navržené,vymyšlené ale při této velikosti a tloušťce bych určitě nejdříve navařil nějaké výztuhy(žebra) a dal vyžíhat přímo na odstranění pnutí (není žíhání jako žíhání....!)Já vždy tvrdím že jakýkoli materiál (i plast)když je žebrovaný s dobrými přechody má neuvěřitelnou tuhost kterou nenahradíš ani přidáním tl.mat. o 2cm.Potom upnout na stůl frézky s podepřením hroty abys "nepřešponoval" neohýbal desku a přerovnat,otočit,přerovnat,otočit,přerovnat,otočit,přerovnat....prostě víckrát za sebou abys dosáhl rovinnosti.I po vyžíhání když odebereš mat.z jedné strany dojde i tak k mírnému ohnutí a otáčením to minimalizuješ.To ti potvrdí každý kdo občas brousí na plocho.
Samozřejmě litina je ideál.
Samozřejmě litina je ideál.
v tom stavu jak je to nakreslené bych řekl že nic moc.....já jsem zastáncem uzavřeného rámu.To "U" třeba 60 ,svařit uzav.rám,přidat příčky a nakonec prac.plochu.Rám se dá v poho svařit do solidní rovinnosti a na něj "přišít"
tvoji 10mm desku.
tvoji 10mm desku.