Gravírování PMMA

Požadavky na výrobu dílů - poptávkové fórum
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Steve89
Příspěvky: 20
Registrován: 31. 8. 2014, 9:53

21. 11. 2014, 6:40

A mohl by jsi prosím napsat jak se jmenuje ta kalkulačka pro řezáni plastů či dát odkaz ??
Zrovna jsem si objednal ball end 1mm a nějaký jednobřitky čelní tak zase bude co lámat.
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1196
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

21. 11. 2014, 7:12

Steve89 píše:
Pepa z depa píše:.. co nejnižší hloubka, nejlíp chladit vodou, nebo neustálý ofuk malou tryskou vzduchu přímo na špičku a posuv - pomalounku, když to půjde hezky, tak zrychlovat, začni tak na 120mm/min, taví se jak potvora, jak se nataví na špičku, je to špatně a jde to pak vidět na frézovaném povrchu, ještě záleží na typu plexi :D
Super, díky za nasměrování :)

Zatím testuju na obyčejném extrudovanám PMMA ale chci vyzkoušet i polykarbanátek.
Teď jdu soustružit trysku na to ofukování, vyzkouším kombinaci obojího, tedy hmlu. Můj kompresůrek dá totiž pouze 16l/min.

Díky
jak napsal "Pepa z depa". Malou třísku, dobře chladit.
Já si "spíchnul" něco jako fixírku (dvě jehly v sobě, 1,2 a 0,6 mm). Šestkou jde "jarová voda", dvanáctkou vzduch.
Toho "jaru na nádobí"... Do litru vody stačí dvě až tři kapky, hlavně to chce hodně vzduchu, udělá to nádhernou chladící mlhu
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

21. 11. 2014, 9:00

Já frézuju extreudované PMMA desky. Používám k tomu frézy jednobřity od Pardovského
http://www.step-four.cz/index.php?optio ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;
popřípadě tyto s jestřábím zobákem
http://www.step-four.cz/index.php?optio ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;
jedu při 14000 otáčkách při posuvu 30 mm/s s tím že to nechladím a frézuji s tím drážky 1x1 mm o délce i několik metrů, s tím že jedu po půl milimetru do hloubky. Plexik se netaví, špona je překrásná, jen musíš počítat s tím, že fréza musí najíždět do materiálu celým profilem, nelze tedy odfrézovávat pouze 0,2 nebo 0,5 mm z boku, protože to bys tu milimetrovku spolehlivě zlomil.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
Uživatelský avatar
slezak77
Příspěvky: 1145
Registrován: 1. 6. 2012, 6:45

22. 11. 2014, 6:33

Kalkulajda
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

22. 11. 2014, 11:54

... ta je dobrá, taky ji používám i na gravírování - necháš zaškrtlé End Mill a průměr frézy dáš např. 0.2 mm a máš hodnoty :D
jen pozor: žere jen tečky, ne čárky, takže 0,2 neveme :D
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

22. 11. 2014, 4:51

Pepa z depa píše:jen pozor: žere jen tečky, ne čárky, takže 0,2 neveme :D
Tečka jako desetinný oddělovač se snad používá všude v civilizovaném světě.
To jenom v některých obskurních národních prostředích se používají taková "vylepšení", jako že se na klávesnici přehodí 'Y' a 'Z', dvojznak "ch" je jedno písmeno, místo teček se občas používá čárka atd.
Proto je podle mě taky vždy lepší používat programy v původní anglické verzi, a ne různé počeštěné/poslovenčené deriváty.
Odpovědět

Zpět na „Potřebuji vyrobit - vypomoc pri vyrobe“