Lubošovy bateriové variace aneb zdroj 60V/40 A

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

10. 4. 2009, 6:04

Jo použít víc spínaných zdrojů by bylo řešení, jen se bojím že čim víc prvků tím větší pravděpodobnost že některý z nich odejde. Vkládám fotku paku.
Přílohy
14S8P.JPG
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

10. 4. 2009, 6:16

Ahojky,
třeba by mohlo pomoci projít tuhle dokumentaci... :lol:
dost možná lze upravit a není zas až tak složitě zapojeno.. :lol:
také lze vyjít ze stavebnice obdobného invertoru s velice příznivou cenou,
případně kontaktovat autora a nechat si na této bázi udělat zdroj na míru..
:P :lol:
Přílohy
invertor_popis.pdf
(3.64 MiB) Staženo 299 x
GAMA 145 Delta.pdf
(487.45 KiB) Staženo 1866 x
Martin P
Příspěvky: 112
Registrován: 7. 3. 2009, 12:01
Bydliště: Pržno

10. 4. 2009, 6:28

Jestli jsem dobře pochopil, tak to chceš na padák, nebo do toho auta?.No nevím, já bych si to na záda nedal. U nás na letišti buchly 3s1p 2100mAh v letadle uloženém ve stínku pod autem. Bylo docela "veselo". Ještě, že si kolegové všimli a zpod toho auta to vykopli. Proč to chytlo nikdo neví, Určitě lidská chyba, ale kdo ti zaručí, že ji neuděláš taky. (Baterie se nenabíjela). Foto bohužel nemám, ale zbyla jen hromádka popela, DOSLOVA. Nechtěl bych tě vidět, kdyby se stalo něco podobného. :?
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

10. 4. 2009, 7:27

Jak sem psal, baterky se sami od sebe nevznítí, poduk je uživatel nepřebijí a nepodbijí nebo netýrá víc než snesou. Modeláři jsou obecně na baterky prasata, kolikrát ani neví jaký proud z baterek odebírají a pak se není čemu divit že z neznalosti něco provedou. To by člověk nemohl mít nic, myslím že litr benzínu v rukou debila je podstatně nebezpečnější. Osobně jsem se několikrát snažil baterie zapálit až zkratem, přebitím, probodnutím hřebíkem, ohutím... nepovedlo poté jsem vzal aktivátor a zapalovač a pak to šlo. Za chyby se platí a relativně sofistikované zařízení zkrátka není pro každého ( to bude asi důvod proč se neprodávají příruční atomové reaktory :) ) . Jde jen o to že lipolky jsou dostupné a relativně rozšířené. Bohužel neznalost základních principů vede k probémům a rizikům. Ano baterie mohou být nebezpečné ale v rukou nepoučeného člověka je nebezpečné snad vše, stačí se podívat na silnice.
Problém u modelů je že ke vzplanutí lipole, může dojít při poruše motoru, či regulátoru pokud je oboje čínské může se stát že začnou hořet, protože nesou schopné dát dostatečný proud na přepálení zátěže která vznikla poruchou. Náš pak je schopný přepálit jakýkoliv spoj, kabel, či konektor který se v systému nachází. Tudíš se chrání sám.

to pavlaxy
možná by to bylo použitelné jen mě zaráží napětí na prázdno 80V ale rozsah je 16-36V, pro nabijení je nutno dodržet koncové napětí velice přesně.Nakonec asi postavím spínaný zdroj, jen nevím jestli se dělají vhodné výkonové součástky.
Našel jsem nabíječ na 14 Lipolek který umí až 40 A, tak zkusím zjistit co za něj chtějí. Otázka je jestli mi ho prodají www.quantya.com
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

10. 4. 2009, 7:28

Jo ten pak je do padáku, do auta přijde něco jiného pravděpodobně Lifepo4 ale to má ještě čas.
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

10. 4. 2009, 8:07

invertor je spínaným zdrojem,tedy lze použít s jiným nastavením zdrojové charakteristiky a tím výstupního napětí...takhle vypadá každý spínaný zdroj jen se liší svým výkonem...
je schopen dodat potřebný proud i napětí...výkonově je právě vhodný..
součásti v něm použité jsou ty které hledáš... :lol: ..jen ta zásuvka sítě 230VAC v poli asi není..

Ovšem nenavrhnu Ti potřebné úpravy... :lol: to umí Michal Skřivánek www.svarbazar.cz
invertor je jeho konstrukce..

Třeba jiné řešení ještě vhodnější pro mobilní provoz na polním letišti může být klasiký
motorgenerátor.Čtyřtaktní jednoválcový motor Honda a jeden z Vašich letových motorů
použitý jako mnohapolový alternátor plus vícefázový usměrnovač,tu hodinku si bude brumlat a spotřeba je u tohoto čtyřtaktu mizivá a je tichý a ekologický...je dodáván...www.honda stroje...stačí vhodná spojka a lože.... :lol: :P :lol: :lol: :lol:
Přílohy
Honda GX50_960.pdf
(553.33 KiB) Staženo 310 x
J0hny
Příspěvky: 506
Registrován: 10. 5. 2008, 1:31

13. 4. 2009, 9:15

Ak to ma byt blbuvzdorne, pouzil by som bezne trafo. Ak ide o cenu, diody je mozne vykuchat na srotovisku z alternatoru a nalisovat na kus hliniku. Obcas je vidiet trafozvaracky v sieti hypermarketov, stava na prazdno je tam cca 48V, takze po usmerneni je to skoro idealne.
Maju tie clanky v baterii svoje nabijacie obvody, takze staci len ten zdroj ?
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

14. 4. 2009, 5:56

Jde o to použít zdroj a na něj se ubastlí už jen kontrola nasteveného napětí a postupné snižování nabijecího proudu až do vypnutí nabijení. Jednotlivé nabijecí moduly nic neřeší, přidávají hmotnost.
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“