
Ďakujem za objasnenie.
Pri zapojení do Y je fázové napätie nižšie ako pri trojuholníku. Čím nižšie napätie pripojíš na motor, tým nižší bude aj prúd naprázdno (magnetizačný), podľa BH krivky. Nižší magnetizačný prúd znamená aj nižšie budenie, z čoho plynie nižší moment. Moment motora neklesá s napätiím lineárne ale kvadraticky, preto z neho dostaneš okolo 1,4 kW, ako píše Mex.
Motor zapojeny do Y ma na svojich cievkach napetie nizsie, ako ked ho zapojis do D a to ho stale pripajas na tu istu zasuvkudoncarlos píše: ↑21. 9. 2020, 7:55 Tak došlo na použití motoru, kterým začíná tohle vlákno, tedy MEZ 1450ot, 4kW, D380, měřil jsem
nově koupeným klešťákem proudy ve fázích, při zapojení D je ve fázi 5.4 A, což je asi správná
hodnota, ale pří zapojení do Y je ve fázi pouhý 1A, což se mi jeví nějak málo. (stejné ve všech fázích)
A druhý dotaz - na štítku je proud 8.3 A - co je to za hodnotu ? Lze z ní vypočítat proud na fázi ?
Ale jak si na to přišel?
Momentová charakteristika Asynchronního Motoru s kotvou na krátko je dost specifická, nicméně příkon motoru je v zapojení do hvězdy do té samé zásuvky oproti trojúhelníku třetinový. Proto zmíněno v dalších příspěvcích je potřeba myslet i na zátěž motoru aby bylo možné jej vůbec rozeběhnoutturnigy píše: ↑21. 9. 2020, 10:32 Čím nižšie napätie pripojíš na motor, tým nižší bude aj prúd naprázdno (magnetizačný), podľa BH krivky. Nižší magnetizačný prúd znamená aj nižšie budenie, z čoho plynie nižší moment. Moment motora neklesá s napätiím lineárne ale kvadraticky, preto z neho dostaneš okolo 1,4 kW, ako píše Mex.
Takže ho nechaj zapojený do trojuholníka a dostaneš z neho 4 kW.
To fázové napätie som samozrejme myslel ako napätie jednej fázy motora - Uf.Zdenek Valter píše: ↑22. 9. 2020, 10:24Ale jak si na to přišel?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fázové a sdružené napětí je přeci stále stejné, jen cívku vinutí zapojuješ buď na sdružené (D - trojůhelník 400V) nebo na fázové (Y - hvězda 230V)