elbarto píše: ↑10. 5. 2021, 9:24
McCulloch pod křídly Husqvarny mi přijde jako Skil pod křídky Bosche. Nikdy nepochopím smysl podobné ostudy,
Kapitalismus. Levnější značka supluje kvalitní (prostě akcionaří). Ono by se to dokonce děla myslím na stejné lince. Společná servisní siť atd.
Stačí porovnat
Mc 340 vs Husky 240
https://www.google.com/search?q=mc+cull ... hGDj3Gl3MM
https://www.google.com/search?q=husqvar ... _Ebf_c0xdM
Plastové díly drobné desingové rozdíly, ale rozmístění prvku shodne. Vnitřnky bez tak totožné.
Jinak karburátory do pil děla Walbro, skoro do všech, plus je kopíruji dvě čínské fabriky. Jinak carbec z Cullocha je stejný jako v MS 240 nebo MS 250 (teď přesně nevím z hlavy) od Stihlu.
elbarto píše: ↑10. 5. 2021, 9:24
Koupím li si podobné nářadí a nedejbože pracujuju s ním, tak musím počitat, že po záruce ho čeká vyhození. Slitiny i broušené díky jsou z máslíčka, proto stojařská pravidla nefungují. Funguje pouze zaruka, občas i 5 roků a potom popelnice
Zařízení vydrží záruku, u pily ideálně 5 let (nových miň) je sen marketáku a servisáku.
Kdybych byl lékárník, lékař tak kupím novou. Ale jako konstruktér nemohu říct nejde olej na pile -> koupím novou. Podívám se proč, asi nejde čerpadlo (ostatní možnosti se vyloučily). Výměna čerpadle dle videa na youtube 20min (demontáž spojky a dvou šroubu), čerpadlo 200,- . Tady o rentabilitě není třeba uvažovat. To že jsem urval zavit na klikovce, moje chyba, zbrklost. Ale když už to rozeberu, což je otázka dvaceti šroubu a asi půl hodiny. Zjistím, že nikde nejsou žádné rýhy na funkčních plochách, žádné trhliny, viditelné poškození, ložiska nedrhnou, nejsou rozsýpaná, gumy nejsou styřelé, hadičky jako nové. Tak nevidím důvod to nedat dohromady po koupě kliky..
Neřešit problém, proč dány stroj nejde. Vidím jako mrhání financi danových poplatníku, protože mi to umožnilo vystudovat 9 let na technice. Nejde to. Proč . Já nevím….
soustružník píše: ↑10. 5. 2021, 11:13
Možná, že s dobrým epoxidem by ještě fungovaly i drážky na obrázcích, musel by být ale v pořádku kužel, což nevypadá.
Kužel na setrvačníku je KO, na klikovce je v pohodě z druhé strany vůči drážce. Epoxidové lepidlo mám. Mohu pouvažovat.
Kdyby to byla V8, tak ano klika z ušhlechtěné oceli. Ale tady je to takový motorek a každa ocel má nějakou minimalní pevnost, tvrdost atd.
stanik84 píše: ↑11. 5. 2021, 8:33
Ale na pokusy jako Permoník fakt nemám čas a peníze...
Nebýt lockdownu, tak asi nemám čas. Ale zavřené bazény, sportoviště, hospody, žádné školení JSDH, akce, koncerty, cesty maximálně po katastru, najednou je času.
milan.83 píše: ↑11. 5. 2021, 8:11
To je jako ze špatného vtipu a už u druhého průšvihu ti mělo být jasné, že to nedopadne dobře. Vždyť ta oprava musela vyjít skoro na stejné peníze, jako by stála nová pila
Já to vidím tak, že jsi udělal pár chyb - drážky příliš hluboké a možná trochu volné. To pero tam mělo vůli a pak vylámalo setrvák. Vůle se zvětšily ještě víc a pero vylámalo i klikovku. Možná jim to chvíli v servisu běželo a tím se to... Chci být slušný, tak to nenapíšu.
Neřešit, pilu vyhodit a radši se s tím zážitkem moc nechlubit
ND - vyšly na cca 2000,-. Jestli počitát i práci (asi 20-30h) je diskutabilní. Teď by to vyšlo šul nul.
Původně ND vyšly na 1100,- pila složena, vyčitěna a stačilo rozchodit. A zda nastava období kdy se oprava "vyplatila" a pozvolna přechází do stavu, tak tolik roboty to bylo, teď už by mělo jít, stačí jen seřidit,
Drážky byly na těsno.
Tak já tím chlubit nechci. Ale kdybych dál jen detail drážek, tak postupnou diskuzi dostatnu, tam kde jsem.