toroid 3fáze
Invertor - svářečka má svařovací napětí zhruba 20-30V a chová se jako měkký zdroj napětí. Jinak by nenahodil oblouk.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22917
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nekde jsem cetl ze ty lepsi maji az 80V
coz podstatne zlepsuje vlastnosti pri svazovani
s tou mekosti prave nevim jak na tom je a jak moc je to na skodu pripadne jak to eliminovat v konecne fazi nabijeni
mozna by to slo poresit prave zminovanou upravou
rozhodne by to do toho auta nebo kam to je bylo vhodnejsi
dalo by se to zabudovat primo do nej a kombinovat 230/400V pripojeni coz pri 150kg zdroji z vysokozdvihu moc nejde
coz podstatne zlepsuje vlastnosti pri svazovani
s tou mekosti prave nevim jak na tom je a jak moc je to na skodu pripadne jak to eliminovat v konecne fazi nabijeni
mozna by to slo poresit prave zminovanou upravou
rozhodne by to do toho auta nebo kam to je bylo vhodnejsi
dalo by se to zabudovat primo do nej a kombinovat 230/400V pripojeni coz pri 150kg zdroji z vysokozdvihu moc nejde
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Zrovna v pátek mě přišel do ruky dokument řešící jednotnou "evropskou" zásuvku k nabíjení elektromobilů. Sice jsem to moc nezkoumal, ale byla tam 1f a 3f varianta a nějaká 7 kolíková kombinace obojího. Pokud to nebude interní dokument, tak to sem dám.
Svářečka by měla být tvrdý zdroj, ostatně na svářecím fóru je nejedno vlánko o startech auta správně nastavenou svářečkou 

Jsem jednoprocentní a jsem na to hrdý! | http://89.111.97.62/
svářečka MAG ("COčko") musí být velmi tvrdý zdroj napětí, za provozu dle proudu cca 15-25V, naprázdno o něco víc
svářečka MMA ("elektroda") musí být měkký zdroj, napětí za provozu +- stejně jako COčko, naprázdno klidně i 90-100V, měkká charakteristka je nutná pro zapálení a snadné udržování oblouku
běžný invertor pro svařování elektrodou se chová stejně, jako nabíječku nebo startovací zdroj (pokud se nedá do této funkce přepnout) bych ho nezkoušel
svářečka MMA ("elektroda") musí být měkký zdroj, napětí za provozu +- stejně jako COčko, naprázdno klidně i 90-100V, měkká charakteristka je nutná pro zapálení a snadné udržování oblouku
běžný invertor pro svařování elektrodou se chová stejně, jako nabíječku nebo startovací zdroj (pokud se nedá do této funkce přepnout) bych ho nezkoušel
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Se svářením nemám zkušenosti, jen jsem si na to při čtení vlákna vzpomněl.
Jsem jednoprocentní a jsem na to hrdý! | http://89.111.97.62/
Vlastním invertor Berlan WIG180, kupoval jsem na aukru za pár šestek, na svařování jsem ještě nic lepšího za rozumnou cenu v ruce neměl.
Parametry
Hmotnost 10.5 kg
Model: Berlan WIG180
Síťové zapojení: 230 V / 50 Hz
Jmenovitý výkon při 60% ED: 1,4 kVA
Pojistka: 16 A
Druh krytí: IP21
Jmenovitý výkon: 3,7 kVA kVA
Napětí naprázdno: 56 V
Proudový rozsah DC: 20 – 180 A
Rozměry: 371 x 155 x 295 mm
100% zatížení až do 140A 60% zatížení zdroje od 140-180A
Pro použití na nabíjení by bylo nutno pořídit na požadovaných 200A asi dva kusy těchto invertorů a nechat odpojit jejich elektroniku. Pokud je invertor pod trvalým zatížením (přilepená elektroda) elektronika zdroj odpojí asi do 30s. Slouží jako ochrana zdroje proti přetížení a zároveň i pro snadnější odloupnutí přilepené elektrody. Invertor je aktivně chlazen ventilátorem, který je poměrně tichý.
Myslím, že tento invertor má takzvaný tvrdý zdroj, pro zapálení oblouku používá elektroniku, která krátkodobě zvýší napětí. Osobně se mi tímto invertorem oblouk chytá velmi pěkně, mnohem lépe než-li starým trafem na 380V kde je napětí naprázdno kolem 72V, ale to je asi dáno rozdílem mezi AC a DC svařovacím proudem.
Parametry
Hmotnost 10.5 kg
Model: Berlan WIG180
Síťové zapojení: 230 V / 50 Hz
Jmenovitý výkon při 60% ED: 1,4 kVA
Pojistka: 16 A
Druh krytí: IP21
Jmenovitý výkon: 3,7 kVA kVA
Napětí naprázdno: 56 V
Proudový rozsah DC: 20 – 180 A
Rozměry: 371 x 155 x 295 mm
100% zatížení až do 140A 60% zatížení zdroje od 140-180A
Pro použití na nabíjení by bylo nutno pořídit na požadovaných 200A asi dva kusy těchto invertorů a nechat odpojit jejich elektroniku. Pokud je invertor pod trvalým zatížením (přilepená elektroda) elektronika zdroj odpojí asi do 30s. Slouží jako ochrana zdroje proti přetížení a zároveň i pro snadnější odloupnutí přilepené elektrody. Invertor je aktivně chlazen ventilátorem, který je poměrně tichý.
Myslím, že tento invertor má takzvaný tvrdý zdroj, pro zapálení oblouku používá elektroniku, která krátkodobě zvýší napětí. Osobně se mi tímto invertorem oblouk chytá velmi pěkně, mnohem lépe než-li starým trafem na 380V kde je napětí naprázdno kolem 72V, ale to je asi dáno rozdílem mezi AC a DC svařovacím proudem.
U spínaného zdroje ( a speciálně u svařovacího "inventoru") je dána tvrdost/měkkost zdroje z větší části způsobem regulace, v případě chytré svářečky softwarem. Pak se samozřejmě dají s charakteristikami dělat kouzla vč. aut. vypnutí při přilepené elektrodě, hotstartů, studených startů atd.......
Všechny tyto pro svařování tak příjemné vychytávky jsou ale NEVHODNÉ pří použití jako zdroj nebo nabíječka. Představ si, co se stane s elektronikou auta třeba v případě že to zapojíš jako nabíječku na aku zapojený v autě a někde mezi svorkami nabíječka-aku-auto bude nějaký vakl a svářečka se bude nějakými 90 V snažit znova zapálit podle jejího názoru zhaslý oblouk.....
O WIG (TIG) svářečce vybavené vysonapěťovým vysokofrekvenčním zapalováním nemluvě...
Principiálně samozřejmě je možné použít spínaný zdroj (invertor) i jako zdroj napájení, musí mít ale k tomu přizpůsobenou regulaci.
Všechny tyto pro svařování tak příjemné vychytávky jsou ale NEVHODNÉ pří použití jako zdroj nebo nabíječka. Představ si, co se stane s elektronikou auta třeba v případě že to zapojíš jako nabíječku na aku zapojený v autě a někde mezi svorkami nabíječka-aku-auto bude nějaký vakl a svářečka se bude nějakými 90 V snažit znova zapálit podle jejího názoru zhaslý oblouk.....
O WIG (TIG) svářečce vybavené vysonapěťovým vysokofrekvenčním zapalováním nemluvě...
Principiálně samozřejmě je možné použít spínaný zdroj (invertor) i jako zdroj napájení, musí mít ale k tomu přizpůsobenou regulaci.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
takže trochu počtů:
jednalo by se o 3 toroidní trafa,popř. jedno 3 fázové na EI sloupku.
primár buď na 400 V zapojit do trojuhelníka
nebo na 230V do hvězdy
potřebný činný výkon je 65v*200A tj.13kW
Výkonové zatížení trafa Pstř=1.1*13 15kW
protože chceš tahat ss proud tak se rovnoměrně rozdělí zátěž na každou fázi,
tj. 15kW/3 =5kW ss výkonu na fázi
zdánlivý vákon na fázi cca 6kVA
napětí pro 6 pulzní usměrnění je Uss=1.35*Ustř.
tj 65V/1.35 =48V
převodní poměr 400/48= 8
Výhody: jednoduchý,trvalá konstrukce
rovnoměrné zatížení fází
minimum harmonických(rušení)
Nevýhody: těžká kráva (co mám na bodovku 1.5KW =20kg)
zádná rergulace,řízení
problém se zapnutím,dá se vyrešit sofstartem
pro představu
http://www.gamasvar.cz/1909-pridavne-za ... -25/?run=0" onclick="window.open(this.href);return false;
vstup 1*400V výstup 1*230 25A 12Kg
Spínaný zdroj 1fáz. přetížení fáze (240/65=3.6 200A/3.6=54A)
vysoké procento harmonických,problém se startem a životností
součástek(kondenzátorů)
možná použít na třífáz ale zas cena?
jednalo by se o 3 toroidní trafa,popř. jedno 3 fázové na EI sloupku.
primár buď na 400 V zapojit do trojuhelníka
nebo na 230V do hvězdy
potřebný činný výkon je 65v*200A tj.13kW
Výkonové zatížení trafa Pstř=1.1*13 15kW
protože chceš tahat ss proud tak se rovnoměrně rozdělí zátěž na každou fázi,
tj. 15kW/3 =5kW ss výkonu na fázi
zdánlivý vákon na fázi cca 6kVA
napětí pro 6 pulzní usměrnění je Uss=1.35*Ustř.
tj 65V/1.35 =48V
převodní poměr 400/48= 8
Výhody: jednoduchý,trvalá konstrukce
rovnoměrné zatížení fází
minimum harmonických(rušení)
Nevýhody: těžká kráva (co mám na bodovku 1.5KW =20kg)
zádná rergulace,řízení
problém se zapnutím,dá se vyrešit sofstartem
pro představu
http://www.gamasvar.cz/1909-pridavne-za ... -25/?run=0" onclick="window.open(this.href);return false;
vstup 1*400V výstup 1*230 25A 12Kg
Spínaný zdroj 1fáz. přetížení fáze (240/65=3.6 200A/3.6=54A)
vysoké procento harmonických,problém se startem a životností
součástek(kondenzátorů)
možná použít na třífáz ale zas cena?
jen pro představu
http://www.elsim.cz/trojfazove.php" onclick="window.open(this.href);return false;
to už fak najík na bazoši kaput CO svářečku a trafo kuchnout
http://www.elsim.cz/trojfazove.php" onclick="window.open(this.href);return false;
to už fak najík na bazoši kaput CO svářečku a trafo kuchnout