sv 18
josef: zaškrabaných SV18 jsem už pár potkal, takže nic vzácného to určitě není.
Broušení je jistě možné, ale cena za broušení+cena za 2x přepravu už je dost odrazující.
Dneska jsem do té své staré SV18 škrábnul a ohodnotil bych to takhle: Jemné zaškrabání není problém, ale staré prohoblované lože by to chtělo nejdřív nějakou brutálnější silou srovnat (nějaký přípravek a hrubé odbroušení?) Ono, když už to dělá soudky s rozdílem 0,35mm na průměru, tak na ruční škrabání je tam toho materiálu hodně.
Broušení je jistě možné, ale cena za broušení+cena za 2x přepravu už je dost odrazující.
Dneska jsem do té své staré SV18 škrábnul a ohodnotil bych to takhle: Jemné zaškrabání není problém, ale staré prohoblované lože by to chtělo nejdřív nějakou brutálnější silou srovnat (nějaký přípravek a hrubé odbroušení?) Ono, když už to dělá soudky s rozdílem 0,35mm na průměru, tak na ruční škrabání je tam toho materiálu hodně.
tobych mohl taky dat do lipniku na generalku jenze pakse clovek nedoplati a neni to takova sranda pokud mate tyhle masiny jen tak pro zabavu a nevydelavate tak je to co musite zaplatit o nicem takze radeji budu skrabat alespon me to netahne za lotrovinami
Tak ty zaškrabané lože se neškrabaly, když byly třeba 0,35 mm křivé, ale napřed se přehoblobaly, případně frézovaly a následně doškrabaly. Tak to dělali ti, co neměli možnost brousit. Bývaly (snad i jsou) hoblovky s vřetenovýma jednotkama místo velkých bruserk a brousilo se kotouči, hlavně hrníčky. Pokud se to nechalo řádně "vyběhat (někdo říká vyhonit)", tak byl povrch tak dobrý, že se škrabat nemuselo, pokud ovšem byla dobrá přímost a rovinost.
josef: jasný, u první SV18 jsem lože přefrézoval, ale teď už tu možnost nemám (to je ta co dělala soudky 0,35mm na cca 10cm délky). Proto by se hodilo nějaké hrubé srovnání .......třeba bruska na šikovně upnutém lineárním vedení? ..... prostě nějaká pomůcka pro srovnání před škrabáním. Odvážet to na velké stroje je finanční a logistický problém.
videl jsem nekde na guglu borec restauroval soustruh monarch tak ze zaskrabal vedeni pro konika na nej mel pripravek ktery jezdil po tom vedeni a
prihoblovaval hlavni vedeni ale porad musis zacit tim ze srovnas loze do roviny vodovahou 0,02 na m jenze jak se to dela kdyz mas krive loze
prihoblovaval hlavni vedeni ale porad musis zacit tim ze srovnas loze do roviny vodovahou 0,02 na m jenze jak se to dela kdyz mas krive loze
Taky jsem to tak udělal jen místo hoblování jsem brousil.Důležité je aby lože pro koně bylo delší než u suportu. Zaškrabávám tak že vycházím z toho že konce lože nejsou většinou opotřebované. První rovnou plochu potom obě šikmé a měřím pomocí váhy a měřícího mostu kterým se jezdí po loži, váha napříč lože.
Kapsičky pro mazivo jsou u loží nežádoucí, pod stěrači vždy něco zůstane (bordel). Mazací kapsičky mají být na suportu, tam se i maže. Proto se doškrabává suport. To by mělo platit pro všechny otevřené (nekrytované) ložata.
Hobľovalo sa a potom sa škrabalo.
Doručujem zhoď všetko dole, potom zhoď lože z nôh nalož to na vozík a odvez to na brúsenie, pri renovácii lóži musíš robiť všetko: začína sa koníkom pinola a hlavne kužeľ ten musíš dať obrúsiť /vždy keď tam narazíš trn ti to ukáže inak / potom spodnú platňu ta je vždy zodraná.
Po zhodení všetkého dolu ustavis samotne lôžko na zem na pevne nohy /keď dáš nohy preč zistíš že zospodu sú diery na štelovacie skrutky /vyvážiš čo najpresnejšie, lôžko sa vyväzuje tam kde je vretenik tam je netknute a rovne. Začína sa zadnou rovnou plochou zoberes mikrometer a zmeras hrúbku suportu. Prečo práve tou? lebo je to jediná plocha ktorá sa dá spraviť presne más sa o čo opret a to je spodná plocha, potom zoberes previtko a škrabeš, keď je hotová spravíš si pravítko ktoré vyvážiš podľa hotovej zadnej plochy a výšky prizmatickeho vedenia /tej hornej plôšky na prvom vedení dáš vodováhu a vyvážiš pravítko na rovnakú presnosť ako más lože skontroluješ to indikátorom zase o spodnú plochu prizmatickeho vedenia, keď je vyvážené a indikátor ukazuje rozdiel 0,02 môžeš začať škrabať na pravítko si dáš indikátor a zistíš ako más krivé prizmaticke vedenie zoberieš tuširovacie pravítko a hurá do zblbnutia....a potom už len domeriavas. Priebežné musíš kontrolovať vyváženie celého lôžka keď po mesiaci skončíš z timto tak si premeriaš vodiace plochy koníka a keď si krivé tak hurá do škrabania.....keď skončíš tak potom ešte suport /spodok/...atd, v polke tejto procedury som to vzdal a odviezol do Trensu na brúsenie za dva dni som si prišiel pre to vyblval som 25000 Sk /písal sa rok 2000/ a spokojný som išiel domou....
Keď to odvezes na brúsenie tak to majú za 8 h hotové potom len zaškrabeš a zložíš
Doručujem zhoď všetko dole, potom zhoď lože z nôh nalož to na vozík a odvez to na brúsenie, pri renovácii lóži musíš robiť všetko: začína sa koníkom pinola a hlavne kužeľ ten musíš dať obrúsiť /vždy keď tam narazíš trn ti to ukáže inak / potom spodnú platňu ta je vždy zodraná.
Po zhodení všetkého dolu ustavis samotne lôžko na zem na pevne nohy /keď dáš nohy preč zistíš že zospodu sú diery na štelovacie skrutky /vyvážiš čo najpresnejšie, lôžko sa vyväzuje tam kde je vretenik tam je netknute a rovne. Začína sa zadnou rovnou plochou zoberes mikrometer a zmeras hrúbku suportu. Prečo práve tou? lebo je to jediná plocha ktorá sa dá spraviť presne más sa o čo opret a to je spodná plocha, potom zoberes previtko a škrabeš, keď je hotová spravíš si pravítko ktoré vyvážiš podľa hotovej zadnej plochy a výšky prizmatickeho vedenia /tej hornej plôšky na prvom vedení dáš vodováhu a vyvážiš pravítko na rovnakú presnosť ako más lože skontroluješ to indikátorom zase o spodnú plochu prizmatickeho vedenia, keď je vyvážené a indikátor ukazuje rozdiel 0,02 môžeš začať škrabať na pravítko si dáš indikátor a zistíš ako más krivé prizmaticke vedenie zoberieš tuširovacie pravítko a hurá do zblbnutia....a potom už len domeriavas. Priebežné musíš kontrolovať vyváženie celého lôžka keď po mesiaci skončíš z timto tak si premeriaš vodiace plochy koníka a keď si krivé tak hurá do škrabania.....keď skončíš tak potom ešte suport /spodok/...atd, v polke tejto procedury som to vzdal a odviezol do Trensu na brúsenie za dva dni som si prišiel pre to vyblval som 25000 Sk /písal sa rok 2000/ a spokojný som išiel domou....
Keď to odvezes na brúsenie tak to majú za 8 h hotové potom len zaškrabeš a zložíš
broušení lože za 25000SK? To pokládám za zcela nepřijatelnou cenu. Na druhou stranu, to zaškrabávání bude tak velká pakárna, že to broušení za úvahu opravdu stojí. Poradí někdo, kde a za kolik se dá nechat přebrousit lože SV18/750?
golansk: aha, to už je jiná cena. Já bych se zatím spokojil jenom s přebroušením lože.
Já jsem si nechával soustruh generálkovat v M-MOOS Lipník nad Bečvou, takže tam se zkusit zeptat, za kolik by přebrousili lože.QNX píše:broušení lože za 25000SK? To pokládám za zcela nepřijatelnou cenu. Na druhou stranu, to zaškrabávání bude tak velká pakárna, že to broušení za úvahu opravdu stojí. Poradí někdo, kde a za kolik se dá nechat přebrousit lože SV18/750?
V tom TRENSu to vychází vždy nejlépe, bo se tím tam živí a mají přípravky a spoustu ND v regálech.
Přebroušení lože a křížového suportu jinde vychází tak od 12ti hodin výše, podle toho, kolik je to vyšoupané.
Cenu za hodinu počítej tak okolo 1500,- až 1800,- Kč. Někdy tyto ložata brousíme. Na brusku s pojezdem 10 m je to ale pidikus.
Přebroušení lože a křížového suportu jinde vychází tak od 12ti hodin výše, podle toho, kolik je to vyšoupané.
Cenu za hodinu počítej tak okolo 1500,- až 1800,- Kč. Někdy tyto ložata brousíme. Na brusku s pojezdem 10 m je to ale pidikus.