Francotirador píše:magi píše:...šrouby rozhodně zůstanou staré a utáhnu to momenťákem podle starého postupu...
A píšou v tom návodu také, jak a čím mají být závity šroubů ošetřené (čištěné, mazané atd.) aby platily předepsané momenty?
Nebo se tohle u spalovacích motorů řeší tak maximálně ve fabrice.
Tohle neřeší snad žádný mechanik, aspoň co znám.
X krát jsem dělal hlavy na 150kW Tedomu (liaz), na zetoru i na svém autě a nikdy jsme to neřešili.
Liazku si pamatuju že se dotahuje na 4kola a poslední kolo na 350Nm. Šrouby se dávaly dycky původní a závity se mázly grafitkou nebo mědí.
Takto vypadal motor KJ Tedom 150kW při sundání hlav před 14ti dny - viz. foto.
Při zjišťování problému proč netočí startér jsem vytočil svíčky, nasadil na kliku ráčnu, pootočil a v tu chvíli jsem byl mokrý od hlavy až k patě

Voda byla úplně ve všech válech.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.