Bambulab
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
.. a až si koupíš za 2tis eček, tak tě to skutečně začne bavit

Ponekud mne mate, ze na webech (i bambulab.com) je pro A1 mini uveden ABS, ASA jako nedoporuceny/nevhodny nebo Not Recommended.
Web bambu:
PLA, PETG, TPU, PVA: Ideal
ABS, ASA, PC, PA, PET, Carbon/Glass Fiber Reinforced Polymer: Not Recommended
Pritom ABS/ASA je jediny z beznych materialu (tedy podle mne

Protoze nektere vyrobky (pro mne) je lepsi tisknout po castech a slepit nez slozite resit podpery a pod ...
Ale ja si tisknu jen technicke veci, zadne figurky a pod.
Vsichni kopiruji stejnou chybu, nebo fakt ABS/ASA ne?
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
moznym problemem je ze bed da max. 80°C
mel jsem strach ze se to na te podlozce neudrzi, ale v pohode.
toto je normalni ABS Mladec
(pro jistotu to tisknu s 5mm brimem, jde krasne oddelit, u technickych modelu mne to nevadi) kzadopadne tisknout primarne kvanta ABS, tak uzavrena je jasna volba.
mel jsem strach ze se to na te podlozce neudrzi, ale v pohode.
toto je normalni ABS Mladec
(pro jistotu to tisknu s 5mm brimem, jde krasne oddelit, u technickych modelu mne to nevadi) kzadopadne tisknout primarne kvanta ABS, tak uzavrena je jasna volba.
Ale neuzavrenych je spousta, a ABS neomezuji.
Je fakt, ze muj Prusa MK3S+ zacal nekroutit vetsi ABS az pote, co jsem si ho kompletne zakapotoval.
Bud je bambu skutecne akuratni

Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Kdyby někdo řešil axiální vůle bedu X1C/P1S/P1P a následnou výměnu trapezových matic tak mužu napsat návod, možná sem hledal ve Wiki špatně ale ohledně matic sem nic nenašel, ostatně ani jako náhradní díl je Bambu nedodává
nicméně, koupil sem P1P s 3tisícema hodin
pravá matice vůle 1,2 mm.....ostatní do 2 desetin. K tomu trapezový šroub měl axiální vuli v ložisku, kvuli posunití řemenice....byla utažená a navrchu natavená záslepka(špatné seřízení z výroby?)
matice obyčejná Tr8x8 čtyřchodá závit M3
proces to je celkem jednoduchej kromě rozebrání uplně celé tiskárny a následnému seřízení.....a je tam pár vecí které je potřeba dodržet...třeba jako mít bed přišroubovaný původníma šroubama u červenejch šipek k šasi při nasazování řemenu a poté doladění podložky
tiskárna před opravou tiskla jako má bambulabka tisknout, nicméně byla nejhlučnější a sem tam přišla nečekaná rezonance a na seřizovacích kolečkách bedu bylo vidět že je někdo musel postupně na tu vuli nastavovat
nicméně, koupil sem P1P s 3tisícema hodin
pravá matice vůle 1,2 mm.....ostatní do 2 desetin. K tomu trapezový šroub měl axiální vuli v ložisku, kvuli posunití řemenice....byla utažená a navrchu natavená záslepka(špatné seřízení z výroby?)
matice obyčejná Tr8x8 čtyřchodá závit M3
proces to je celkem jednoduchej kromě rozebrání uplně celé tiskárny a následnému seřízení.....a je tam pár vecí které je potřeba dodržet...třeba jako mít bed přišroubovaný původníma šroubama u červenejch šipek k šasi při nasazování řemenu a poté doladění podložky
tiskárna před opravou tiskla jako má bambulabka tisknout, nicméně byla nejhlučnější a sem tam přišla nečekaná rezonance a na seřizovacích kolečkách bedu bylo vidět že je někdo musel postupně na tu vuli nastavovat
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Možná ponesu dříví do lesa. Míval jsem problém, že při tisku dílů tvaru krabice nebo díry postavené vertikálně byla vertikální stěna nehezká v místech, kde se přecházelo ze dna na stěnu. Vyřešil jsem to takto. Ve sliceru jsem v místech, kde byla změna (tj. např. přechod dna na stěnu krabice), vložil modifikátor, kterému jsem sdělil, že se má tisknout pomaleji (zvolil jsem polovinu běžné rychlosti). A problém byl vyřešen. Výsledný výtisk je mnohem lepší. Hodí se to i na vertikálně tištěné otvory (začátky a konce).
nápad dobrý nicméně není moc univerzální....na každý model tohle platit nebude......problém je to samozřejmě známej a jasně danej časem tisku spodních vrstev a pak slabejch šlupek vnější stěny kde má materiál jinou teplotu......eliminovat se to dá hlavně už při návrhu součástky kde nebude slabá stěna a ostré vnitřní rohy......tlusté dno, slabá stěna, ostré rohy tam je jistota a pokud se do toho ještě vloží boční chlazení dílu tak ta hrana je fakt krutá...lepší je přemejšlet v Cadu než zachranovat ve slicerumiv píše: ↑19. 12. 2024, 8:38 Možná ponesu dříví do lesa. Míval jsem problém, že při tisku dílů tvaru krabice nebo díry postavené vertikálně byla vertikální stěna nehezká v místech, kde se přecházelo ze dna na stěnu. Vyřešil jsem to takto. Ve sliceru jsem v místech, kde byla změna (tj. např. přechod dna na stěnu krabice), vložil modifikátor, kterému jsem sdělil, že se má tisknout pomaleji (zvolil jsem polovinu běžné rychlosti). A problém byl vyřešen. Výsledný výtisk je mnohem lepší. Hodí se to i na vertikálně tištěné otvory (začátky a konce).

co se ale touhle modifikací řeší je když materiál má díky jiné teplotě jinou lesklost nebo matnost....tam se změnou rychlosti právě v těhle kritickejch místech dá docílit jednotného vzhledu...je to ale o hodně velkém testování nějakého prototypu kde se pak jede seriovka.....protože napoprvé se netrefíš
tisknul sem takhle 50 kusu hranatejch kasiček kde byl přechod a jiný vzhled.....ten vzhled sem vyřešil změnou rychlosti...ale schod tam byl pořád vidět...takže sem donutil zákaznika změnit návrh protože sem prostě tisky s tou hranou odmítl tisknout
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Zkusím zdokumentovat fotkou To řešení tohoto problému univerzální je. jde totiž o oblast, kdy je velká derivace průtoku materiálu. Typicky nula/nenula.Modros píše: ↑19. 12. 2024, 9:10
nápad dobrý nicméně není moc univerzální....na každý model tohle platit nebude......problém je to samozřejmě známej a jasně danej časem tisku spodních vrstev a pak slabejch šlupek vnější stěny kde má materiál jinou teplotu......eliminovat se to dá hlavně už při návrhu součástky kde nebude slabá stěna a ostré vnitřní rohy......tlusté dno, slabá stěna, ostré rohy tam je jistota a pokud se do toho ještě vloží boční chlazení dílu tak ta hrana je fakt krutá...lepší je přemejšlet v Cadu než zachranovat ve sliceru![]()
Viz ohromná změna kvality povrchu viditelná na přiloženém foto. Nemám bohužel foto porovnání v tisku děr ve svisle postavené stěně, ale je také markantní.
V cadu samozřejmě přemýšlím vždy. Ale zatím to byly často kompromisy, které se mi nelíbily. Co možná nejméně podpor, čelní plocha dole kvůli hezkému povrchu atd.
Postup, který jsem popsal, značně zlepšil výsledek. Pokud to někomu pomůže, bude to jen dobře.
ne tak to mluvíme každý o uplně jiném problému....já řeším jedinou hranu v tisku přesně na hranici přechodu dna a stěny....to na tvé fotce sem u svých tisků nikdy nepozoroval...tam musí bejt něco hodně špatně
ani tisk v levo neni v poho.......ten material to nedává...
mam seznam materiálů co nesměj přijít do tiskárny.....z těch materiálů padaj přesně tyhle tisky jak za dob podepřenýho endera koštětem.....mužeš mit sebelepší tiskárnu ale 90 procent uspěchu je kvalitní suchej matroš
ani tisk v levo neni v poho.......ten material to nedává...
mam seznam materiálů co nesměj přijít do tiskárny.....z těch materiálů padaj přesně tyhle tisky jak za dob podepřenýho endera koštětem.....mužeš mit sebelepší tiskárnu ale 90 procent uspěchu je kvalitní suchej matroš
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Prosím, co je na tom tisku vlevo špatně? Já to nevidím. Opravdu mne zajímá tvé pozorování. Díky.
P.S.
Je pravda, že vlhkost může být problém, bývám líný ten filament pořádně vysušit. Ale ten přechod dno-stěna jsem viděl vždy.
přesně takhle se chovaj materialy starších generací, gembird atd které fungovali v nižších rychlostech...a hlavně akceleracích a hlavně navlhlé matroše
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR