To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Dopravní letadlo má klouzavost někde kolem 1:15. Takže z 10km má akční rádius nějakých 100-150km. To v hustě oletišťované Evropě by možná dal i v případě výpadku druhého motoru.
Já už si to moc nepamatuju, ale mám pocit, že s tím motorem měli problémy už i dřív. Takže se asi dalo celkem předpokládat, že je to spíš kusová a nikoli systémová závada.
Nicméně já to neobhajuji. U letadla je to asi trochu jiný problém jež u vlaku. Hlavně proto, že vlak se dá kdykoli zastavit, kdyby se ukázal problém. Letadlo těžko. Navíc ten vlak čekala cesta o srandovní délce 1.5 km.
Já už si to moc nepamatuju, ale mám pocit, že s tím motorem měli problémy už i dřív. Takže se asi dalo celkem předpokládat, že je to spíš kusová a nikoli systémová závada.
Nicméně já to neobhajuji. U letadla je to asi trochu jiný problém jež u vlaku. Hlavně proto, že vlak se dá kdykoli zastavit, kdyby se ukázal problém. Letadlo těžko. Navíc ten vlak čekala cesta o srandovní délce 1.5 km.
-
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Myslím, že to je marný, naprosto marný.Modros píše: ↑18. 4. 2022, 10:27kdo na místě posoudí že nevznikla nějaká životohrožující závada? Každý vlak po nehodě musí projít kontrolou si myslím.....to je jako by si řekl že se stukli letadla ale sou jen poškrábaný......Mex píše: ↑18. 4. 2022, 10:11 Mě spíš zaujalo, jaké kolem toho dělali manévry. Náhradní vlak, evakuace cestujících atd.
Přitom je trochu škráblá mašina, uražená stupačka, a trochu načechraný zadek bagru.
Nikomu se nic nestalo.
Tak mohli udělat pár fotek aby bylo jasné kdo kde stál, a vlak mohl i s lidma odjet do stanice (i když pro sichr třeba pomalu).
Že se z každé drobnosti musí udělat super-mimořádná událost.
takže neni to nic co by mělo někoho udivovat že se odstaví vlak co sejmul bagr
autobus po nehodě taky neodváží cestující ale lidi přesedaj
uražená stupačka přesekla vzduchovou hadici a neovladatelný vlak plný cestující vykolejil na nádraží, pětset mrtvejch a první kdo řeve je MEX....jak je možné že ten vlak po nehodě někdo pustil do provozu....prober se
Vlak prostě neplánovaně narazí do kusu (asi) ocelolitiny nebo možná betonu, nebo možná plastbetonu - která je součástí předmětu vážícího tuny, (spíš desítky tun), až se v tom závaží udělá šlic, celkem neuvěřitelných

--------------------
"Sice sem to ani pořádně neviděl, ale vo co de? Pohoda klídek tabáček, jedeme dál".......

To nevymyslíš, to hlava nebere.
Naposledy upravil(a) Sancho Panza dne 19. 4. 2022, 5:17, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1043
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Je to různé - kdysi to skutečně bývala klasická šedivka, nebo vyjímečně tvárná - aktuálně to je ale lecos - jak ocelolitina, tak i plechařina vyplněná betonem, tak i odlitek dolitý (vyplněný) betonem.Modros píše: ↑18. 4. 2022, 9:59to je plechovka naplněná betonemMr. MR píše: ↑18. 4. 2022, 8:27 https://www.novinky.cz/krimi/clanek/val ... i-40394141
Zaujala mne ta poslední fotka. Vždycky jsem si myslel, že zadek/závaží bývá litina a ta že je křehká, nečekal bych takový zářez![]()
Protože kdysi to bylo akorát (pouze) protizávaží, a nikdo to moc neřešil, v současnosti to je často součástí toho, aby vozítko

Často to už taky je i součástí konstrukce stroje (tj. nejen čisté závaží).
Mysli na to, že nehoda na železnici není to samé, jako když se ťuknou v křižovatce dvě auta. Na železnici platí o dost jiná pravidla. Nestačí sepsat záznam o nehodě a frčí se dál. Než se vlak hne, musí přijet DI, stáhnout data z rychloměru (vyčte rychlost, jestli brzdil, houkal..). DI vše vyšetří na místě, provede se kontrola mašiny, jestli je schopná odjet, jak jsou na tom vozy, trať.. Než přijede DI, taky to nějakou chvíli trvá. Nechal bys několik hodin lidi sedět ve vlaku, než se tohle všechno udělá? Víš, co bys dostal jmen od lidí, kteří v tom seděli a jakou bys těm lidem dělal zbytečnou pakárnu?Mex píše: ↑18. 4. 2022, 10:11 Mě spíš zaujalo, jaké kolem toho dělali manévry. Náhradní vlak, evakuace cestujících atd.
Přitom je trochu škráblá mašina, uražená stupačka, a trochu načechraný zadek bagru.
Nikomu se nic nestalo.
Tak mohli udělat pár fotek aby bylo jasné kdo kde stál, a vlak mohl i s lidma odjet do stanice (i když pro sichr třeba pomalu).
Že se z každé drobnosti musí udělat super-mimořádná událost.
Na železnici hasiči fungují jiným způsobem. "Státní" hasiči tu fungují pouze jako přidržtašky těch drážních. Drážní hasiči mají úplně jiné pravomoci.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
No to je právě ten rigidní postup. Kdy se postupuje stejně v případě obrovského neštěstí i každého blbého drcnutí.
Právě proto by dispečer měl být člověk a ne stroj. Zkostnatělý rigidní postup dokáže řídit i ne moc chytrý počítač.
Žádné předpisy nikdy nedokáží postihnout celou šíři problémů, které můžou nastat. Proto by měla nastoupit biologická a nikoli technická inteligence.
Což je podle mě třeba problém samořiditelných aut. Předem nedefinovatelné situace zatím umí řešit biologický mozek mnohem líp.
Abych zopakoval fakta: stanice, kde by lidi mohli civilizovaně vystoupit, byla 1.5km daleko.
Tedy i při velmi pomalé bezpečné jízdě maximálně desítky minut.
Při incidentu se nikomu nic nestalo, ve vlaku ani v bagru.
Vnější stopy ukazují celkem jednoznačně kde a jak došlo ke kontaktu.
Vlak při incidentu jel zřejmě dost pomalu, protože stačil zabrzdit na velmi malé vzdálenosti, v podstatě na desítkách metrů.
Ale je mi to fuk. Nemám na tom žádný osobní ani jiný zájem. Beru to jako odlehčenou debatu ke kafi.
Je to ale takový malý příklad přístupu (resp. náklonnosti jednotlivých lidí k přístupu) typu ZOO a volná příroda.
Právě proto by dispečer měl být člověk a ne stroj. Zkostnatělý rigidní postup dokáže řídit i ne moc chytrý počítač.
Žádné předpisy nikdy nedokáží postihnout celou šíři problémů, které můžou nastat. Proto by měla nastoupit biologická a nikoli technická inteligence.
Což je podle mě třeba problém samořiditelných aut. Předem nedefinovatelné situace zatím umí řešit biologický mozek mnohem líp.
Abych zopakoval fakta: stanice, kde by lidi mohli civilizovaně vystoupit, byla 1.5km daleko.
Tedy i při velmi pomalé bezpečné jízdě maximálně desítky minut.
Při incidentu se nikomu nic nestalo, ve vlaku ani v bagru.
Vnější stopy ukazují celkem jednoznačně kde a jak došlo ke kontaktu.
Vlak při incidentu jel zřejmě dost pomalu, protože stačil zabrzdit na velmi malé vzdálenosti, v podstatě na desítkách metrů.
Ale je mi to fuk. Nemám na tom žádný osobní ani jiný zájem. Beru to jako odlehčenou debatu ke kafi.
Je to ale takový malý příklad přístupu (resp. náklonnosti jednotlivých lidí k přístupu) typu ZOO a volná příroda.
Mexi, zapominas na to, ze v pripade prusvihu jsou lidi ve stresu a rigidni postup nastaveny na nejhorsi mozny scenar je neco, ceho se mohou pridrzet a nepanikarit a neudelat dalsi maler, navic to zcela spravne omezuje moznosti jedincum nedostatecne znalym, ale o to vic sebevedomym. Nekdy domyslet dusledky neni snadne.Mex píše: ↑19. 4. 2022, 12:19 No to je právě ten rigidní postup. Kdy se postupuje stejně v případě obrovského neštěstí i každého blbého drcnutí.
Právě proto by dispečer měl být člověk a ne stroj. Zkostnatělý rigidní postup dokáže řídit i ne moc chytrý počítač.
Žádné předpisy nikdy nedokáží postihnout celou šíři problémů, které můžou nastat. Proto by měla nastoupit biologická a nikoli technická inteligence.
Což je podle mě třeba problém samořiditelných aut. Předem nedefinovatelné situace zatím umí řešit biologický mozek mnohem líp.
Abych zopakoval fakta: stanice, kde by lidi mohli civilizovaně vystoupit, byla 1.5km daleko.
Tedy i při velmi pomalé bezpečné jízdě maximálně desítky minut.
Při incidentu se nikomu nic nestalo, ve vlaku ani v bagru.
Vnější stopy ukazují celkem jednoznačně kde a jak došlo ke kontaktu.
Vlak při incidentu jel zřejmě dost pomalu, protože stačil zabrzdit na velmi malé vzdálenosti, v podstatě na desítkách metrů.
Ale je mi to fuk. Nemám na tom žádný osobní ani jiný zájem. Beru to jako odlehčenou debatu ke kafi.
Je to ale takový malý příklad přístupu (resp. náklonnosti jednotlivých lidí k přístupu) typu ZOO a volná příroda.
Vlak by asi dojel, ale bagr to dostal ramem vozidla a je tezky - loziska a cele vypruzeni dostalo bocni petelici, na kterou mozna je a mozna neni projektovane. Nikdo ji nezmeril, nikdo nevi. Zdanlive se nic nestalo kolejovemu svrsku, a pri pomale jizde by se asi nic nestalo, ale taky mohlo dojit k uvolneni nebo lomu kolejnice a nasledne by vlak vykolejil, to je vzdycky prusvih. Takze to, ze prelozili lidi, zkontrolovali a odtahli je podle meho spravne. Proste v pripade mimoradne udalosti v zeleznicni doprave se postupuje priposranym zpusobem a ma to staletou tradici a vyvoj. Mozna je to rigidni, ale uplne mi nevadi, ze je tu hodne veci podrizeno bezpecnosti. Odpada "ja to prehledl" "to nebylo videt" "nebyl cas" atp.
Nejsem nestranny, na draze jsem delal, je tam milion predpisu na vsechno a byla to tehdy neskutecne rigidni organizace. Ale 1 denni skoleni bezpecnosti prace, kde se probiraji jenom smrtaky za poslednich par let, kdy nekdo neco zanedbal, nebo porusil, bylo opravdu pusobive.
Jeste se vratim k tomuto:
To neni tak uplne pravda. Kazdy vagon ma svuj vzduchojem a brzdovy valec pripojeny pres rozvadec na prubezne potrubi. Pokud je v prubeznem potrubi tlak, naplni se pres rozvadec vzduchojem a vypusti vzduch z brzdoveho valce - odbrzdeno. Pokud tlak v prubeznem potrubi klesne, vzduch ze vzduchojemu se pusti do valce - zabrzdeno. Takze ano, pokud se roztrhne souprava, zabrzdi se. Potiz je v tom, ze to nevydrzi vecne - pres netesnosti tlak utece a casem se zase odbrzdi (da se udelat i manualne). Vic tady https://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/pneumatik.htmlA mimochodem kdyby ji to skutečně přeseklo, tak by byl vlak zabrzděný a neodjel by.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Možná by tě uvítali na ministerstvu dopravy, či GŘ ČD. Pak by se taky mohlo zavést, že při dopravní nehodě, kde na první pohled nedošlo k viditelnému poranění a účastníkem nehody by bylo auto patřící třetí osobě, že by se demokraticky usnesli, že Franta bydlí u další křižovatky, tak se přesuneme tam a dáme si kafe, než přijede policie k sepsání záznamu. Kdyby náhodou jedno z aut nebylo schpné jízdy, tak druhé jej odtáhne, aby to nezavazelo na křižovatce a mohlo se jezdit. Na tom přeci není prachžádmé rigorozityy. Zeptej se některého strojvedoucího, proč sebou vláčí takovou velkou tašku do mašiny, jestli má takovou svačinu. Budeš překvapen, co ti odpoví.
Neuvítali.
Tam bych nikdy nešel dělat.
Než dělat práci typu "nakrm opici a na nic nešahej, všechno je v příručce", tak to bych šel raději čistit hajzlíky na hlavní nádraží.
To rád přenechám jiným, kterým je tento styl práce blízký.
Dokonce i má žena, která je mnohem méně volnomyšlenkářská, s tím měla problémy.
Nějakou dobu dělala na sociálce. A i na ni byly ty zkostnatělé regule moc a šla dělat jinam dispečerku, kde může aspoň o ledačem rozhodovat.
Mex: pri spustani na spadovisku vyskocil jeden vagon, prisli tratovaci vsetko sa skontrolovalo na nic sa neprislo. Ale bol tam jeden clovek MEX co im poradil nech to spustia este raz, no vypadli 3 vozi, a pritom vsetko sa zdalo ok. Tolko k tvojmu pohladu, az tak vsetko ok nebolo, ale dobry radca sa nasiel, este ze to bolo za zlatych cias a par flasiek to spravilo, za demokracie by uz tam nerobil.
Ale to byl přece postup dle příručky: "... vsetko sa skontrolovalo na nic sa neprislo ...".atlan píše: ↑19. 4. 2022, 2:44 Mex: pri spustani na spadovisku vyskocil jeden vagon, prisli tratovaci vsetko sa skontrolovalo na nic sa neprislo. Ale bol tam jeden clovek MEX co im poradil nech to spustia este raz, no vypadli 3 vozi, a pritom vsetko sa zdalo ok. Tolko k tvojmu pohladu, az tak vsetko ok nebolo, ale dobry radca sa nasiel, este ze to bolo za zlatych cias a par flasiek to spravilo, za demokracie by uz tam nerobil.
Takže se nemohlo nic stát, protože podle příručky je to vždy dobře.
Mex tam určitě nebyl. Zvenku hlavy už mu sice toho moc nezůstalo, ale vevnitř ještě něco jo.
nerigidní != riskantní
Poznámka: téma už mě nebaví.
Nenapadlo mě, co se z mojeho nevinného dotazu vyvine
ale vzpomínám si, že na exkurzi v Dukovanské JE nám říkali, že operátoři na velín podstupují mj. psychotesty, které mají odhalit, zda mají kreativní myšlení. Vybíráni jsou ti, co ho nemají. Asi jsou s tím zkušenosti....

Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Za komárů se říkávalo, že jeden iniciativní blbec je horší než dva Pershingy.Mr. MR píše: ↑19. 4. 2022, 2:54 Nenapadlo mě, co se z mojeho nevinného dotazu vyvineale vzpomínám si, že na exkurzi v Dukovanské JE nám říkali, že operátoři na velín podstupují mj. psychotesty, které mají odhalit, zda mají kreativní myšlení. Vybíráni jsou ti, co ho nemají. Asi jsou s tím zkušenosti....
Doporučuju ti zjistit si, jak taky takové přistání může skončit - např. v jednom případu přistávací rychlost přes 400km/h (jestli si dobře pamatuju) a skoro všechny pneumatiky na podvozku propálené. 1:15 je uváděné maximum, reál je 1:10 - 1:15. A i při cestě mezi Prahou a Brnem si dovedu představit, že by to mohl být problém to někam posadit.Mex píše: ↑19. 4. 2022, 1:18 Dopravní letadlo má klouzavost někde kolem 1:15. Takže z 10km má akční rádius nějakých 100-150km. To v hustě oletišťované Evropě by možná dal i v případě výpadku druhého motoru.
Já už si to moc nepamatuju, ale mám pocit, že s tím motorem měli problémy už i dřív. Takže se asi dalo celkem předpokládat, že je to spíš kusová a nikoli systémová závada.
Nicméně já to neobhajuji. U letadla je to asi trochu jiný problém jež u vlaku. Hlavně proto, že vlak se dá kdykoli zastavit, kdyby se ukázal problém. Letadlo těžko. Navíc ten vlak čekala cesta o srandovní délce 1.5 km.
Jestli s motorem měli problém už dříve je úplně jedno. Prostě řešení je vysadil jeden motor - neteoretizovat a někde co nejdříve přistát.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Taky to nepíšeš moc přesně. Princip brzdění popsuješ samozřejmě správně. I ta teorie o vyčerpání brzdy je správná. Problém je v tom, že ten odkaz, který dáváš, má zhruba přes 20 let staré informace a tudíž není úplně aktuální. Zhruba od roku 2002 český výrobce DAKO vyrábí rozváděče CV1nDxx. Ty zaručují "nevyčerpatelnost" brzdy. Co je nevyčerpatelnost? Nevyčerpatelnost je to, že se pomocný vzduchojem na přírubě rozváděče neustále doplňuje z napájecího potrubí přes doplňovací ventil brzdového rozváděče. Pokud by vůz napájecí potrubí neměl, je doplňovací ventil zazátkovaný a k vyčerpání brzdy dojít může. Taková koncepce brzdy se ale u nových vozů snad už ani nesmí používat.prcek píše: ↑19. 4. 2022, 12:44
Jeste se vratim k tomuto:To neni tak uplne pravda. Kazdy vagon ma svuj vzduchojem a brzdovy valec pripojeny pres rozvadec na prubezne potrubi. Pokud je v prubeznem potrubi tlak, naplni se pres rozvadec vzduchojem a vypusti vzduch z brzdoveho valce - odbrzdeno. Pokud tlak v prubeznem potrubi klesne, vzduch ze vzduchojemu se pusti do valce - zabrzdeno. Takze ano, pokud se roztrhne souprava, zabrzdi se. Potiz je v tom, ze to nevydrzi vecne - pres netesnosti tlak utece a casem se zase odbrzdi (da se udelat i manualne). Vic tady https://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/pneumatik.htmlA mimochodem kdyby ji to skutečně přeseklo, tak by byl vlak zabrzděný a neodjel by.
Rozváděče ostatních výrobců mají nevyčerpatelnost též řešenu.
Sice brzdové rozváděče DAKO znám do posledního šroubku pouze 22 let, smontoval jsem jich pouze pár stovek, ve vývoji jsem jich vyzkoušel pouze pár desítek, ale troufám si tvrdit, že funkci rozváděče znám

předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2