výměna ložisek u krokáčů

PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

24. 5. 2010, 8:55

Informace, které jsem zatím zjistil - rotory jsou osazené magnety ale nejsou zmagnetované. Vloží se statoru ( mezera mezi statorem a rotorem činí 0,02 mm ) a celý smontovaný motor ( bez zapojeného vinutí ) se vloží do magnetizátoru a v něm se impulsem zmagnetuje rotor. Jestli se rotor může vyndat nebo ne, se liší druhem složení magnetu a mám slíbený materiál, kde je to specifikované. Obecné doporučení firmy MAE je rotory ze statoru nevyndávat.
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

24. 5. 2010, 1:15

Magnetizuje se přes statorové cívky? Přes ty tenoučké drátky? Podívejte se někdy na nějaký magnetizátor jak tlusté tam jsou dráty a co v nich teče za proudy.
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

24. 5. 2010, 2:15

Konce vinutí jsou volné, jak jsem psal, bez připojeného vinutí k čemukoliv. Magnetizační cívka u nás ( magnetuje motory do 12Nm ) váží cca 150 kg. Vloží se do ní celý motor a výbojem o napětí 2500V se magnet rotoru nastartuje a napolarizuje. O velikosti proudu se můžeme jen dohadovat.
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

24. 5. 2010, 3:32

Stejne tak se delaji alternatory.

RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

24. 5. 2010, 6:50

PetrNC: tak teď to vůbec nechápu. "Cívka magnetizátoru má 150kg a vloží se do ní celý motor" .......... jak se v jediné cívce mohou přes stator zmagnetizovat magnety co jsou uvnitř a ještě k tomu " na střídačku"? Když do jedné cívky vložím motor, tak ho určitě zmagnetizuju, ale udělám z něj pouze dvoupólovej magnet, ne?
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

24. 5. 2010, 7:06

Je to tak - celý smontovaný motor se do ní vloží a zmagnetuje. Prostě to tak funguje. Zjistím další podrobnosti.
beldy
Příspěvky: 43
Registrován: 15. 5. 2009, 10:37

24. 5. 2010, 8:55

QNX píše:PetrNC: tak teď to vůbec nechápu. "Cívka magnetizátoru má 150kg a vloží se do ní celý motor" .......... jak se v jediné cívce mohou přes stator zmagnetizovat magnety co jsou uvnitř a ještě k tomu " na střídačku"? Když do jedné cívky vložím motor, tak ho určitě zmagnetizuju, ale udělám z něj pouze dvoupólovej magnet, ne?
Pozor, KM nema magnety na "striedacku" , ale skutocne len dvojpolovy magnet. Je umiestneny uprostred medzi dvoma polovymi nastavcami na ktorych su drazky. Teda jedna zubatica je sever a druha je juh. Teda zmagnetovanie ako popisuje PetrNC je mozne...
Přílohy
step_motor_cutaway.jpg
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

24. 5. 2010, 9:06

To je přesně ono ! Těch sekcí a magnetů může být více. Sekce ještě můžou být vzájemně pootočeny pro jemnější krokování.
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

24. 5. 2010, 11:15

Aha, tak to jo. V případě AC-servomotorů by to už nešlo, tam je těch magnetů víc.
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

25. 5. 2010, 1:11

Dnes jsem navštívil výrobu KM a udělal nějaké fotky. Večer to sem hodím.
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

25. 5. 2010, 6:33

Zde jsou slíbená fota:
Přílohy
Detail na stator a rotor KM. Magnet je umítěn vždy v páru sekcí - to znamená ze čtyřech sencí jsou dva páry a mezi nimi je distanční podložka.
Detail na stator a rotor KM. Magnet je umítěn vždy v páru sekcí - to znamená ze čtyřech sencí jsou dva páry a mezi nimi je distanční podložka.
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

25. 5. 2010, 6:35

další ...
Přílohy
Zde je to vidět lépe - tři páry s magnety a mezi nimi distanční podložky.
Zde je to vidět lépe - tři páry s magnety a mezi nimi distanční podložky.
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

25. 5. 2010, 6:41

Magnetizační cívka - vlastní průměr činí okolo půl metru. Je odstíněna krytem z plechu o tloušťce 10 mm a v okolí půl metru se nedoporučuje mít hodinky, kardiostimulátor a platební karty. V případě sejmutí krytu je tato zóna 3 metry. Je určena pro motory o hmotnosti až okolo 10 kg.
Přílohy
DSCN1194.jpg
DSCN1193.jpg
beldy
Příspěvky: 43
Registrován: 15. 5. 2009, 10:37

26. 5. 2010, 10:25

To su cenne informacie, je dobre vediet, ze demagnetizovany KM je mozne znova zmagnetizovat a ze nie je urceny uz len do zberu. Len neviem ci by to slo aj v amaterskych podmienkach. Tak silny elektromagnet nebude mat asi kazdy doma. Teoreticky by mozno stacilo omotat KM hrubsim medenym drotom a na chvilu pripojit na startovaci akumulator z auta, (pozor aby sa drot nespalil), pripadne doplnit jednoduchym magnetickym obvodom pre zmensenie magnetickeho odporu. Jeden KM sa mi nechtiac podarilo odmagnetovat, ked som mu prepajal vinutie na bipolarne, tak mam na com skusat...
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

26. 5. 2010, 11:10

beldy: Když uděláš pořádnou cívku, vhodné polové nástavce, pořídíš baterii speciálních kondenzátorů, zdroj napětí pár kV, spínač co to dokáže sepnout ........ pak ano, lze to zmagnetizovat i doma. Bude to drahé a nebezpečné (když tam strčíš ruku, tak nedostaneš ránu, ale ruka ti vybouchne, nebo v lepším případě ohoří .... což ti už asi bude stejně jedno). Na zmagnetizování motoru kusem drátu a akumulátorem klidně zapomeň.
Odpovědět

Zpět na „Krokové motory“