
Kuhtreiber Kitin 150
No mě je to jasný že nevíš co chceš, proto ti to píšu
Máš tam 3 fáze, 380/400V neřeš, neřeš ani Ampéry, budeš tam mít 25A, ale i kdyby 16A, taky ti to poběží.
Tady takhle vypadá z Třebíče ten nejlevnější invertor https://www.cznaradi.cz/racnove-klice-j ... i-kl344700" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě něco k zatěžovateli, většinou se uvádí jeden údaj pro 100% a druhej pro 60%, bejvá i údaj pro 40%
U toho z odkazu je je 60% 110A
Znamená to, že aby ti ten strojek jel a nevypínala ti to tepelka, musíš při nastavení 110A vařit max.6 minut v tahu, a pak 4 min. počkat. Pokud chceš vařit v tahu, tak ti stroj nepřerušeně pojeden při nastavení na 80A.
Na elektrodu 2,5 ti stačí mezi 60-90A podle polohy sváru, síly materiálu.
Prakticky to znamená, že pro tebe jako pro svářeče nemá význam zabývat se údajem 100%, ale 60%, protože běžně v tahu ani těch 6 min vařit nikdy nebudeš. Obvykle vypálíš elektrodu do minuty, pak ji stejně měníš, oklepáváš strusku, polohuješ si, chystáš do přípravku, takže ten stroj neuhřeješ. Ten malej strojek ti utáhne v pohodě i elektrodu 3,2. Zároveň ti usnadní zapalování a průběh díky elektronice. Pokud s tím budeš chtít vařit slabý jekly, tak vem dvojku elektrodu kolem 60A a uvidiš co ti to dělá. COčko by na ně bylo lepší.
Ohledně zatěžovatele to stejný platí i pro COčka. U těch je daleko důležitější podavač drátu. Ty levný maj motor posuvu napájenej na prasáka z vinutí, a když ti kolísá napětí s obloukem, lítá ti do toho i rychlost posuvu. U COčka posuv=A tedy jde celej proces do háje a místo vaření soplíš a prskáš.
Jestli vzít JS90 a nebo tu Gamu, řeknu ti asi jen tolik, že s Gamou ti to pujde pro začátek líp, ale vydáš se na max. z peněz. Ale s klasikou, když překousneš prvotní nezdary, se naučíš vařit líp, a zbyde ti plno peněz na věci okolo, jako plno elektrod a kukla.
Stačí ti normální papírovka https://www.dobrytextil.cz/out/pictures ... ky1-z1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; do ruky, tak je totiž nejrychlejší
Kukla na hlavu je naprd, pokud to není stmívačka. Ze stmívaček jsou dobrý Kovaxy, nevim jak ty levný řady, já jsem spíš na ty řady z opačnýho konce.

Máš tam 3 fáze, 380/400V neřeš, neřeš ani Ampéry, budeš tam mít 25A, ale i kdyby 16A, taky ti to poběží.
Tady takhle vypadá z Třebíče ten nejlevnější invertor https://www.cznaradi.cz/racnove-klice-j ... i-kl344700" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě něco k zatěžovateli, většinou se uvádí jeden údaj pro 100% a druhej pro 60%, bejvá i údaj pro 40%
U toho z odkazu je je 60% 110A
Znamená to, že aby ti ten strojek jel a nevypínala ti to tepelka, musíš při nastavení 110A vařit max.6 minut v tahu, a pak 4 min. počkat. Pokud chceš vařit v tahu, tak ti stroj nepřerušeně pojeden při nastavení na 80A.
Na elektrodu 2,5 ti stačí mezi 60-90A podle polohy sváru, síly materiálu.
Prakticky to znamená, že pro tebe jako pro svářeče nemá význam zabývat se údajem 100%, ale 60%, protože běžně v tahu ani těch 6 min vařit nikdy nebudeš. Obvykle vypálíš elektrodu do minuty, pak ji stejně měníš, oklepáváš strusku, polohuješ si, chystáš do přípravku, takže ten stroj neuhřeješ. Ten malej strojek ti utáhne v pohodě i elektrodu 3,2. Zároveň ti usnadní zapalování a průběh díky elektronice. Pokud s tím budeš chtít vařit slabý jekly, tak vem dvojku elektrodu kolem 60A a uvidiš co ti to dělá. COčko by na ně bylo lepší.
Ohledně zatěžovatele to stejný platí i pro COčka. U těch je daleko důležitější podavač drátu. Ty levný maj motor posuvu napájenej na prasáka z vinutí, a když ti kolísá napětí s obloukem, lítá ti do toho i rychlost posuvu. U COčka posuv=A tedy jde celej proces do háje a místo vaření soplíš a prskáš.
Jestli vzít JS90 a nebo tu Gamu, řeknu ti asi jen tolik, že s Gamou ti to pujde pro začátek líp, ale vydáš se na max. z peněz. Ale s klasikou, když překousneš prvotní nezdary, se naučíš vařit líp, a zbyde ti plno peněz na věci okolo, jako plno elektrod a kukla.
Stačí ti normální papírovka https://www.dobrytextil.cz/out/pictures ... ky1-z1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; do ruky, tak je totiž nejrychlejší

H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22875
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
samostmivaci kukly mivaj u linde obcas v akci za 1500,-
v tyhle relaci neznam lepsi s vsema myslitelnejma certifikacema atd...
na mma a mig ideal
volnou ruku ocenis po peti minutach s tou papirovkou
v tyhle relaci neznam lepsi s vsema myslitelnejma certifikacema atd...
na mma a mig ideal
volnou ruku ocenis po peti minutach s tou papirovkou
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Volná ruka je nesporná výhoda, ale je lepší s omezeným rozpočtem investovat pár korun do klasické ruční kukly, než se vycinkat do laciné stmívačky.
pokud vařim na stole, mám světlo kolem sebe, i s lacinou stmívačkou, resp. s lacinou kazetou mám celkem schopný rozjasnění, takže vidim kam najet na další svár, kukla na hlavě, dvě ruce na hořáku, dobrý, stejně ale při skládání dalších dílů do přípravku kuklu zvednu, čili pohyb, jasně, dolů jde sama, nezavazí mi na stole, ok. Jenže, když potřebuju vařit v ne ideálně osvětlených podmínkách, tak v tý laciný kazetě je vidět prd, a stejně jde kukla dolů, a to už je otravnější, tipicky klempířská, pod autem, v lemech, tam je laciná stmívačka spíš mínus. Složitej svařenec, častá změna polohy svářeče (i to svařování branky) Ruční kukla je tady daleko rychlejší.
Náhlavní kukla nestmívací je nevhodná rovnou. Na Tigu je stmívačka jediný řešení. Dobrý kazety jsou trošku dražší. Pěknou kuklu umí Kowax, Speedglas, Optrel, ale jsou to spíš ty modely nahoře.
pokud vařim na stole, mám světlo kolem sebe, i s lacinou stmívačkou, resp. s lacinou kazetou mám celkem schopný rozjasnění, takže vidim kam najet na další svár, kukla na hlavě, dvě ruce na hořáku, dobrý, stejně ale při skládání dalších dílů do přípravku kuklu zvednu, čili pohyb, jasně, dolů jde sama, nezavazí mi na stole, ok. Jenže, když potřebuju vařit v ne ideálně osvětlených podmínkách, tak v tý laciný kazetě je vidět prd, a stejně jde kukla dolů, a to už je otravnější, tipicky klempířská, pod autem, v lemech, tam je laciná stmívačka spíš mínus. Složitej svařenec, častá změna polohy svářeče (i to svařování branky) Ruční kukla je tady daleko rychlejší.
Náhlavní kukla nestmívací je nevhodná rovnou. Na Tigu je stmívačka jediný řešení. Dobrý kazety jsou trošku dražší. Pěknou kuklu umí Kowax, Speedglas, Optrel, ale jsou to spíš ty modely nahoře.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 19. 3. 2017, 11:41, celkem upraveno 1 x.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Je ti 15. Na CO2 bych se v tomhle věku vykašlal. Flaška pod tlakem není sranda.
Sežeň někoho, kdo má svářečku a ukáže ti, co a jak.
Běž na brigádu a sežeň ještě pár peněz.
Kup Gamu 160 nebo Kitin 145, to je cca 4000,- až 4500,- Kč. Možná v sadě s kabelama.
Kabely koupíš za cca 900,- Kč. Pokud chceš ušetřit za kabely dvě stovky, kup si samostatně zemnící kleště, držák elektrod, koncovky a kabel. Stačí 2m na zem, 3m na držák (a i to by se oboje dalo zkrátit o půl metru, tzn. celkově 4m kabelu).
Kup si samostmívačku. Třeba já mám ASK300, není to hit, ale dá se. Cena cca 1200,- Kč.
Celé tě to vyjde na cca 6000,- Kč.
Nekupuj balík elektrod, dají se koupit po kusech ve specializovaných obchodech. Na nějaké kusovky z OBI zapomeň, příště je mít nebudou a pokaždé si budeš zvykat na jiné parametry elektrod.
Na otestování si kup po 10ti, 20ti kusech 2mm, 2,5mm a 3,2mm rutilky, možná 2,5mm baziku.
V OBI si kup pár kusů 0,5m odpadní trubky z PVC pr. 40mm, pár víček a s pomocí horkovzdušky si udělej schránky na elektrody.
Kup kladívko a ocelák.
Sežeň si pár kusů železa a začni dělat housenky.
A rozbrušovačku, aby jsi mohl připravovat spoje a případně je odbrousit, když se nepovedou.
Trafo JS90 je sice za cenu do 2000,- Kč z nějakého bazaru na lepení dobré, sám jsem se na ní učil, ale radši si připlať 2 tácy a kup invertor.
Kdo se s tím má tahat.
Sežeň někoho, kdo má svářečku a ukáže ti, co a jak.
Běž na brigádu a sežeň ještě pár peněz.
Kup Gamu 160 nebo Kitin 145, to je cca 4000,- až 4500,- Kč. Možná v sadě s kabelama.
Kabely koupíš za cca 900,- Kč. Pokud chceš ušetřit za kabely dvě stovky, kup si samostatně zemnící kleště, držák elektrod, koncovky a kabel. Stačí 2m na zem, 3m na držák (a i to by se oboje dalo zkrátit o půl metru, tzn. celkově 4m kabelu).
Kup si samostmívačku. Třeba já mám ASK300, není to hit, ale dá se. Cena cca 1200,- Kč.
Celé tě to vyjde na cca 6000,- Kč.
Nekupuj balík elektrod, dají se koupit po kusech ve specializovaných obchodech. Na nějaké kusovky z OBI zapomeň, příště je mít nebudou a pokaždé si budeš zvykat na jiné parametry elektrod.
Na otestování si kup po 10ti, 20ti kusech 2mm, 2,5mm a 3,2mm rutilky, možná 2,5mm baziku.
V OBI si kup pár kusů 0,5m odpadní trubky z PVC pr. 40mm, pár víček a s pomocí horkovzdušky si udělej schránky na elektrody.
Kup kladívko a ocelák.
Sežeň si pár kusů železa a začni dělat housenky.
A rozbrušovačku, aby jsi mohl připravovat spoje a případně je odbrousit, když se nepovedou.
Trafo JS90 je sice za cenu do 2000,- Kč z nějakého bazaru na lepení dobré, sám jsem se na ní učil, ale radši si připlať 2 tácy a kup invertor.
Kdo se s tím má tahat.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Je mladý, tak se určitě rychle učí.elbarto píše:To Petr: pekne popsane. Jen chudak klucina uz musi mi tv hlave gulas, poradne nevi kolik velbloudu je v zasuvce a ty na neho jdes se zatezovatelem

http://www.svarshop.cz/index.php?page=s ... 1&Itemid=7
Dokoupíš dotované kabely, kuklu, elektrody a frčíš....
Není diskuze jako diskuse
Já to nemyslel zle, je dobrý vidět 15ti letýho kluka co má zájem o takový parádní věci jako sváření, má čas, může si to přečíst několikrát, nechat to usadit, popřemejšlet. Stejně se s těma údajema setká, někdo se ho zeptá na jaký zatížení to chce.. hlavně aby neudělal tu blbost že vyhodí veškerý svý peníze za něco co nemá do budoucna smysl.
Myslim že se něco dozvěděl, a od teď když si bude číst parametry čehokoliv, bude vědět že když je tam u zatěžovatele 60% 100A a víc, tak mu to doma pošlape, čímž vyřadí z výběru všechny hobby nesmysly co maj 100A (ale sotva pár vteřin) a nic s tim nesvaří.
Když to zjednoduším: chci vařit auta - potřebuju CO, nechci vařit auta, stačí mi elektroda
Když CO, tak na 380, tím se zase odstraní šrot.
Elektrodový rozdělím na levný - klasika a nebo dražší invetor
U klasiky už jsem řekl perfektní laciný, plně dostačující JS90, malý, elektrody za pár korun, trafem můžu vařit hodně věcí, až se propracuju dál, budu mít peníze na lepší věci, ale taky to chce trochu vydržet na začátku, napoprvý to přilepí, nabliká si do očí, nebude to držet, bude to hnusný... Ale když to překoná, bude umět vařit i bez všech těch dnešních funkcí - získá cit, bude mít svářečku co všechny ty OBI sračky strčí do kapsy. A pokud se mu to nebude líbit, zase to JS ko prodá za stejnou cenu co ho koupí, i za deset let. To s invertorem nepujde, nemluvě o tom, že pojede s penězma nadoraz, a zbytečně, když u toho taky nemusí vydržet.
Ale respektuju i jiný názory, jsem jen člověk co nemá problém mít doma i triodýnu. Nemám problém s invertorama, synergií apod.. ale z hlediska peněz/potřeb bych to řešil tím "pravěkem"
Myslim že se něco dozvěděl, a od teď když si bude číst parametry čehokoliv, bude vědět že když je tam u zatěžovatele 60% 100A a víc, tak mu to doma pošlape, čímž vyřadí z výběru všechny hobby nesmysly co maj 100A (ale sotva pár vteřin) a nic s tim nesvaří.
Když to zjednoduším: chci vařit auta - potřebuju CO, nechci vařit auta, stačí mi elektroda
Když CO, tak na 380, tím se zase odstraní šrot.
Elektrodový rozdělím na levný - klasika a nebo dražší invetor
U klasiky už jsem řekl perfektní laciný, plně dostačující JS90, malý, elektrody za pár korun, trafem můžu vařit hodně věcí, až se propracuju dál, budu mít peníze na lepší věci, ale taky to chce trochu vydržet na začátku, napoprvý to přilepí, nabliká si do očí, nebude to držet, bude to hnusný... Ale když to překoná, bude umět vařit i bez všech těch dnešních funkcí - získá cit, bude mít svářečku co všechny ty OBI sračky strčí do kapsy. A pokud se mu to nebude líbit, zase to JS ko prodá za stejnou cenu co ho koupí, i za deset let. To s invertorem nepujde, nemluvě o tom, že pojede s penězma nadoraz, a zbytečně, když u toho taky nemusí vydržet.
Ale respektuju i jiný názory, jsem jen člověk co nemá problém mít doma i triodýnu. Nemám problém s invertorama, synergií apod.. ale z hlediska peněz/potřeb bych to řešil tím "pravěkem"

Naposledy upravil(a) DwPetr dne 19. 3. 2017, 11:43, celkem upraveno 2 x.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Trafo na střídavý proud je už za zenitem, sice jsem psal v prvním příspěvku, že staré socialistické levně koupené je také možnost, ale byť s ním svářel za časů ČSSR doma skoro každý , je už překonané. Staré usměrňovače WTU, SMA a podobně vaří výborně, ale jsou to velké a těžké bedny na motorový proud, tedy také překonané. CO2 je fajn, ale drahé. Stroje prioritně na TIG drahé. Za stanovených podmínek pro mě jednoznačně invertor. Máš v kasičce 4000 a proto jsem psal toho Asista, ale osobně bych volil KITin, pokud ovšem někde schrastíš, v 15 letech asi nezanedbatelné, další 2000. Je za 4500, ale bez kabelů a kukly. Kabely jsou tak za 1000 a kukla no, osobně mám doma klasickou papírovou s černým sklem a používám ji jako štít do ruky. Když svářím s automatickou, tak ji furt ze zvyku zvedám a mají ze mě srandu. Když se naučíš svářet elektrodou, tak CO2 určitě zvládneš, obráceně je to o dost složitější. Že budeš muset časem shánět lepší se neboj, na montážích je používají i profíci nebo fabriky v údržbách.
Edit: S GAMOU také chybu neuděláš a je o 1000 levnější, tak klidně tu.
Edit: S GAMOU také chybu neuděláš a je o 1000 levnější, tak klidně tu.
Jenom tu pricmrndnu, ze nestmivaci kukla na hlavu je opruz (jak uz nekdo psal) s tim souhlasim.
Naopak nesouhlasim, ze 2m kabely staci - ony staci, ale je strasnej opruz furt presouvat invertor, kdyz treba varite tu branku, nebo kdyz nedosahnou nekam o 20 cm, takze bych se primluvil za delsi.
Oboje je osobni zkusenost, ale svaruju neco 3x do roka (prskani kolem domu)
Naopak nesouhlasim, ze 2m kabely staci - ony staci, ale je strasnej opruz furt presouvat invertor, kdyz treba varite tu branku, nebo kdyz nedosahnou nekam o 20 cm, takze bych se primluvil za delsi.
Oboje je osobni zkusenost, ale svaruju neco 3x do roka (prskani kolem domu)
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Souhlasím doba jde dopředu, a dnešek patří invertorům, doba hodně pokročila, je to jen o penězích. Mám starý velký stroje, ne proto že by vařily nějak líp, ale proto že byly skoro zadarmo, nemá se na nich téměř co pokazit (skoro nic tam není
) nevadí mi až tak váha a velikost, za stejnou částku jsem pokryl všechny metody a mám tak trochu ty starý krámy rád
Víc k tomu nemám co napsat, je to na něm, ten stejný svár udělá buď těžkým (WTU je teprv těžký) starým socialistickým škaredým krámem za 2500,- včetně krabice elektrod a kukly, nebo pujde moderní cestou, slušným a funkčním invertorem z Třebíče, dokoupí k němu kabely, stmívačku, krabici elektrod, a bude v tom za 6k+
Svár bude stejnej


Svár bude stejnej

H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Jestli KITin 145 nebo Gama 160, tak to je pro tvoje účely jedno, na svařování jeklů to stačí oboje.
KITin má max 140A, ale větší zatěžovatel (100% při 95A)
GAMA má max 160A, ale menší zatěžovatel (100% při 80A)
Obecně mě KITin přijde trochu víc profi.
Ale Mlynek hodil odkaz, kde je GAMA za cca 3600,- Kč, takže to jsou zase uspořené peníze.
Za dobu co jsem doma svařoval, jsem nikdy nedal celou elektrodu na jeden zátah, takže z toho menšího zatěžovatele u Gamy bych strach neměl.
U svařování jeklů člověk musí hlavně přemýšlet, kde to vařit a jak dlouhý svár udělat, aby se to moc neprohřálo a nedeformovalo.
KITin má max 140A, ale větší zatěžovatel (100% při 95A)
GAMA má max 160A, ale menší zatěžovatel (100% při 80A)
Obecně mě KITin přijde trochu víc profi.
Ale Mlynek hodil odkaz, kde je GAMA za cca 3600,- Kč, takže to jsou zase uspořené peníze.
Za dobu co jsem doma svařoval, jsem nikdy nedal celou elektrodu na jeden zátah, takže z toho menšího zatěžovatele u Gamy bych strach neměl.
U svařování jeklů člověk musí hlavně přemýšlet, kde to vařit a jak dlouhý svár udělat, aby se to moc neprohřálo a nedeformovalo.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)