Vreteno BT40 s ATC

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

25. 12. 2009, 8:16

Na velkych stojich byva casto ani ne moc presna dira do ktree se vreteno vsune a pouze zespod je priruba kde je spousta sroubu. Takze zespod prirubou.

RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 12. 2009, 8:29

Radek-B píše:Na velkych stojich byva casto ani ne moc presna dira do ktree se vreteno vsune a pouze zespod je priruba kde je spousta sroubu. Takze zespod prirubou.

RADEK
neni to pro hobby reseni zbytecne komplikovane? bude muset vyrabet tu prirubu jako protikus a ten spojovat se Zkem a vzniknou tak dvojie spoje.. neni lepsi resit to primo sroubovanim vretene do toho Zka primo? samozrejme zalezi na konstrukci jak je to Zko udelane, predpokladam nejakou rovnou desku..
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

25. 12. 2009, 8:50

... mel jsem spise namysli reseni, ktere by svym zpusobem uchyceni co nejvice vyhovovalo "amaterske oblasi " a pri tom mu nic nebranilo v pouziti i rekneme "v mene amaterske oblasi"
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

26. 12. 2009, 8:37

Je tezko rozlisit co je amaterske a co uz ne. To ulozeni, musis volit podle toho jak mas udelanou konstrukci osy Z.
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

26. 12. 2009, 9:51

... ok nejak si stim poradim

--------
jeste ohledne zadniho loziska:
- idealni reseni je pouzit valeckove lozisko v provedeni N nebo NU ( ktera umoznuji axialni pohyb )

- rozume rozmerove vychazi loz. NU 1009 (max 9500 ot/min)
problem je pouze cena, ktera je asi 3x vetsi nez u kulickoveho loziska 61909
toto reseni by bylo zaroven neuveritelne predimenzovane
a velka vyhoda je, ze lozisko je rozebiratelne, tedy pro montaz/demontaz naprosto idealni

---------
dalsi reseni je pouziti kuzelikovych lozisek na predek - ale je zde nekolik omezeni:
max. ot/min 6000
je nutne dobre mazani
loziska se pri techto rychlostech hodne hreji

vyhoda je obrovska zatizitelnost ve vsech smerech + snadna montaz i demontaz i ustaveni

( tak tet babo rad, jake reseni zvolit - kazde ma sve pro a proti)
Přílohy
kuzelikova loziska
kuzelikova loziska
Mad_BOXs
Příspěvky: 1420
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

26. 12. 2009, 10:09

.xxx. píše:... ok nejak si stim poradim

--------
jeste ohledne zadniho loziska:
- idealni reseni je pouzit valeckove lozisko v provedeni N nebo NU ( ktera umoznuji axialni pohyb )

- rozume rozmerove vychazi loz. NU 1009 (max 9500 ot/min)
problem je pouze cena, ktera je asi 3x vetsi nez u kulickoveho loziska 61909
toto reseni by bylo zaroven neuveritelne predimenzovane
a velka vyhoda je, ze lozisko je rozebiratelne, tedy pro montaz/demontaz naprosto idealni
To je přesně to o čem jsem mluvil. Víš, měli jsme neskutečné problémy s jedním konstrukčním řešením, kde se tyto problémy vyskytovali. Sice ta hřídel byla dlouhá 450mm. Proto ten prvotní dotaz na délku hřídele. :wink:
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

26. 12. 2009, 10:27

2Mad_BOXs OK beru Thx
kiko01
Příspěvky: 1672
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

26. 12. 2009, 7:33

myslim ze pri cene celeho vretena nejake valcekove lozisko asi nebude velka polozka :D to nieje ako naklapacie sudkove,alebo naklapacie gulickove lozisko, tie stoja okolo 60€ v takom rozmere...
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

27. 12. 2009, 12:50

- pouzitim V-krouzku pod horni a spodni lozisko jsem komplet doresil utesneni i pripadny problem s vytekanim "maziva", a to bez velkeho treni, ktere by vznikalo pri pouziti klasickeho gufera

- vrsek je utesnen labyrintem mezi telem a remenici - spodni cast je jeste navic chranena prirubou

- doresen privod emulze a utesneni (mezi prirubou a telem)

- pridano indukcni cidlo

- zvetsena roztec lozisek

- tepelna roztaznost pouzitim valeckoveho loziska jiz nebude problem / lozisko: NU 1008 ... valeckova loziska ovsem maji pomerne velkou radialni vuli, bude tedy nutne poridit presnejsi provedeni C2

- ohledne upinani vrertene mam uz take jasnejsi predstavu

... zvazuju ze na spodku udelam pripravu pro pripadne otocne ulozeni vretene
... tet prijde na radu mechanizmus na vyvozeni patricne sily pro ovladani ATM
... jestli vas jeste neco napada co vylepsit nebo pridat tak sem stim ...

konstrukce se blizi pomalu ale jiste do finale ... tak vas tady za chvili budu asi otravovat s technologickou pripravou vyroby, pak dodelam vykresovou dokumentaci a bude to moct jit do vyroby

' ozval se mi jeden clovek - tak to vypada, ze prototypy se budou vyrabet asi dva
Přílohy
9.jpg
10.jpg
kovohemil
Sponzor fora
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 11. 2006, 2:42
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

27. 12. 2009, 1:47

Sakra teoreticky to máš zmáknutý perfektně ,obzláště se mi líbí jak píšeš
konstrukce se blizi pomalu ale jiste do finale ... tak vas tady za chvili budu asi otravovat s technologickou pripravou vyroby, pak dodelam vykresovou dokumentaci a bude to moct jit do výroby
Už ti z compu vypadla i cena za kolik to vyrobíš pro eventuální zájemce, :?: cca + - .
Snad už bude brzo ATC

http://www.kovohejduk.websnadno.cz/
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

27. 12. 2009, 5:36

ehm ... "vypadla z compu ?" ... no od rana stim tresu co mi sily staci a jeste nic nevypadlo
kovohemil
Sponzor fora
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 11. 2006, 2:42
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

27. 12. 2009, 8:00

Oki to samozřejmě nejde,(cena) Já se zatím moc rozptylovat memůžu ,budu moudřejší až dojde ta hřídel od fanucu :shock:
Snad už bude brzo ATC

http://www.kovohejduk.websnadno.cz/
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

30. 12. 2009, 4:36

zde je muj navrh uchyceni vretena na osu Z i motorem

myslenka byla nasledujici :

- cela montaz na osu z je provedena z predni strany - tedy bez nutnosti sundavani Z - napr. kuli sroubum z druhe strany

- snadno opakovatelna poloha uchyceni vretene, s moznosti nastaveni ve 2 osach (pro serizeni kolmosti ke stolu)

predpokladem je rovna plocha na ose Z - do ni je vyrobena jedna H7 dira pro cep s hlavou (na kterou se pak vreteno nasazuje/modre vyznacene vybrani na tele vretena) + 10x M8 zavit - tot vse

nastaveni v ose x je jasne a pripadne naklopeni v ose Y se provede prebrousenim upinaci desky v patricne oblasi

ps. samozrejme tam jeste neni pritlacny mechanizmus

ps2. zacinam vazne uvazovat - ze to cele zjednodusim a upinani bude jako pri manualu (tedy pomoci sroubu) pouze s tim rozdilem, ze to bude z automatizovano
Přílohy
13.jpg
12.jpg
FuN
Příspěvky: 292
Registrován: 12. 4. 2007, 6:57
Bydliště: Choceň

30. 12. 2009, 8:52

Mám prosbu na .xxx. kde a zhruba za kolik peněz se dá sehnat ta svěrací kleština, co vtahuje trn do vřetene + koncovky (nevím jak se to přesně nazývá) na trny. Obrázek 4.jpg - mezikus
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

30. 12. 2009, 9:50

FuN píše:Mám prosbu na .xxx. kde a zhruba za kolik peněz se dá sehnat ta svěrací kleština, co vtahuje trn do vřetene + koncovky (nevím jak se to přesně nazývá) na trny. Obrázek 4.jpg - mezikus
' to je neuveritelny jak jsou ty lidi dneska liny !
... mas preci google, tak si to "k...a" najdu ne ? / ja to hledat muzu a ty ne ? ... pisu tady neco o "BT40 a MAS403" tak to dam do googlu - otevru par odkazu a za chvilku to mam ... a jeste se pri tom neco dovim

do toho okenka v googlu napis MAS403 PULL STUD TYPE CLAMPING
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“