
. .
pravdu mají i ti, co mne odhalili, že náčrtek byl trochu zfalšovaný, to aby ten rovnoramenný nebyl hned patrný

----------
a slíbené povídání, tento příklad znám už přes 40 let, dával jsem ho kde komu a pokud to zprůměruji ...
VŠ student/absolvent (technického směru) to většinou vzdal po 3-5 dnech
průmyslovák najde do druhého dne řešení, nebo to vzdá
žák ZDŠ ... na to koukne a ... to je přece jasné
(pozoruji, že pokračující věk částečně působí proti stupni vzdělání

ti co ovládají trigonomické funkce začnou tím, že vrcholem rovnostranného trojúhelníku vedou kolmici a vodorovnou čáru a začnou počítat takto vytvořené další úhly ... a dokud jim nedojde, že je tam rovnoramenný trojúhelník = dva stejné úhly - tak mají stále o jednu proměnnou víc než počet rovnic.
jinak je to ze sbírky příkladů pro sedmou třídu ZDŠ