Prepisujem svoj prispevok z ineho fora:
Ahojte. Sice uz trochu starsie vlakno, ale chcel by som reagovat, pre pripad, ze niekto na tuto diskusiu natrafi tak ako ja.

. Momentalne sa zaoberam myslienkou zalozenia ltd. v UK(anglii), takze som si nieco o tom zistil. Na dalsi tyzden sa mam v plane sa zucastnit "skolenia", ktore sa zaobera firmamy v UK a danami, takze budem toho vediet ovela viac a dam vam info

. Co sa tyka prispevkov predomnou.
ltd. vseobecne
- za urcitych podmienok mozete podnikat na ltd. bezproblemov kdekolvek v EU, takze ano mozete na ltd. podnikat aj v cechach !Pozor! nie vzdy:-)
- cinnost, ktoru prevadzkujete nemoze prsiahnut dobu 6 mesiacov, inak si musite zalozit napr. pobocku.
Info co som dostal:
" Jestliže máte např. v Ostravě kancelář a zde budete i programovat, potom není podstatné, kde všude máte klienty, ale kde se to zboží nebo služba vyrábí. Jestliže prokazatelně přesáhnete 6 měsíců v jakýchkoliv po sobě jdoucích 12ti měsících (tedy nejen kalendářní rok), musíte si pobočku zřídit."
4. Poradenstvo -> taktiez IT...seo, vyhladavanie, analyzy, Reklamana cinnost ...
Primárně platí odpověď 3.(Ano i ne.
) Na druhou stranu, když budete pracovat doma, asi dokáže těžko někdo jiný kromě Vás posoudit, kdy tato lhůta uplynula (tj. jestli nepracujete jen příležitostně).
5. Eshop -> jedna sa o prevadzku vlastneho eshopu
Podla toho co som vycital na vasom a inych weboch, sklad mozem mat v CR aj v SR, ale v podstate predajnu cinnost zabezpecuje UK ltd. cize pobocku nepotrebujem.
"Ne, takto to nelze praktikovat. Jakmile budete nakupovat a prodávat totéž zboží uvnitř jedné země, provozujete velkoobchod a musíte zde normálně fungovat (pobočka). Kdybyste ale zboží dovážel, existuje jeden speciální režim, který Vám umožní zboží prodávat přes pobočku (kvůli kolizi sklad versus DPH ani nemáte na výběr), aniž byste v CZ/SK musel firmu hlásit ke korporátní dani a platit daně z příjmu právnických osob. Naproti tomu byste se mohl i tak registrovat k DPH, abyste o něj nepřišel."
Ucet mozem mat vytvoreny aj mimo UK cize aj v CR. Ltd musi mat len jeden ucet? Teda nemozem mat pre firmu jeden ucet pre EURO, druhy pre CZK a treti na libry?
Limited může mít kolik účtů chcete i v různých měnách.
Ked podavam report do UK faktury musia byt v Librach? Aky kurz sa vtedy pouziva.
Faktury můžete vystavovat a úhrady přijímat v jakékoliv měně, britský účetní při zpracování účetnictví vše přepočítá sám do liber podle pravidel účetnictví. Je to naprosto stejné jako byste se slovenským s.r.o. fakturoval do Čech v CZK.
Priklad:
E-shop a sklad je v CR -> podnikate na uzemi CR a teda musite zalozit pobocku v CR => tzn. dane platite v CR a teda riadite sa zakonmi CR.
IT -> ak predavate software, alebo ine sluzby nemusite mat pobocku v CR a teda riadite sa danovymi pravidlami ltd. v UK
IT -> vyvoj z pobocky v cechach na zakazku -> v takomto pripade musite zalozit pobocku v cechach ale zakazku mozete prijamat aj napr. zo slovenska akurat sa stale riadite danovym systemom CR a nie UK!