To mi hlava nebere toto

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Odpovědět
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 1:20

robokop píše: 2. 3. 2025, 11:55 Na tlak mirne nad bodem varu je upozorneni uplne u kazdeho auta na vicku nadrzky.
Ja to myslel tak ze je problem kdyz tlak utece tema dirkama kdyz ten systtem jede nad bodem varu

"Tlak mirne nad bodem varu a upozorneni na kazdem vicku"....to sem te nejak nepochopil

Na kazdem vicku je napsan tlak ktery to vicko udrzi...nic vic
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22863
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2025, 1:37

fakt si nepamatuju ze by tam byl resenej presnej tlak kterej nemas jak zmerit bez vybaveni ale je tam ze se to nesmi odevirat ze tam je para tzn jsi nad bodem varu a ten tlak to drzi kapalene ale jakmile se uvolni tak je z toho para

prispevek vyznel jako by tvuj pripad byl jinej nez obvykle
tak pisu ze to je vsude stejne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2886
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

2. 3. 2025, 1:43

Asi vam obema nerozumim - mozna je to mezi vami ponekud mimobezna diskuse - na fotce vicka, kterou dal Modros, je uveden tlak 137 KPa.
Bavite se oba o tomtez? Neryju, neni mi jasno.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 1:47

lapa píše: 2. 3. 2025, 1:43 Asi vam obema nerozumim - mozna je to mezi vami ponekud mimobezna diskuse - na fotce vicka, kterou dal Modros, je uveden tlak 137 KPa.
Bavite se oba o tomtez? Neryju, neni mi jasno.
To je tlak pri kterem to vicko otevre okruh a zacne vypoustet tlak co je nad touto hodnotou....je to maximalni pracovni tlak

A ano kazde auto pracuje pri urcitdm tlaku teplotou nad bodem varu takze tim nemyslim ze mam neco extra

Pisu to protoze treba nekdo vubec netusi ze ten tlak tam je nutny aby to mohlo praxovat nad 100 stupnu


V tomhle pripade to pri 137kpa zacne upoustet tlak cernou hadici ktera je vyvedena dolu aby tlak a voda tekla na zem
Takze kdyz jakekoliv auto tlakujeme a plnime chladici kapalinu tak celej system tlakujeme do hodnoty na vicku po dobu 30 minut
Přílohy
IMG_3413.jpeg
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 2:14

A informace o mem aute nedavam na forum abych tady s tim machroval...je to stejnej kram jako kazde jine auto s tim rozdilem ze ze je to x krat vsechno drasi...
Ale pokud me prispevky sem nepatrej nebo jsou pro Robokopa jak rudej hadr na bejka...viz moje zbytecne a namachrovane titanove srouby na brzdach tak na to samozrejme seru a necham si to pro sebe
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22863
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2025, 2:21

me to prislo jako ze to ma byt neco extra ze tam je vyssi teplota a tlak tak jsem se ozval
stejne tak jako ze ma byt ten titan neco ultra extra tak jsem se ozval predtim
doplnil jsem to info a par kolegu tady a zjistilo se ze to v pevnosti neni nic zazracneho ale ty prvni prispevky mi prisli zavadejici
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 2:28

Ok beru, me to spis prislo ze cokoliv napisu tak musis nejak rozporovat a neco v tom hledat

Ja to nevyrobil....samozrejme by se vse dalo udelat jinak...mozna lip...mozna ti jen chybej ty desetileti zkusenosti ktery maj ty vyrobci brzd a z toho duvodu to tam davaj....ale co...kdyz budes chtit tak v kazde aplikaci muzes zpochybnit pouziti toho a toho materialu a navrhnout to jinak

Nedalo me to minule a hledal sem a hodne bohate zavodni teamy maji mraky dilu z inconelu. Ale srouby na brzdach pouzivaj z titanu a kdyz to nema srouby tak to ma bloky....taky z titanu....zadna nerez, zadnej inconel
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22863
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2025, 2:36

tak tady evidentne bude nejake pochybeni v technologii ci materialu
teploty jsou normalni jako vsude jinde a patrne jim to nedela kazde jedno auto

co se tyce titanu a jinych veci mnohdy prave v tuningu jde o to to mit nejak zajimave a ne o vlastnosti kde v tomhle pripade byl vysledek zjevne spis pro zlost jak jsem to videl okysle
pevnostne to nedavalo taky smysl paklize neslo o nejakou kombinaci s jinou vlastnosti
uz jsme to tam probrali
proste v autotuningu at uz uzivatelskem nebo fabrickem jde casto vic o emoce, design, wow efekt, nez o realne zlepseni vlastnosti. Dukazem jsou treba nepatricna obuti - pneu vs. disk, totalne rozhasena geometrie kdy to auto nezvlada udrzet ani to co fiat panda. atd.... ale vypada to huste....
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 2:43

Tak tady s tim samozrejme Souhlasim

Nicmene u meho auta se nesnazim o zadny tunig....pouze repasuju auto ktere ma najeto 38t km prevazne ve velkem zatizeni a technicky je na tom jako by melo 300t km a musim rict ze prubezna udrzba byla maximalni mozna a stejne prd platne.

Auto ma vytekle vsechny elektronicke tlumice....pravej zadnÍ podbeh vykvetl kdyz melo auto najeto 5 tisic km....napravy jsou sezrane....vsechny loziska jsou na vyhozeni, u karbonove kardanky je vysypanej kriz...u ocelove kardanky jsou v haji oba krize a zadni kinetak....tece prevodovke mezi diferakem a skrini....prave turbodmychadlo je praskle, upalena treti svicka....muzu pokracovat 🤣
Na motoru je frema s jakoby dvouhmotou s hridelkou na kterou je pridelana karbonova kardanka ktera vede dozadu do prevodovky kde je mokra dvouspojka s otackama jako motor...max 7600....ta hridel je vymleta a bez zatizeni vydava zvuk jako by melo neco upadnout...vydava ten zvuk uz od 7 tisic km

Cela tahle akcicka je v cenovce noveho rodinneho vozu ale mam to auto rad....zadne jine auto me nedava ten pocit pri jizde co tohle auto at uz ve meste nebo na okruhu ...a tohle je dan za vasen...konicek....kdybych chtel machrovat mohl sem si koupit Lambo, 911.....ne ja chtel pokracovat v japoncich....nejdriv sem jezdil Porsche 944, pak sem vlezl do japonce a uz nic jineho nechtel....350 z....no a pak prislo vysnene GTR a vedel sem ze to nebude zadarmo....takze nejsem prekvapenej....
Naposledy upravil(a) Modros dne 2. 3. 2025, 3:48, celkem upraveno 8 x.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22863
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2025, 2:47

to je drsna bilance
nedelam si iluze u ostanich znacek
jede to dost na doraz
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 5:16

I když nerad zeptal sem se jí co ona na to... :lol:


2️⃣ Proč tedy Brembo volí titan?

✅ 1. Nízká hmotnost
Titan je téměř o 50 % lehčí než Inconel, což je zásadní pro neodpruženou hmotnost. Lehčí šroubky znamenají lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

✅ 2. Vysoká pevnost vs. hmotnost
I když Inconel má vyšší pevnost v tahu, titan nabízí lepší poměr pevnosti k hmotnosti, což je pro brzdy výhodnější.

✅ 3. Tepelná roztažnost a stabilita
Brzdové kotouče se extrémně zahřívají (někdy přes 800 °C). Titan má tepelnou roztažnost bližší oceli, což znamená, že při ohřevu zachovává lepší spojení mezi kotoučem a zvonem. Inconel má vyšší roztažnost, což by mohlo způsobit uvolnění nebo deformaci spojení.

✅ 4. Odolnost proti korozi a oxidaci
Titan je přirozeně odolný proti oxidaci a korozi, takže nepotřebuje žádnou ochrannou vrstvu. Inconel je sice extrémně odolný, ale to není u brzd tak zásadní.

✅ 5. Cena a zpracovatelnost
Titan je dražší než běžná ocel, ale levnější než Inconel a mnohem snadněji opracovatelný. Inconel je obtížně obrobitelný a extrémně nákladný, což by zbytečně zvýšilo cenu brzd.

3️⃣ Kdy by měl Inconel smysl?
Inconel se používá tam, kde je extrémní tepelná zátěž, jako například v letectví nebo Formuli 1 (výfukové systémy, turbodmychadla). Ale pro brzdové kotouče by byl zbytečně těžký, drahý a méně kompatibilní s ocelí.


jak se v tom furt prodírám tak mě titan vycházi furt jako jediná možnost
je to prostě váha....v motorsportu, když nasčítáš všechny ty šrouby...tak to jsou kila...a když si vemeš že tam se řešej gramy tak na neodpružené hmotě je to nejzásadnější

u běžného auta nesmysl....pouze si nissan kromě jiných věcí vypujčil brzdovej system z motorsportu aby se ta hrozná váha toho auta dala vubec zastavit...
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22863
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2025, 6:16

korozni odolnost tak trosku nevysla jak jsem pochopil
tepla tam moc neni v tom miste ne?

pomer pevnosti k hmotnosti jsem zminoval jako jednu z vyhod titanu ale ten pomer ne pevnost samotnou ta neni zazracna

kdyz to ma takovy vyznam hmotnostne u par desite gramu sroubku proc nejsou titanove cele brzdice?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Habešan
Příspěvky: 1129
Registrován: 12. 12. 2013, 2:25
Bydliště: Čechy
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2025, 6:19

Byly by drahý.
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 6:29

robokop píše: 2. 3. 2025, 6:16 korozni odolnost tak trosku nevysla jak jsem pochopil
tepla tam moc neni v tom miste ne?

pomer pevnosti k hmotnosti jsem zminoval jako jednu z vyhod titanu ale ten pomer ne pevnost samotnou ta neni zazracna

kdyz to ma takovy vyznam hmotnostne u par desite gramu sroubku proc nejsou titanove cele brzdice?
je to 10mm od plochy která má při intenzivnim brždění červenou barvu a ty šrouby co sem z toho vytáhnul meli na sobě natavenej kov....tak já nevim jakou má červená barva teplotu ale je tam určitě horko :) tohle asi nevyřešíme
jediné auto co má titanové brzdiče je Chiron...a jsou tištěné

cena příznivá

https://www.youtube.com/watch?v=JR37c93go6g

https://www.benztooling.com/en/metal/ap ... ne-bugatti
Přílohy
obrázek_2025-03-02_193452127.png
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1957
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

2. 3. 2025, 7:04

A zrovna teda brzdic je asi nejlehci komponenta co mam na naprave
hliník je lehčí než titan....nevidim důvod proč dělat brzdič titanovej

držák brzdového třmenu to nemá...je to radialně uchycené rovnou napevno k těhlici
Přílohy
IMG_3414.jpeg
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“