Magiho výzkumný ústav

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2737
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

18. 11. 2025, 7:52

Zážitky z mojí práce ve firmě Tanex aneb Jedličkv ústav

story 1)
Když se ráno zabývám pitím čaje, rozmlouváním s kolegyní nad uplynulým víkendem a pomalu rozlepuji oči se přiřítí kolega V.H. a žádá pokud pojedu do Třebíče, abych mu dovezl dva šrouby M12. Říkám: délka? materiál? nerez? pozink? typ hlavy?
Kolega nejistě přešlapuje a posléze to jde vše zjišťovat. Za 10minut je zpět a hlásí: M12, délka 35mm, pozink, hlava šestihranná.
9009518254113_0.8-plny-zavit-bily-zine.jpg.big.jpg
Ptám se ho kam že to má. On že na odstředivku na utahování ovladací páky. Je mi to trošku divné, protože si pamatuji, že jsou tam šrouby poněkud delší, ale neřeším to. Jedeme tedy s jiným kolegou V.L. do Třebíče, stavujeme se v Linde pro 4 lahve kyslíku a dále pokračujeme do spojovacího materiálu. Po cestě říkám že musím koupit dva šrouby M12x35 na odstředivku. Vzápětí je mi vysvětleno, že nepotřebujeme šrouby M12x35, nýbrž prodlužovací matice M12, které jsou taktéž dlouhé 35mm, taktéž pozink a taktéž šestihranné.
6568_3.jpg
Začínám lapat po dechu a v hlavě se mi honí myšlenky, že snad rozdíl mezi šroubem a maticí pozná i moje desetileté dcera, natož 35ti letý údržbář.
Nicméně v obchodě z hecu kupuji 2ks šroub M12x35 pozink 6ti hranná hlava s úmyslem dát to V.H náležitě "sežrat". Taktéž i potřebné matice v počtu 12ks. Jedeme zpět do fabriky, kde oba šrouby předávám objednateli, tedy kolegovi V.H. který si je bez známky nejistoty bere.
Matice si schovávám v kanceláři na pozdější dobu.
Dále se X hodin neděje vůbec nic. Až po obědě se mi kolega V.H konečně odváží sdělit, že vlastně chtěl matice a že si to poněkud popletl. Nastává chvíle na kterou jsem se těšil a odesílám ho autobusem do Třebíče, aby nakoupil ony tolik potřebné matice. V.H autobusem nikam nejel, ovšem na matice si počká až do zítra, až prokazatelným způsobem prokáže znalost základního spojovacího materiálu.

story 2)
Po návratu do fabriky už na mě čeká jiný kolega J.M., který mi sděluje, že na jistém pracovišti, kde před 14ti dny odpojil jeden dopravník z důvodu stěhování technologie, nedokáže tento uvést zpět do provozu a že je patrně v háji převodovka.
zlab.jpg
Říkám si že to je jakési podivné, protože onen dopravník před stěhováním normálně fungoval. Odcházím tedy přímo do terénu na oblídku, doprovázen zoufalým J.M. Na místě samém žádám kolegu J.M o zapnutí dopravníku abych posoudil závažnost závady. Kolega mačká tlačítko, ze stroje skutečně vycházejí příšerné zvuky a šnek se ani nehne. Říkám si že sundáme z motoru kryt vrtule a zkusíme zatočit motorem rukou. Nicméně ještě před tím rozsvěcuji na mobilu svítilnu, svítím do prostoru vrtule motoru a žádám o další start. Teď už je vidět, že se motor netočí, ale škube s sebou jak vzteklý ratlík. Je mi to okamžitě jasné, jdou do něj jen dvě fáze.
Žádám tedy o odkrytování rozvaděče, toho stejného rozvaděče který kolega J.M před 14ti dny odpojil a nyní pracně zpět připojil.
Pohled se naskýtá krom jiného na dvě trojice pojistkových spodků, kde je vše osazeno kromě jedné pojistky, která jaksi chybí. Říkám tedy kolegovi (již značně jedovatě), že mu tam chybí jedna pojistka.
Nepojmenované.jpg
Nepojmenované.jpg (3.86 KiB) Zobrazeno 521 x
Na to je mi odpovězeno, že on ji nevyšrouboval a tudíž tam rozhodně nepatří. Při detailnějším pohledu do útrob je jasné, že pojistka tam patří a je přesně v obvodu onoho problémového dopravníku. Po našroubování pojistky, která se mimochodem celou dobu válela na dně rozvaděče mezi spetí drátů, se dopravník již normálně rozbíhá a dál není co řešit. Dále zhluboka dýchám a upouštím od náležitého vysvětlování co je vše třeba k tomu aby se 3fázový motor otáčel, protože předpokládám, že majitel vyhl. 50Sb §6 ve svých 37 letech toto snad zná a nepotřebuje moje výklady, které by byly navíc velmi výživně prokládány názvy různých zvířátek a anatomickými pojmy.
Takže si říkám že se tady máme dneska krásně, vše už nám funguje a spokojeně odcházím do své kanceláře, zralý tak akorát na velkého panáka Zacapy.
f6c45836cb37f1da.jpg
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2553
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

18. 11. 2025, 8:36

Njn, potkáš v životě různý lidi. Vždycky si říkám, nemá se cenu rozčilovat. To za to nestojí.

Nemáš nějakej tip na sklicidlo (nejlip třípaknu) na dvouosé svař. polohovadlo? Průměr tak 400-500mm. Normální se mi tam dávat moc nechce - váha. Čtyřpakna nebo lící deska má nezávislé pakny, tak taky nic moc... Viděl jsem takový ty sklíčidla s utahováním tím kormidlem. Ale nemám tucha, jak se to jmenuje (ani jsem to zatím nehledal). To polohovadlo je celkem cvalda... nosnost 500 kg se servama. Nevím, jestli si to ale nezjednoduším tím, že tam dám asynchrony. Sehnal jsem k tomu Binzeláckej strojní hořák i s pneumatickým odjížděním - má výhodu, že je na EURO. Tak má Kemppi novýho kamaráda :-) .
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2737
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

18. 11. 2025, 9:22

stanik84 píše: 18. 11. 2025, 8:36 Njn, potkáš v životě různý lidi. Vždycky si říkám, nemá se cenu rozčilovat. To za to nestojí.

Nemáš nějakej tip na sklicidlo (nejlip třípaknu) na dvouosé svař. polohovadlo? Průměr tak 400-500mm. Normální se mi tam dávat moc nechce - váha. Čtyřpakna nebo lící deska má nezávislé pakny, tak taky nic moc... Viděl jsem takový ty sklíčidla s utahováním tím kormidlem. Ale nemám tucha, jak se to jmenuje (ani jsem to zatím nehledal). To polohovadlo je celkem cvalda... nosnost 500 kg se servama. Nevím, jestli si to ale nezjednoduším tím, že tam dám asynchrony. Sehnal jsem k tomu Binzeláckej strojní hořák i s pneumatickým odjížděním - má výhodu, že je na EURO. Tak má Kemppi novýho kamaráda :-) .
Napadá mě jedině toto, ale cenově jsme asi trošku jinde, než chceme být.
https://cormak.cz/pozycjonery-spawalnic ... wp500.html

Podle mě tam nic jiného než klasickou univerzálku cenově nevymyslíš - ta se dá koupit za pakatel.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Milan+
Příspěvky: 244
Registrován: 15. 9. 2007, 7:38

18. 11. 2025, 10:57

magi píše: 18. 11. 2025, 7:52 Zážitky z mojí práce ve firmě Tanex aneb Jedličkv ústav

story 1)
Když se ráno zabývám pitím čaje, rozmlouváním s kolegyní nad uplynulým víkendem a pomalu rozlepuji oči se přiřítí kolega V.H. a žádá pokud pojedu do Třebíče, abych mu dovezl dva šrouby M12. Říkám: délka? materiál? nerez? pozink? typ hlavy?
Kolega nejistě přešlapuje a posléze to jde vše zjišťovat. Za 10minut je zpět a hlásí: M12, délka 35mm, pozink, hlava šestihranná.
9009518254113_0.8-plny-zavit-bily-zine.jpg.big.jpg
Ptám se ho kam že to má. On že na odstředivku na utahování ovladací páky. Je mi to trošku divné, protože si pamatuji, že jsou tam šrouby poněkud delší, ale neřeším to. Jedeme tedy s jiným kolegou V.L. do Třebíče, stavujeme se v Linde pro 4 lahve kyslíku a dále pokračujeme do spojovacího materiálu. Po cestě říkám že musím koupit dva šrouby M12x35 na odstředivku. Vzápětí je mi vysvětleno, že nepotřebujeme šrouby M12x35, nýbrž prodlužovací matice M12, které jsou taktéž dlouhé 35mm, taktéž pozink a taktéž šestihranné.
6568_3.jpg
Začínám lapat po dechu a v hlavě se mi honí myšlenky, že snad rozdíl mezi šroubem a maticí pozná i moje desetileté dcera, natož 35ti letý údržbář.
Nicméně v obchodě z hecu kupuji 2ks šroub M12x35 pozink 6ti hranná hlava s úmyslem dát to V.H náležitě "sežrat". Taktéž i potřebné matice v počtu 12ks. Jedeme zpět do fabriky, kde oba šrouby předávám objednateli, tedy kolegovi V.H. který si je bez známky nejistoty bere.
Matice si schovávám v kanceláři na pozdější dobu.
Dále se X hodin neděje vůbec nic. Až po obědě se mi kolega V.H konečně odváží sdělit, že vlastně chtěl matice a že si to poněkud popletl. Nastává chvíle na kterou jsem se těšil a odesílám ho autobusem do Třebíče, aby nakoupil ony tolik potřebné matice. V.H autobusem nikam nejel, ovšem na matice si počká až do zítra, až prokazatelným způsobem prokáže znalost základního spojovacího materiálu.

story 2)
Po návratu do fabriky už na mě čeká jiný kolega J.M., který mi sděluje, že na jistém pracovišti, kde před 14ti dny odpojil jeden dopravník z důvodu stěhování technologie, nedokáže tento uvést zpět do provozu a že je patrně v háji převodovka.
zlab.jpg
Říkám si že to je jakési podivné, protože onen dopravník před stěhováním normálně fungoval. Odcházím tedy přímo do terénu na oblídku, doprovázen zoufalým J.M. Na místě samém žádám kolegu J.M o zapnutí dopravníku abych posoudil závažnost závady. Kolega mačká tlačítko, ze stroje skutečně vycházejí příšerné zvuky a šnek se ani nehne. Říkám si že sundáme z motoru kryt vrtule a zkusíme zatočit motorem rukou. Nicméně ještě před tím rozsvěcuji na mobilu svítilnu, svítím do prostoru vrtule motoru a žádám o další start. Teď už je vidět, že se motor netočí, ale škube s sebou jak vzteklý ratlík. Je mi to okamžitě jasné, jdou do něj jen dvě fáze.
Žádám tedy o odkrytování rozvaděče, toho stejného rozvaděče který kolega J.M před 14ti dny odpojil a nyní pracně zpět připojil.
Pohled se naskýtá krom jiného na dvě trojice pojistkových spodků, kde je vše osazeno kromě jedné pojistky, která jaksi chybí. Říkám tedy kolegovi (již značně jedovatě), že mu tam chybí jedna pojistka.
Nepojmenované.jpg
Na to je mi odpovězeno, že on ji nevyšrouboval a tudíž tam rozhodně nepatří. Při detailnějším pohledu do útrob je jasné, že pojistka tam patří a je přesně v obvodu onoho problémového dopravníku. Po našroubování pojistky, která se mimochodem celou dobu válela na dně rozvaděče mezi spetí drátů, se dopravník již normálně rozbíhá a dál není co řešit. Dále zhluboka dýchám a upouštím od náležitého vysvětlování co je vše třeba k tomu aby se 3fázový motor otáčel, protože předpokládám, že majitel vyhl. 50Sb §6 ve svých 37 letech toto snad zná a nepotřebuje moje výklady, které by byly navíc velmi výživně prokládány názvy různých zvířátek a anatomickými pojmy.
Takže si říkám že se tady máme dneska krásně, vše už nám funguje a spokojeně odcházím do své kanceláře, zralý tak akorát na velkého panáka Zacapy.
f6c45836cb37f1da.jpg
Takže alkáč v práci :D
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2737
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

19. 11. 2025, 5:54

Milan+ píše: 18. 11. 2025, 10:57
Takže alkáč v práci :D
Jestli to takto půjde dál, tak jsem na nejlepší cestě :D
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2965
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

19. 11. 2025, 8:25

magi píše: 18. 11. 2025, 7:52 ... Až po obědě se mi kolega V.H konečně odváží sdělit, že vlastně chtěl matice a že si to poněkud popletl. ....
Nechci byt misogyn, ale byt to zenska, tak by to asi jeste otocil proti tobe, řka - prece vis, jak jsem to myslel(a) ... :lol:
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Uživatelský avatar
Axim
Příspěvky: 619
Registrován: 13. 10. 2020, 5:57
Bydliště: Mladá Boleslav

19. 11. 2025, 10:55

Ahoj buď uplně v klidu bude hůř. Takhle kdysi u nás ve firmě bylo podobně Kolegové byli exoti ale Češi a byli kmenoví zaměstnanci a sem tam UK brigádník a všem jim bylo tak nějak všechno jedno , ale sem tam si nějakou drobnost opravili .a stroje rozbíjeli málokdy. Teď už jsme o level výše kolegové jsou takřka všichni agenturní Uk a zbývá už jen pár Čechů a všem je to ale úplně ale úplně všechno u zadele . Neopraví a neporadí si v ničem a ani nechtějí ! A Rozbíjejí stroje rychleji než je stačím opravovat
SCHAUBLIN 53,GACK K15,GACK H185,Weiler,Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1814
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

19. 11. 2025, 12:54

Na tohle mi děda říkával: "Mezi slepými, jednooký králem!" :lol:
Včera jsem dostal za úkol předělat zářivku na LEDky a byly mi přineseny dvě nově zakoupené "ledkové" trubice, které byly klasické zářivky :roll:
kV a kW nebo mOhm a Mohm se u nás pletou zcela běžně a to dodáváme měřící techniku. :lol:
Už jsem si u některých kolegů a speciálně šéfa zvyk a ani to nekomentuju a udělám podle svýho uvážení.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“